fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: בני נוער נלחמים בתופעת השומן הבטני

תלמידי בית הספר קציני ים ותלמידים יהודים מהונגריה הקימו מיזם משותף שיילחם בתופעה שנחשבת גורם למחלות רבות
תלמידי בית הספר קציני ים בעכו. צילום: עצמי
תלמידים מבית הספר קציני ים בעכו ובני נוער מבית הספר "לאודר" בבודפשט שבהונגריה הקימו לאחרונה מיזם חברתי משותף שמטרתו לעורר את תשומת הלב של האוכלוסייה לסוגיית השומן ביטני, הקבוצה אף עלתה לגמר תחרות "יונסיטרים",ששמה לה למטרה את תחום הכשרת בני הנוער ליזמות עסקית.  הגמר יתקיים השבוע בתל אביב.
במהלך השנה החולפת קיימו התלמידים מקציני ים פגישות וידאו עם עמיתיהם מבית הספר "לאודר", כשהמטרה הייתה למצוא מיזם שייצור תיקון עולם. מדובר  במיזם שמתקיים בשיתוף "שותפות הגליל המערבי" של הסוכנות היהודית.
אחרי שהעלו מספר רעיונות החליטו חברי הקבוצה להתמקד בסכנות הבריאותיות שנשקפות כתוצאה משומן בטני. במחקרים שעשו חברי הקבוצה, הם הגיעו למסקנה שהרופאים בודקים משקל מול גובה (BMI), אבל לא שמים מספיק דגש על כך שאנשים יכולים להיות במשקל תקין ועדיין יש להם שומן באזור הבטן, גורם היכול לגרום למחלות.
בני הנוער מצאו מדד שנקרא (WHR (waist-hip ratio ובנו מסע שיווקי שמטרתו לעורר את תשומת הלב של האוכלוסייה לסוגיה. בנוסף, הם בנו תוכנית עסקית אותה הציגו בחצי הגמר של תחרות "יוניסטרים" וזכו להצלחה גדולה ואף עלו, כאמור, לשלב הגמר של התחרות.
ביום ברביעי הקרוב ישתתפו חברי הקבוצה בגמר, לצד חבריהם מביה״ס "לאודר"  שיגיעו לתחרות בארץ. בין השופטים שישפטו את המיזמים שיוצגו: מנכ"ל גוגל ישראל,ברק רגב, איש העסקים, רמי לוי ואנשי עסקים נוספים מהמובילים במשק.
״מעבר לכך שהנערים למדו להקים סטארט אפ ולבנות תוכנית עסקית, הם זכו ליצור קשר חשוב עם בני נוער יהודים מחו״ל, ליצור חברויות ולחשוף אותם לארץ שלנו״, מספר המדריך החינוכי יעקב דיכטנברג, אשר מוביל את נושא היזמות בבית הספר לקציני ים בעכו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות