fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: צו מניעה נגד העירייה שביקשה להרוס דוכן בשוק

המחלוקת בין מיכאל בן גיגי, בעל דוכן בשוק הישן שנשרף, לבין העירייה עדיין תלויה ועומדת בבית המשפט, מה שלא הפריע לה לנסות להרוס את הדוכן
אילוסטרציה: פיקסאביי

שופט בית משפט השלום בעכו, ג'מיל נאסר הורה על מתן צו מניעה זמני נגד עיריית עכו שביקשה להרוס דוכן של סוחר בשוק הבגדים בעיר.

ראשיתו של הסיפור הוא בכתב תביעה שהגיש מיכאל בן גיגי  שהפעיל דוכן לממכר בגדים, אשר נשרף כליל, נגד עיריית עכו.

כזכור, לפני יותר מעשור התחוללה שריפה במתחם השוק שהיה סמוך בשעתו לשוק הירקות. בעקבות השריפה שכילתה את המתחם כולו החליטה עיריית עכו על העברתו באופן זמני למתחם אחר שנמצא בסמוך לתחנה המרכזית, זאת עד שתסתיים בנייתו של מתחם חדיש שיוכשר עבור הסוחרים, אלא שבסופו של דבר, בניית המתחם החדש לא יצאה אל הפועל ובעקבות זאת, הגיש ועד הסוחרים תביעת נזיקין לבית המשפט. באפריל האחרון, הושג הסדר פשרה בין חברי הוועד לעירייה, אלא שבן גיגי, לא היה חלק מן ההסדר ולפיכך הגיש תביעה עצמאית באמצעות עו"ד יניב ברוך מחיפה.

יצוין, כי על פי כתב התביעה, בשלב הראשון השקיע בן גיגי סכומי כסף ושכר בעלי מקצוע כדי לשפר ולשפץ את הדוכן שלו לקראת הקמתו של השוק החדש, אולם במהלך שנת 2014, לאחר שהבין שהתוכניות להקמת השוק החדש אינן עומדות ביעדים המובטחים, החליט לפתוח דוכן בגדים נייד שאושר על ידי גורמי המקצוע בעירייה. וכך נכתב בכתב התביעה: "חרף הצהרותיה והתחייבויותיה של העירייה- הנתבעת, היא נסוגה, באופן חד צדדי ובחוסר תום לב משווע מההסכם שנערך עמה ועל דעתה, והפרה את התחייבותה להקים "שוק קבוע" תוך שלוש שנים. לאחר מכן בעזות מצח, אף הגישה תביעת פינוי באמתלות שונות ומשונות הכול לשם הקטנת נזקיה בחינת 'תביעה טקטיתק המהווה אבן נגף לתביעה העתידית. הנה כי כן, ביום בהיר אחד, 7 במאי 2017, (המועד בו התקבל בידי התובע מכתבה של הנתבעת) החליטה האחרונה, באופן חד צדדי, לחזור בה מכל הסיכומים; לכפור בכל ההבנות; להתכחש לכל ההסכמות והמצגים שהוצגו על ידה, ולהתבצר כביכול בהפרת הסכם ההתקשרות על ידי מיכאל בן גיגי, ושלחה לתובע מכתב שכותרתו 'הצעה לפינוי דוכן בשוק הבגדים העירוני'".

בהמשך כתב התביעה טוען עו"ד ברוך, כי מרגע שהתובע סירב לקבל את הצעת העירייה למחיקת חובות (שעצם קיומם הוכחש על ידו), כתנאי לסילוקו מהמקום, היא החלה לנקוט נגדו בהליכים מוגברים במטרה לפנותו: "התובע יטען" נכתב בכתב התביעה, "כי לא קמה לנתבעת עילה להשתחררות מכבלי החוזה, כי החלטתה התקבלה שלא כדין. היא חורגת ממתחם הסבירות, נגועה בשיקולים זרים ופסולים, ואינה לוקחת בחשבון את מכלול השיקולים הצריכים לעניין".

במסגרת כתב התביעה שהוגש, כאמור, לבית משפט השלום בעכו מבקש בן גיגי, לאכוף על עיריית עכו לממש את הבטחתה בנוגע להקמת מתחם חדש לשוק, או לחלופין, לחייב אותה לפצות אותו בסכום של כחצי מיליון שקל בגין אובדן הכנסות ונזקים שנגרמו לו.

עו"ד ברוך: "חרף העובדה שהמחלוקות בין מרשי לבין העירייה תלויות ועומדות בבית המשפט, העירייה, באמצעות נציגים רמי-דרג טענה שבכוונתה להרוס את הדוכן, ולשנות את המצב בשטח. משכך בית המשפט הנכבד נתן למרשי צו בהול זה".

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "ההתעקשות של בן גיגי להיאחז במקום היא חסרת כל משמעות מאחר שכל השוק כבר אינו פעיל והוא עצמו ממשיך לצבור חובות. העירייה תמצה עימו את הדין בגין נזקים שנגרמים לה עקב אי פינויו מהמקום".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות