fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נועץ תרבות על מפת הגליל המערבי

עם 5,000 מנויים מרחבי הגליל המערבי, מנהלת היכל התרבות בנהריה, בהתנדבות, יו"ר נעמ"ת במרחב עופרה אלקיים כהן, פותחת בפנינו את קסמו של ההיכל ומה צופן לו העתיד
מופעים מרגשים והצגות מצוינות בהיכל התרבות נהריה. צילום: פרטי

פרויקט היכל התרבות החדש, שהיה אמור להיבנות בסכומי עתק בכניסה לעיר נהריה, נגנז לאחר שבעירייה שקלו את הצורך במיזם ועלותו, והחליטו כי אין מקום להיכל תרבות נוסף בעיר, וודאי כשהיכל התרבות הקיים מצליח לקיים פעילות נרחבת ומוצלחת לרווחת כל תושבי האזור.

עופרה אלקיים כהן, יו"ר נעמת במרחב הגליל המערבי, היתה רק בת 25 כששלפו אותה מתפקידה כרכזת התרבות בעיריית מעלות והביאו אותה לנהל את היכל התרבות בנהריה. מאז נבחרה כיו"ר נעמ"ת בגליל המערבי, מכהנת כמנהלת ההיכל בהתנדבות מלאה, כבר שבע שנים: "הייתי בחורה צעירה, זרקו אותי למים ואמרו לי – שחי! קיבלתי את הבית עם סדרת מנויים אחת ופיתחתי עוד חמש סדרות מנויים שעובדות מדהים. היכל התרבות בנהריה נמצא היום בלב השיח הציבורי והתרבותי באזור. אני נהנית מכל העשייה התרבותית. התיאטרון והתרבות אצלי בנשמה. כבר בכיתה ז' היה לי מנוי בתיאטרון חיפה והיינו נוסעים לצפות בהצגות."

יו"ר נעמת במרחב הגליל המערבי ומנהלת היכל התרבות עופרה אלקיים כהן. צילום: פרטי

היכל התרבות הוקם ע"י הסתדרות העובדים, ובראש ובראשונה למענם. "ההיכל הוא עמותה עצמאית בבעלות ההסתדרות, התומכת בהיכל ונותנת משאבים ותקציבים לקידום ההיכל. בשנים האחרונות, שופץ היכל התרבות בסכום של כמה מיליונים טובים מכספי ההסתדרות" מספרת אלקיים כהן "מבחינה טכנולוגית, שדרגנו את מערכות הכרטוס למנויים אלקטרוניים. היום ניתן לקנות כרטיס באינטרנט, ובכניסה יסרקו את הקוד שלך בלי לעמוד בקופה כמובן. מדובר בטכנולוגיות הכי חדישות שהבאנו לכאן, דווקא בגלל שההיכל עובד מדהים. בקיץ הבא נשקיע בהחלפת כל השטיחים והמושבים בכורסאות נוחות שלא מביישות אף תיאטרון לאומי. אנחנו מלאים מבחינת תכנים ועובדים בממוצע 24 יום בחודש. כל סלי התרבות של הגליל מהערבי מרוכזים אצלנו, מכלול של אירועים ו – 5,000 מנויים. אלו לא נתונים שהולכים ברגל. מנהלי היכלים בתל אביב מפרגנים לנו על ההצלחה. בשנה שעברה חגגנו 30 שנה להיכל, ובמסגרת החגיגות ניתנו הרבה אירועים מסובסדים לתושבי הגליל המערבי. שיתוף הפעולה עם הרשויות מצוין. יש לנו וועדת רפרטואר המונה 22 חברים מכל האזור, וגם במפעל המנויים קיים שיתוף פעולה הכולל את מטה אשר, מעלה יוסף ושלומי. לשמחתי, יש את הסיוע והתמיכה של יו"ר הנהלת היכל התרבות, יו"ר ההסתדרות בגליל המערבי אשר שמואלי, שנותן רוח גבית ושותף מלא לכל התהליכים לרעיונות והמיזמים".

יש למה לצפות. היכל התרבות נהריה. צילום: פרטי

באוקטובר תפתח עונת המנויים שתכלול: ערבי זמר, קונצרטים, הצגות, מנוי טריו לאופרה ומנוי שלישי בשלייקס לאזרחים בוגרים – מנוי להצגות שיתקיימו בשעות הבוקר, להקל על הקהל הוותיק המבקש לצרוך תרבות בשעות הנוחות לו.

"במרוצת השנים פתחתי את הבית לאוכלוסייה רב-גונית, והיום כל הקהלים מגיעים אלינו". אומרת אלקיים כהן "השירות שאנחנו נותנים זה גולת הכותרת שלנו. הצוות מקבל את הלקוחות במשרד עם שירות באווירה טובה. שמנו הולך לפנינו בגלל השירות החם והאנושי, וזה מה שאני מנחילה לצוות שלנו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות