fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פועל שאצבעו נקטעה יפוצה ביותר ממיליון שקלים

הפועל, תושב נהריה, תבע את מעסיקו ואת חברת הביטוח. לאחר דיונים רבים הושג הסכם פשרה לגבי גובה הפיצויים
עו"ד ערן בקר
עו"ד ערן בקר (צילום: יח"צ)

תושב נהריה, שעבד כפועל יצור במפעל לרהיטים ונפצע בתאונת עבודה, יפוצה ביותר ממיליון שקלים. זה קרה בנובמבר 2006. הפועל עבד במחלקת ההרכבה במפעל והתבקש לחתוך לוח עץ במסור חיתוך שולחני. במהלך פעולת החיתוך פגע מסור החיתוך, שלא גודר, בידו הימנית. אצבעו של פועל וכן שני גלילים נקטעו. הוא פונה לבית החולים רמב"ם ובהמשך לבית החולים תל השומר, שם אושפז למשך 15 ימים, במהלכם עבר ניתוח לשחזור. בתום האשפוז שוחרר להמשך טיפול במרפאות קופת חולים. יצוין, כי במהלך תקופת השיקום פוטר הפועל מעבודתו.

עו"ד ערן בקר
עו"ד בקר (צילום: משרד עו"ד בקר)

הפועל פנה לעו"ד ערן בקר, מומחה בתחום הנזיקין, הביטוח והרפואה ומשפט, כדי שייצגו בתביעה נגד המוסד לביטוח לאומי ונגד מעבידו וחברת הביטוח שלו. בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בעכו נטען, בין היתר, כי המעביד לא הדריך ולא הזהיר את התובע באופן מספק, מלא ומקיף באשר לדרך העבודה הבטוחה ובאשר לסכנות הגלויות והסמויות הטמונות בעבודה זו בכלל ועם מסור חיתוך שולחני בפרט; המעביד לא נקט באמצעים, כדי לוודא שההדרכה שניתנה, אם ניתנה בכלל, הובנה כראוי וכי התובע פועל על פיה בכל עת בעיקר בהתחשב בעובדה שהפועל הוא עולה חדש מחבר המדינות, שאינו דובר עברית; המעביד לא דאג לגדר את מסור המכונה או לספק אמצעי הגנה ובכלל זה להתקין מגן על מסור החיתוך. כמו כן, המעביד הנהיג שיטת עבודה בלתי בטוחה ולא פעל לשמירת נוהלי הבטיחות במכונת הניסור שממנה נפגע התובע. מומחה רפואי מטעם בית המשפט קבע לפועל נכות צמיתה בכף היד של 39 אחוז.

המעביד, באמצעות חברת הביטוח, הכחיש את כל טענותיו של הפועל ואף טען, כי הפועל הוא האשם בתאונה. בהמלצת בית המשפט הגיעו הצדדים לידי הסכם פשרה, לפיו התובע יקבל פיצויים של יותר ממיליון שקלים.

עו"ד בקר מסר בתגובה: "הפסיקה קבעה לא אחת, כי מקום בו נדרש העובד להכניס את ידיו או חלק מגופו לתוך מכונה, אזי יש להתייחס למכונה כאל מכונה מסוכנת ועל המעביד החובה לגדר אותה. לגופו של עניין, אנו מרוצים מאוד מסכום הפשרה בהתחשב בנסיבות התאונה וגילו של מרשי".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות