fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נחשף שמו של שבט הבוגרים

ב"שבת ארגון" של סניף בני עקיבא בכרמיאל, חשפו, כמיטב המסורת, את שמו הנבחר של השבט - סיני. רותם ינאי: "החניכים עבדו קשה על פעילויות של חסד ונתינה"

סניף בני עקיבא בכרמיאל מונה מאות חניכות וחניכים ומתמודד על התואר תנועת הנוער הגדולה בעיר, מול קן הנוער העובד והלומד שטוען לכתר. השבוע התקיימה בסניף שבת ארגון, במהלכה נחשף שמו של שבט הבוגרים החדש – שבט סיני.

צילום: רותם ינאי

כמיטב המסורת, חניכי בני עקיבא מתחילים לפעול בסניף מכיתה ד', כאשר לכל שכבת גיל – שבט, כינוי ארצי אחיד – זרעים, הכנה, נבטים, ניצנים, מעלות, מעפילים והרא"ה. לאחר המעבר של החניכים לשלב ביניים שנקרא חבריא א' וחבריא ב', כל שכבת גיל זוכה לשם ארצי המשותף, שם שמלווה את החניכים בהמשך פעילותם בבני עקיבא. אורי אורבך ז"ל כתב "גם כשתהיה זקן בעוד 80 שנה, גם כשתהיה כפוף בעזרת הנכדה הקטנה, גם כשכבר לא תוכל לראות בלי משקפיים, גם כשתתחיל לשכוח איפה הנחת את השיניים, גם כשלגמרי תשכח מקומות, אירועים ואנשים שלמדו איתך בכיתה, תמיד תזכור מיד באיזה שבט אתה".

צילום: רותם ינאי

לקראת קבלת השם, שנשמר בסוד על לחשיפתו בשבת הארגון, מתקיים חודש ארגון במהלכו הסניפים נערכים לפעילות ערכית – דידקטית. שיאו של חודש ארגון הוא שבת ארגון, שבת של פרשת "ויצא". בשבת זו מוצגת פעילותו של הסניף ושמה של השכבה הבוגרת נחשף.
חבר המועצה רותם ינאי, בוגר התנועה (שבט אחדות), אב לחניכות משבט מעפילים ולמדריך בתנועה, סיפר על ההיערכות לשבת הארגון. "שבת ארגון זה התוצר הסופי של חודש ארגון. כל החודש האחרון החניכים והמדריכים עבדו קשה על פעילויות של חסד ושל נתינה, של ערכים". ינאי מספר על פעילות מאומצת בסניף לקראת שבת ארגון, שכללה מפגשים תכופים ואף לילה לבן בליל חמישי. "הפעילות נסובה סביב ערכים ומידות. מי שמובילה את הסניף בכרמיאל זו יעל (יעל דהאן) הקומונרית, שעושה עבודה מצוינת. יעל הובילה את הפעילות בצורה בוגרת וערכית, ממש החדירה בצוות ובמדריכים את השליחות והאחריות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות