fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני רוצה יותר מהחיים הקצרים האלו"

גיא דרשר בן 39 מעכו חולה במחלת ניוון שרירים נדירה ביותר ולא יכול להזיז אף שריר בגוף. הוא נחשב לגאון מחשבים בתחומו וחולם להצליח בתחום המוזיקה האלקטרונית
גיא דרשר
גיא דרשר

גיא דרשר, גאון מחשבים בתחומו שעובד מהבית בתמיכה של פורטל נענע 10, חולה במחלת ניוון שרירים נדירה בה הוא לא יכול להזיז אף שריר בגוף. דרשר מנהל אורח חיים קשה מאוחד. הוא מונשם 24 שעות ביממה, מתנייד בכיסא גלגלים ומדבר חלש. לצד מאבקי היומיום הוא צריך להתמודד עם האתגרים שהציבו לו החיים.

דרשר תמיד ראה את עצמו שווה בין שווים ואף מתחזק זוגיות עם יפעת, בריאה לחלוטין שחיה איתו בבית הוריו. השניים חברים כבר שש שנים, ולדבריו חולמים לקנות בית כשיהיו אי פעם מיליונרים. אחיו של גיא, ניר דרשר מסביר כי עלויות הטיפול באחיו הן גבוהות מאוד. בבית הוריו גם מוחזק עובד זר שעוזר לגיא. בעבר אחותם של גיא וניר נפטרה בגיל 15 מאותה המחלה.

ניר: "גיא הוא המונשם הראשון בארץ שהונשם בטיפול ביתי. הוא מאוד מוכשר, הוא מייצר מוזיקה ובמקצועו מהנדס תוכנה. במדינה שלנו ובמיוחד בעכו מוגבלים לא יכולים להתקדם. הוא מעולם לא הצטייר כמסכן וידע רק להפיג את הטוב והחיובי. כואב לי בתוך אח שלו כי הוא דמות מוכרת בעכו ובשיכון".

לדרשר חלום להצליח בתחום המוזיקה האלקטרונית ועכשיו הם החליטו להקים אולפן הקלטות בביתם. הוא למד בילדותו בבתי ספר רגילים בעכו, מעולם לא הסכים להיכנס למוסד, הוא הנדסאי במקצועו וכעת לומד ניהול והפקה. הוא מסביר: "התחברתי למוזיקה אלקטרונית כי כל חיי אהבתי קצב ומלודיות, מוזיקה שבונים עם מקלדת ועכבר והשמיים הם הגבול. בטראנס טוב יש שלושה היבטים: מלודיה סוחפת, קצב מהפנט וצלילים מיוחדים".

– איך אתה מסביר את המצב שלך ?

"אני חי חיים מלאים, קם בבוקר, עובד, לפעמים לומד, לפעמים יוצא, החיים עם מחלה כזאת לא קלים, יש הרבה תלות וסכנות בגלל היותי מונשם, אני לא רואה את עצמי כחולה, אני רק נכה. זו התפיסה שלי. אולי אני רק זן נוסף של בני אדם אבל בשורה התחתונה, כן אני צריך להתמודד עם העולם שלא תמיד רואה את האדם שבכיסא וזו הבעיה".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב:"צפון 1".

גיא דרשר
גיא דרשר (צילום: עצמי)

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות