fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"ההמתנה לא מורידה את המחירים"

כך אומר רועי בן שלוש, סמנכ"ל המכירות של "סלע בינוי"
סלע פינסקר
ד"ר וינפלד היה גאה. סלע פינסקר (הדמיה סלע בינוי)

מחירי הדירות: עלייה של 8.8 אחוזים בשנה האחרונה. סמנכ"ל המכירות של סלע בינוי: "ההמתנה על הגדר לא מורידה את המחירים כי ההיצע נמוך". השבוע פרסם בנק ישראל דו"ח מקיף על המדיניות המוניטרית, בו עולה כי מחירי הדיור ב~12 החודשים האחרונים עלו ב-8.8 אחוזים.

רועי בן שלוש
רועי בן שלוש (צילום: יח"צ) סלע פינסקר (הדמיה סלע בינוי)

עוד מציין הדו"ח, כי למרות הירידה בכמות העסקאות בדירות, מחיריהן המשיכו לעלות. חוק 0 אחוז מע"מ כולל הטבה לקבוצת זכאים שנקבעו על ידי משרד האוצר: פטור ממע"מ בסך 18 אחוזים על רכישת דירתם הראשונה, מי שלא שירת בצבא או בשירות לאומי, יוכל לרכוש דירה עד למחיר של כמיליון שקלים, ומי ששירת, יוכל לקבל את ההטבה על דירה שמחירה ייקבע על ידי השמאי הממשלתי, מתוך מאגר של דירות שנכנסות לקריטריונים.

עלות חוק מע"מ 0% מוערכת באובדן הכנסות למדינה של 2.4 מיליארד שקל בשנה, כלומר החלת החוק למשך שבע שנים תעלה לקופת המדינה כ~17.5 מיליארד שקל. חברות הבנייה מצידן, שנערכות לאישור החוק, מדווחות כי למרות ההאטה מחירי הדירות ממשיכים לעלות.

סמנכ"ל המכירות בחברה, רועי בן שלוש, אומר כי ההמתנה על הגדר לא מורידה את מחירי הדירות. "בסופו של דבר, מחירי הדירות ירדו רק כשתהיה הפשרת קרקעות מצד המדינה והגדלת ההיצע. חוק המע"מ נתקל בקשיים ויש סקפטיות בשוק לגבי האישור שלו בצורה הנוכחית. בימים אלו אנחנו מרגישים לחץ במשרד בעקבות דחיית אישור חוק המע"מ. מאז הדיבור על חוק המע"מ עברו שמונה חודשים, והמחירים רק ממשיכים לעלות. חברות הבנייה ממשיכות לבנות ולמכור, והביקוש הגבוה גורם להמשך עליית המחירים. סלע בינוי מחויבת להמשיך ולהציב את המפרט היוקרתי ביותר, בסטנדרטים הגבוהים ביותר שיש, כדי לתת ללקוחות תמורה מעולה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות