fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צחי לוי סוגר את העסק בחודש הבא. יאנה ברוך כבר סגרה

התוכניות להפוך את רחוב בן עמי בעכו לשדרת קניות נגנזו, ובעלי העסקים מוצאים את עצמם לא אחת עם אפס שקלים בקופה. מה קרה לרחוב שפעם שקק חיים?
מצב אסתטי גרוע, עסקים סגורים. רחוב בן עמי (צילום: תאיר פז)
מצב אסתטי גרוע, עסקים סגורים. רחוב בן עמי (צילום: תאיר פז)

16:00 אחרי הצהריים, רחוב בן-עמי, עכו.

"מת פה. זה מדרון שרק הולך ומתדרדר. האנשים הולכים לירכא במקום לפה. מת פה לעומת הגעתון בנהריה והקריות. פעם זה היה הלב של המסחר. אם לא היו ברחוב בנקים, ביטוח לאומי וקופת חולים, אף אחד לא היה בא לפה. אין פה בית קפה אחד. למה??"…. "תלכי פה אחרי 16:00, אין תנועה. כמו בית אבות הרחוב הזה". כך נשמעו השבוע בעלי עסקים ברחוב.

הרחוב, שהיווה בעבר מוקד משיכה עבור תושבי עכו והסביבה, איבד בשנים האחרונות מזוהרו וגדולתו, בין היתר, בשל הקניונים ומרכזי הקניות החדשים שנפתחו באזור. ב-2009 הוצעה לעירייה תוכנית שיפוץ ושדרוג נרחבת, שאושרה על ידי כל הגורמים הרלוונטיים, לרבות ראש העירייה, מהנדסת העירייה וועדת המשנה לבנייה. מטרת התוכנית היתה להפוך את הרחוב לשדרת קניות עם מזרקות, פינות ישיבה מוצלות ועוד.

באוגוסט 2011 החלו עבודות השיפוץ, כאשר שנה לאחר מכן, בסוף יולי 2012, הופסקה הבנייה וכביש נסלל לאורך המדרחוב. לדברי בעלי העסקים בסביבה, לא רק ששינוי זה לא הועיל לרחוב, אלא אף הזיק לו.

"מאז שעשו פה את השינוי עם הכביש במקום המדרחוב, המצב ממש חמור והתדרדר מבחינת קונים", אומר צחי לוי, בעליו של בורקס בכר ברחוב. לוי סוגר את העסק בחודש הבא בהעדר קונים. "השיפוצים שנעשו פה גרמו לאנשים ללכת למקום אחר", אומר בעל עסק אחר.

הסוחרים ברחוב מלינים גם על דוחות החנייה המרובים שניתנים ברחוב ומרחיקים את הקונים, על מצבו האסתטי של הרחוב ומחירי השכירות גבוהים שאינם עולים בקנה אחד עם ההכנסות הזעומות.

יאנה ברוך, שסגרה לפני חודשיים את חנות הבגדים שהיתה בבעלותה, אומרת, כי עזבה מכיוון שלא הצליחה לעמוד בשכירות של 4600 שקלים לחודש. "בעלי עסקים לא מסוגלים אפילו לשלם את הסכומים האלה, כי לפעמים, כמה ימים, אנחנו יושבים עם אפס שקלים בקופה".

ישראל בן-עזרא, בעבר יועץ בכיר לראש העירייה ומנהל פרויקטים, היה שותף להכנת התוכנית להפוך את בן-עמי לרחוב שוקק חיים. בעבר הוא הפעיל ברחוב קפה-מסעדה בשם "המרפסת", שבו התקיימו מופעי בידור ושירה, שלדבריו משך רבים.

בן-עזרא: "הרחוב באופן טבעי בנוי כמרכז עסקי ראשי. ביטול רעיון המדרחוב והפיכתו לכביש לתנועה חולפת וחניות, שמכניסות כסף רב לעירייה אך לא לסוחרים, עושה את המרכז ללא אטרקטיבי ואף דוחה, בעיקר בשעות אחר הצהריים.

"התוכנית שהכנתי, ביחד עם אנשי מקצוע מובילים, הייתה נותנת פתרון בכל המישורים והייתה מושכת טיילים ותיירים. עם זאת, אני עדיין אופטימי וחושב כי המצב פתיר, בתנאי שהעירייה תעלה על הדרך המוצלחת להפוך את מרכז העיר למקום שוקק ולא תכשיל זאת".

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "בן-עזרא כנראה לא מבין ומפנים שתקופת הבחירות חלפה והוא ממשיך לייצר אווירת נכאים סביבו. רחוב בן-עמי עבר שיפוץ ורוב הסוחרים מרוצים ושבעי רצון מפתיחת הרחוב ומגניזת התוכניות המגלומניות, אשר בן-עזרא עצמו תכנן למקום. עיריית עכו השקיעה ותמשיך להשקיע בפיתוח העיר ובכלל זה פיתוחו של רחוב בן-עמי. פקחי העירייה אוכפים את החנייה ברחוב בהתאם לחוק".

מצב אסתטי גרוע, עסקים סגורים. רחוב בן עמי (צילום: תאיר פז)
מצב אסתטי גרוע, עסקים סגורים. רחוב בן עמי (צילום: תאיר פז)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות