fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוגר מעגל: שמוליק אמירה מונה למנהל המקצועי של מחלקת הנוער בהפועל עכו

אמירה היה שחקן בהפועל עכו, ועם פרישתו עבר לתחום הניהול המקצועי. אלא שהוא לא עשה זאת בקבוצת נעוריו, והקים מחלקת נוער לתפארת במטה אשר. עכשיו הוא חוזר הביתה, להפועל עכו, במטרה לשקם את מחלקת הנוער ולהביאה לפסגות חדשות
שמוליק אמירה
חוזר הביתה. שמוליק אמירה (מימין) נפרד ממנהל מחלקת הספורט במטה אשר, גל מנצור

אחרי 14 שנים בתפקיד מנהל מועדון הכדורגל הפועל מטה אשר, שמוליק אמירה (44), הרגיש שמיצה והחליט לעזוב. אמירה לא מתנתק מהכדורגל, הוא פשוט חצה את הכביש ונענה לאתגר לעמוד בראש מחלקת הנוער בהפועל עכו. כמי שגדל, צמח ושיחק בקבוצות מחלקת הנוער של המועדון העכואי ואחר כך גם בקבוצה הבוגרת, הוא חש כעת סגירת מעגל.

עזיבתו של אמירה את מועדון הכדורגל הפועל מטה אשר הכתה גלים, שכן הוא האיש שייסד, בנה, טיפח והפך את המועדון לסיפור הצלחה.

כשאמירה קיבל בזמנו את הצעתו של מנהל מחלקת הספורט במועצה האזורית מטה אשר גל מנצור, לקבל על עצמו את התפקיד, הוא מצא 2 קבוצות ילדים פעילות ובית הספר קטן לכדורגל.

הכדורגל במטה אשר, שהיתה עד אז מזוהה יותר מכל עם ענף הכדורעף, הפך עד מהרה לענף הספורט המוביל מבחינת מספר הספורטאים הפעילים שבו.

"כשהגעתי בפעם הראשונה למטה אשר, הכדורגל היה בעצם חוג. בעזרת מנהל מחלקת הספורט גל מנצור, ובתמיכתם המלאה של ראש המועצה דאז יהודה שביט ז"ל, ויורם ישראלי שבא אחריו וכעת ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ, הוקמו מתקני אימון ומגרשים נוספים, ואני פיתחתי את הכדורגל, הקמנו קבוצות חדשות לכל אורך שדרת הגיל מילדים ועד נוער, קידמנו שחקנים רבים שמאיישים כיום קבוצות ממועדונים גדולים בארץ, השתתפנו בטורנירים בארץ ובחו"ל, היינו מעורבים בפרויקטים חברתיים, ואני גאה לומר שהיום מועדון הכדורגל הפועל מטה אשר מוכר בכל הארץ. יש לנו 8 קבוצות פעילות בליגה וכ-430 ילדים".

הפועל מטה אשר זה הבייבי שלך. למה אתה עוזב?

"האמת, הרגשתי מיצוי. היתה לי תקופה פורייה, מהנה ומדהימה במטה אשר, אבל כמי שגדל בהפועל עכו, ומי שמגדיר את עצמו אוהד מושבע של הקבוצה ותושב העיר, עבורי זו לא רק סגירת מעגל להגיע להפועל עכו אלא חלום שמתגשם. תמיד תהיה לי פינה חמה להפועל מטה אשר ואדאג שהקשר הזה יישאר על ידי שיתוף פעולה בין המועדונים".

אמירה מגיע להפועל עכו רעב ומלא מוטיבציה ויש לו מסר ברור: "המשימה שלי היא להפוך את מחלקת הנוער של הפועל עכו למובילה בצפון. זה החזון, זה החלום ובעזרת השם זה גם יקרה".

קבוצת הבוגרים של הפועל עכו היתה בשנים האחרונות בליגת העל ובאופן טבעי היתה אמורה לשאוב אליה כישרונות צעירים שיקדמו את קבוצות מחלקת הנוער. למה זה לא קרה?

"לדעתי, הניהול לא היה נכון, אבל את ההסברים אני משאיר למי שהיה. מבחינתי, עכשיו מתחיל דף חדש ומי שהביא אותי כנראה גם לא אהב את מה שראה. יש בהפועל עכו פוטנציאל גדול והגיע הזמן לממש אותו. אני בעצם מתחיל מאפס".

אתה חושב שתצליח?

"בהחלט כן. אני מביא איתי ניסיון רב שנים והצלחה מוכחת, אני מגיע עם מוטיבציה אדירה ואמונה גדולה ביכולתי להצעיד את מחלקת הנוער למקום גבוה. שתבין, כשקיבלתי את ההצעה לבוא לנהל את מחלקת הנוער בהפועל עכו לא קפצתי מיד על ההצעה, אלא שקלתי אותה ברצינות והיה משא ומתן לא קל ולא פשוט. היו לי דרישות, שאם לא היו נענות, לא הייתי בא, אבל ראיתי את הנחישות ואת העקשנות של קרן בן נשר, שאגיע לעכו ואני שמח שבסופו של דבר העניינים הסתדרו על הצד הטוב ביותר. קיבלתי את כל הסמכויות המקצועיות ואני זה שמחליט מי יהיו מאמני הקבוצות, מאמני הכושר, מאמני השוערים וכל תפקיד מקצועי אחר. אני גם מביא איתי צוות מקצועי מנוסה שאני סומך עליו. אני רוצה שהפועל עכו תשאב את כל השחקנים הצעירים והכישרוניים באזור ותהווה עבורם בית חם ומקום להתפתחות ולהתקדמות מקצועית".

בהפועל מטה אשר היתה לך עצמאות מלאה. בהפועל עכו, איציק טוויזר צפוי להמשיך בתפקידו כמנהל מקצועי של המועדון. מי משניכם יקבע ויהיה המילה האחרונה?

"אני ואיציק טוויזר מכירים מילדות, ככה שאני מאמין שנעבוד יחד ובשיתוף פעולה מלא. אני אוהב להקשיב ופתוח גם לדעות של אחרים, אז אני לא צופה בעיות מהותיות".

מה הצבת לעצמך כמטרה ראשונה?

"המטרה העיקרית היא כמובן להכשיר שחקני נוער לקבוצה הבוגרת, מה שכמעט ולא קרה בשנים האחרונות. קבוצה כמו הפועל עכו לא יכולה להרשות לעצמה כל שנה להחליף 90 אחוז מסגל השחקנים. צריך שתהיה תשתית בריאה ובסיס טוב. יהיה שיתוף פעולה הדוק בין מחלקת הנוער לבוגרים וכל ההחלטות יהיו בתיאום מלא עם הצוות המקצועי של הקבוצה הבוגרת. היעד שלי הוא שבתוך 3-4 שנים, רוב שחקני הקבוצה הבוגרת יהיו יוצאי מחלקת הנוער של המועדון. בשביל שזה יקרה, הצבתי לעצמי יעד והוא להעלות את קבוצת הנוער לליגת העל. למרות שטרם סגרתי עם מאמן, כל המועמדים לתפקיד יודעים שהמטרה העיקרית היא לעלות ליגה".

אלו תגובות קיבלת מאז היוודע דבר המעבר שלך ממטה אשר לעכו?

"חלק מהתגובות היו מפרגנות וחלק חושבים שעשיתי טעות. ימים יגידו, אבל מאחר ואני מאמין ביכולות שלי ובכישורים שלי אני לא חושש מהעתיד".

עד כמה היית מעורב, אם בכלל, בזהות המחליף שלך במטה אשר?

"בהחלט הייתי מעורב בבחירה, כי אכפת לי מהמועדון. הפועל מטה אשר זה בית חם והיה לי חשוב שמי שיחליף אותי ימשיך באותה דרך. אשר דיין היה המלצה שלי ואני שמח שדעתי התקבלה. אני מאחל לאשר הצלחה ובטוח שיהיה בינינו שיתוף פעולה חיובי לטובת שני המועדונים".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות