fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: הפעיל מסעדת דגים בכלי שייט במרינה – ללא אישור

העירייה הוציאה צו הפסקה למסעדה שפעלה על ספינה במרינה. הבעלים פנה לבית המשפט בבקשה לביטול הצו. בית המשפט קבע להותיר את הצו על כנו
המרינה בעכו. צילום: ori

אסעד סעדי מעכו, פנה לבית משפט השלום בעכו, בבקשה לביטול צו הפסקה שיפוטי, שהוצא מכוח סעיף 22ב לחוק רישוי עסקים, לעסק שבבעלותו – מסעדה שפתח בתוך כלי שיט במרינה של עכו.

לטענתו של בעל כלי השיט, פנה בחודש מאי השנה לעיריית עכו בבקשה למתן רישיון עסק לניהול מסעדה וכן לרישיון כלי שיט המשמש לבילוי ציבורי, אך העירייה לא סיפקה רישיון עסק כבקשתו, כשבנובמבר, ביקשה העירייה להוציא לכלי השיט ולמסעדה צו הפסקה. בבקשת העירייה לצו נטען, כי לכלי השיט אין רישיון, אין ביטוח, התבצעו בו שינויים הנדסיים מהותיים וטרם אושר השימוש בו לאחריהם, טרם התקבל אישור משרד הבריאות להפעלת מסעדה בכלי השיט, וכי למרות כל אלו החל המבקש בהפעלת מסעדה בכלי השיט, תוך שהוא מפרסם את העסק כמתאים לאירועים של עד 100 איש. עוד נטען בבקשת העירייה, כי קיימת סכנה ברורה לציבור בהפעלת המסעדה בכלי השיט בטרם התקבל רישיון עסק לאחר אישור כל הגורמים הנדרשים כחוק ובכלל זה רשות הספנות. הצו אושר וניתן לבעל העסק.

השבוע, לאחר שפנה סעדי בבקשה לביטול הצו, החליטה שופטת בית משפט השלום בעכו דנה עופר, להותיר את הצו על כנו, וכי, כאמור, אין להפעיל בכלי השיט מסעדה, בשל העדר רישוי ואינטרס ציבורי חשוב של בטחון הסועדים במסעדה עם זאת, בשל מאמציו האינטנסיביים של סעדי להסדיר את נושא הרישוי מול הגורמים הרלוונטיים, בעזרת מהנדס מטעמו, אפשרה השופטת להשאיר את כלי השיט במרינה, לפרק זמן של 60 יום, להסדרת הרישוי.

השופטת הטילה על סעדי להפקיד התחייבות עצמית בסך 20,000 ₪, וכן, ערבות צד ג' על סכום זהה, על מנת להבטיח שיקיים את הוראות הצו במלואן. במידה ולא תופקדנה הערבויות כאמור, יעמוד על כנו הצו הראשוני, שיצא בנובמבר.

בכך הבטיחה עיריית עכו את ביטחון הציבור, כשמסעדת "QUEEN RITAL מסעדת דגים", בבעלותו של סעדי תיסגר עד למתן אישור מתאים, וכי משטרת ישראל תנקוט כל אמצעי דרוש על מנת להבטיח את העמידה בתנאי הצו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות