fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה עשה ח"כ אורן חזן בחדר ההלבשה של סקציה מעלות?

ח"כ אורן חזן (מימין) עם אנשי מעלות  (צילום: זיו פרבר)
ח"כ אורן חזן (מימין) עם אנשי מעלות  (צילום: זיו פרבר)

הפועל עכו (ליגת על)

הפועל עכו פספסה הזדמנות מצוינת לעשות צעד משמעותי לעבר הבטחת הישארותה בליגה, אך הפסידה בבלומפילד להפועל ת"א, 1:0, משער שספגה בדקה ה_82, ותיאלץ להמשיך במאבק ההישרדות שלה.

המשחק היה בשליטה כמעט מוחלטת של האדומים ואלמלא יכולת טובה של השוער דני עמוס, שבמספר הצלות מרהיבות מנע שערים מוקדמים ושל החוליה האחורית ששמרה על יציבות, התוצאה היתה יכולה להיות גבוהה יותר. עכו שוב הפגינה יכולת מביכה בקישור וחוליה קדמית לא מתפקדת. שחקניה התקשו להחזיק בכדור יותר מכמה שניות והרבו לאבד כדורים. ביכולת כזאת, שאותה אנו רואים בהרבה משחקים העונה, זה נס ספורטיבי שהפועל עכו מצליחה בכלל להימנות על קבוצות ליגת העל. עכו יכולה יותר ועובדה שמיד לאחר השער שספגה, ראינו משחקניה ניצוצות של פעולות חיוביות. רק חבל שהיא מתעוררת רק אחרי שהיא סופגת. נגד הפועל ת"א זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.

המאמן ירון הוכנבוים: "אני מאוכזב. עמדנו טוב במגרש, אבל החלק ההתקפי לא היה מספיק איכותי והיכולת הטכנית היתה לקויה. כשלא כובשים, אי אפשר לנצח".

במחזור הקרוב מצפה לעכו עוד משחק תחתית לוהט כשתארח את הלפני אחרונה הפועל חיפה. הפער בין הקבוצות עומד כרגע על 6 נקודות.

בעכו מצפים לקהל רב ומכירת הכרטיסים למשחק (מחיר אחיד של 50 שקלים), החלה כבר ביום חמישי. ביום המשחק (מוצאי שבת), הקופות ייפתחו החל מהשעה 16:00.

מנכ"ל הקבוצה רפי סולטן: "המשחק נגד הפועל חיפה הוא המשחק הכי חשוב שלנו העונה, כי הוא עשוי לחרוץ כבר עכשיו את הישארותנו בליגה או שחלילה, עלול להכניס אותנו לתסבוכת. אנחנו חייבים ללכת על כל הקופה ולשאוף לנצח. אסרתי על השחקנים להתראיין השבוע כדי לשמור על שקט. אנחנו צריכים לדבר במגרש ולא בתקשורת".

הבלם בוריס קפיטוביץ' והמגן שמוליק מלול, שנעדרו מהמשחק נגד הפועל ת"א עקב צהובים, ישובו להרכב. הקשר סמואל גילמור, ייחסר עקב צהובים.

שעבאן זומן לנבחרת פלסטין

הכדורגלן העכואי שאדי שעבאן, שעבר לפני מספר חודשים לקבוצת אל אהלי מחברון, המשתתפת באליפות גביע אסיה לקבוצות, הרשים ביכולתו וזומן, לראשונה, לנבחרת פלסטין. שעבאן ערך את הבכורה שלו במדי פלסטין שניצחה במוקדמות אליפות העולם את נבחרת מזרח תימור, 0:7. שעבאן אומנם לא כבש, אבל בישל 3 שערים וזכה למחמאות רבות בעיתונות הערבית העולמית.

גם במסגרת אליפות גביע אסיה לקבוצות, מוביל שעבאן את קבוצתו להישגים. במחזור האחרון רשמה קבוצתו ניצחון ראשון והיסטורי, כשגברה על קבוצה מבחריין, 1:2. בשבוע הבא ימריא שעבאן עם קבוצתו, אותה מאמן העכואי איברהים מנסור, למפגש הגומלין בבחריין.

אביו של השחקן, סוהיל שעבאן, סיפר: "כששאדי קיבל את הטלפון מראשי נבחרת פלסטין, הוא לא היסס לרגע ואפילו התרגש. שתבין, אין לו ברירה. בעכו לא רצו אותו. הילד רוצה להתקדם וזו הבמה הכי גדולה שיכולה להיות. במשחקי נבחרת פלסטין צופים מיליוני איש מכל רחבי העולם הערבי. זו נבחרת שזוכה להתעניינות רבה ואינשאללה, זו יכולה להיות עבורו מקפצה ענקית לקידום הקריירה.

שעבאן במדי נבחרת פלשתין  (צילום: באדיבות סוהיל שעבאן)
שעבאן במדי נבחרת פלשתין  (צילום: באדיבות סוהיל שעבאן)

 

סקציה מעלות (ליגה א')

הקבוצה טרם הניפה דגל הכנעה לבן במאבקה נגד הירידה לאחר שבמחזור האחרון השיגה ניצחון ביתי חשוב על מג'ד אלכרום, 0:1, והותירה לעצמה סיכוי לשרוד בליגה. מעלות לא היטיבה לשחק והיו אלה דווקא האורחים, שידעו שהפסד יוריד אותם ליגה, שהימרו על כל הקופה ויזמו שוב ושוב התקפות בניסיון למצוא את הרשת. שוער המשנה של מעלות, חביב שחאדה, שפתח בהרכב על חשבונו של השוער הראשון בן ויצמן המורחק, הציג ביטחון רב בשער וסיים את משחק הבכורה שלו בקבוצה בוגרת עם שער נקי.

הדרמה הגדולה התחוללה בדקה ה_89. רונן פלאח, הטוב במגרש, פרץ באגף ימין, חלף בקלילות על פני מגן אחד, התגבר על מגן שני, חדר לרחבה והוציא כדור רוחב. מועמר קראקרה, גלגל מקרוב פנימה, 0:1 למעלות.

המאמן אילן טל, שמונה כמחליפו של המאמן ברוך ממן שהתפטר, פרץ עם השריקה לסיום לכר הדשא והשתולל משמחה כשהוא מחבק בלהט את שחקניו.

טל: "עברנו שבוע לא פשוט אחרי התבוסה במחזור הקודם לדלית אל כרמל, והייתי צריך להרים את השחקנים. עשיתי איתם הרבה שיחות בניסיון להחזיר להם את האמונה בעצמם ובסיכוי שלנו להישאר בליגה. אמרתי להם שיילחמו עד הסוף, שלא התייאשו ושגם בדקה התשעים אפשר לנצח. השחקנים הראו הרבה מחויבות והניצחון הזה חשוב מוראלית להמשך. אנחנו לא צריכים להסתכל על הטבלה ולא על התוצאות של היריבות, כי ההישארות תלויה בנו. אם ננצח את המשחקים שנותרו לסיום העונה, נישאר בליגה".

עבור מועמר קראקרה, שכבש את שער הניצחון, היה זה שער ראשון העונה. "כל העונה שיחקתי טוב והגעתי למצבים, אבל לא היה לי מזל להבקיע", אמר, "היתה לי תחושה טובה לפני המשחק שאבקיע ואני מאושר שזה קרה במשחק הכי חשוב שלנו העונה. מבחינתנו, הליגה נפתחה היום ואני מאמין שהניצחון הזה ידחוף אותנו קדימה".

השוער הצעיר חביב שחאדה, שרשם הופעת בכורה ראשונה מוצלחת בבוגרים, סיכם: "מאוד התרגשתי, במיוחד כשידעתי שמדובר במשחק קריטי עבורנו, ואני שמח שעשיתי את העבודה על הצד הטוב ביותר. שיחקנו עם כל הלב. יש לנו קבוצה טובה ומגיע לנו להישאר".

בסיום המשחק הופתעו השחקנים לגלות בחדר ההלבשה את ח"כ אורן חזן. "הקשר היחיד שלי לכדורגל, זה שהבטן שלי נראית כמו כדור", פתח ח"כ חזן בהומור והמשיך כשהחדיר בשחקנים את האמונה שאפשר להישאר בליגה, "גם אני, כמוכם, הייתי בתחתית ותראו לאן הגעתי. תאמינו בעצמכם ותצליחו. אני מבטיח שאם תישארו בליגה, אגיע למסיבת סיום העונה".

ח"כ אורן חזן (מימין) עם אנשי מעלות  (צילום: זיו פרבר)
ח"כ אורן חזן (מימין) עם אנשי מעלות  (צילום: זיו פרבר)

 

מכבי עכו (ליגה ב')

הקבוצה השאירה לעצמה סיכוי להשתחל לפלייאוף העליון אחרי ניצחון חוץ על אלנהדא נצרת, 2:3, במשחק רווי מהפכים. החלוץ הלוהט דין לזרא, העלה את קבוצתו ליתרון ראשון כשכבש בדקה ה-16, אחרי בישול של ירין פריינטה. בדקה ה-32 המארחים איזנו ל-1:1. בדקה ה-54 זה נראה רע עבור עכו כשנצרת ביצעה מהפך בתוצאה ועלתה ל-1:2. התגובה של עכו היתה מהירה מאוד ודקה לאחר מכן הבקיע אלון זיו בבעיטה חופשית מ_25 מ' והשווה ל-2:2. עכו ידעה שכל תוצאה מלבד ניצחון גומרת לה את העונה והימרה על כל הקופה. בדקה ה-80 הושלם המהפך כשעכו זכתה בבעיטת עונשין מ-11 מ' ואלון זיו דייק מהנקודה הלבנה והכריע את המשחק, 2:3 לעכו.

בקבוצה מרוצים מחזרתו של יוני מששה, שעלה לשחק במחצית השנייה אחרי היעדרות של חצי שנה עקב פציעה, והפגין יכולת טובה. 3 מחזורים לסיום העונה מדורגת עכו במקום ה_6 בטבלה עם מספר נקודותיה זהה להפועל כאוכב שבמקום ה-5.

היו"ר אשר (ג'וקי) בן חמו: "עברנו משוכה קשה מול קבוצה שנאבקת על חייה בליגה. מזל שאחרי שער היתרון שלהם, הגבנו מהר". לקראת הדרבי במחזור הקרוב נגד אחי עכו אמר בן חמו: "המשחקים נגד אחי עכו תמיד היו קשים. אני מקווה שנעבור אותם בשלום, כי העלייה לפלייאוף העליון תלויה בנו ובשביל שזה יקרה אנחנו צריכים להוכיח את עצמנו".

אלון זיו ממכבי עכו בועט את פנדל הניצחון   (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אלון זיו ממכבי עכו בועט את פנדל הניצחון   (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בית"ר נהריה (ליגה ב')

הקבוצה השיגה ניצחון חשוב לקראת המשך מאבקה על מקום בפלייאוף העליון, כשגברה בביתה על בית"ר חיפה, 2:3. נהריה נקלעה לפיגור מוקדם כשספגה כבר בדקה ה_9, אבל עוד לפני תום המחצית הראשונה, היא כבשה פעמיים בדרך למהפך. תחילה היה זה הבלם סאלח חאג' שאיזן בדקה ה_39 ל_1:1. בדקה ה_43 הבקיע נועם בראון והעלה את קבוצתו ל_1:2. עם פתיחת המחצית השנייה (דקה 47) שילש אריאל בוזורגי את היתרון ל_1:3. בדקה ה_82, צימקו החיפאים ל_3:2, אבל עד לסיום הצליחה נהריה לשמור על יתרונה, לרשום ניצחון שלישי רצוף, לעלות למקום השלישי בטבלה ולפתוח פער של 3 נקודות מהפועל שפרעם שבמקום השישי. נציין רק שלנהריה משחק עודף משאר יריבותיה לצמרת, כשלסיום העונה נותרו 3 מחזורים.

המאמן אמיתי ברק: "אנחנו בתקופה טובה ולמרות שכל הצמרת צפופה והכל יכול לקרות, אני אופטימי לגבי הסיכויים שלנו להגיע לפלייאוף העליון. יהיה קשה, אבל זה אפשרי. אנחנו עובדים קשה, החבר'ה ממושמעים ואם זה יקרה ונגיע לפלייאוף העליון, זה יהיה הישג, כי המטרה בתחילת העונה היתה להישאר בליגה ולבנות קבוצה לשנים הקרובות".

נמיר אגא, סובל מבקע במפשעה וצפוי לעבור ניתוח שלמעשה ישבית אותו עד לסיום העונה. אגא הוא השחקן השלישי של נהריה, אחרי איליה זאיקה ובן ביטון, שנפצע ומסיים את העונה.

סאלח חאג' מבית"ר נהריה כובש בנגיחה את שער השוויון  (צילום: מיכה פישנזון)
סאלח חאג' מבית"ר נהריה כובש בנגיחה את שער השוויון  (צילום: מיכה פישנזון)

 

אחי עכו (ליגה ב')

הקבוצה סיימה את מפגשה נגד עירוני כאבול בתיקו, 0:0, שמחסל באופן סופי את סיכויה להשתחל לפלייאוף העליון. חניכיו של המאמן קיסר חדאד, מדורגים במקום ה_9 עם 32 נקודות.

הפועל נהריה (ליגה ג')

הקבוצה הובסה במחזור האחרון במשחק חוץ על ידי הפועל תרשיחא, 5:1, וירדה למקום האחרון בטבלה. את השער היחיד לנהריה כבש מרדונה קסוס. הקפטן מומי פזרקר, החמיץ בעיטת עונשין מ-11 מ', משחק שני ברציפות.

מנהל הקבוצה יהודה ללוש: "נותרו לנו 2 משחקים לסיום העונה ואנחנו מקווים לקחת בהם נקודות כדי שלא נגמור את העונה במקום האחרון. אם זה יקרה, זו תהיה העונה הגרועה בתולדות הפועל נהריה. לגבי העונה הבאה, נצטרך לעשות חושבים וביחד עם היו"ר עמוס גבריאל, לבנות הכל מחדש". 

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 21)

הפועל עכו -הפועל נצרת עילית, 3:1. לעכו: לידור באבא.

ארצית (מחזור 21)

בית"ר כפר כנא – הפועל מטה אשר, 1:0. למטה אשר: שריף אחמד.

מחוזית (מחזור 23)

הפועל מרום גולם – סקציה מעלות, 2:1. למעלות:

אחי עכו – הפועל עיבלין, 6:1. לעכו: אלארקם טנטורי.

בית"ר נהריה – הפועל טובא, 5:1. לנהריה: נאור תורג'מן.

נערים א'

ארצית (מחזור 22)

הפועל עכו – נווה יוסף חיפה, 1:3. לעכו: יאן פלדמן, אביחי אלפסי וסאהר סעדי.

מכבי נהריה – פרדס חנה/כרכור, 2:0.

נערים ב'

ארצית (מחזור 24)

הפועל עכו – עירוני קרית שמונה, 2:0. הפסד 3 לעכו ב-4 המשחקים האחרונים, שמרחיק אותה 11 נק' מהמקום הראשון ומחסל את סיכויה להתמודד על תואר האליפות.

מחוזית (מחזור 24)

בית"ר עכו – מ. ס. מזרעה, 0:6. לעכו: איינאו אראגאו – 4 שערים, יהונתן אברהם ואמל היבי – שער אחד כ"א.

מכבי נהריה – מ. ס. קרית ים, 3:2. לנהריה: רביע גדבאן וניב גולדנברג.

מ. ס. ג'וליס – הפועל מטה אשר, 0:3.

נערים ג' (מחזור 20)

הפועל יקנעם -הפועל עכו, 9:0. לעכו: רועי עקיבא -3 שערים, איאן קסיס -2 שערים, נאור שלו, טל גבאי, נדב אבוטבול ורביע טאהא _ שער אחד כ"א.

הפועל אסי גלבוע -הפועל מטה אשר, 0:2.

ילדים א' (מחזור 22)

הפועל אסף עכו – בני סכנין, 0:4. לעכו: סהר גלאי – 2 שערים, אבירם נגאטי ומוסטפא אבו אלהיג'א – שער אחד כ"א.

בית"ר נהריה – נווה יוסף חיפה, 3:1. לנהריה: מוחמד אחמד.

מכבי מעלות – מ. ס. קרית ים, 0:1. למעלות: ג'ואד חיר אלדין.

משחקי השבוע

ליגת העל

הפועל עכו -הפועל חיפה (מוצאי שבת, 9.4, שעה 19:15)

ליגה א'

סקציה מעלות – הפועל בית שאן (שישי, 8.4, שעה 14:00)

ליגה ב' (שישי, 8.4, שעה 16:00)

הפועל כאוכב – בית"ר נהריה

מכבי עכו – אחי עכו

ליגה ג'

בני הגולן והגליל -הפועל נהריה

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות