fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלפסי: "הכישרון קיים, הבעיה שלנו היא מנטלית"

אריק אלפסי (צילום: אדריאן הרבשטין)

אריק אלפסי, מאמן עירוני נהריה, התייחס להפסד קבוצתו לנס ציונה, אחרי שאיבדה יתרון של 18 נקודות. הקבוצה ממשיכה להתחזק וצירפה את גריפין ואלטיט * ארצית: הפועל עכו דורסת, הפועל מעלות מועדת  היום (ראשון) משחר בין עירוני נהריה – הפועל ירושלים  שעה 20:30
(ליגת על) עירוני נס ציונה – עירוני נהריה, 93:103

עירוני נהריה החמיצה הזדמנות לרשום ניצחון חוץ על נס ציונה ולזכות במעט אוויר לקראת המשך מאבקה בתחתית, אך איבדה יתרון של 18 נקודות, בדרך להפסד מרגיז שמותיר אותה במקום האחרון בטבלה.

עירוני נהריה פיגרה בפתיחה, 4:2, אך השלימה מהפך מהיר ובמשך 38 דקות, הובילה ונראתה בדרך לניצחון, כשהרבע הראשון מסתיים ביתרון סגול, 15:26. המומנטום החיובי בה פתחה נהריה את המשחק, נמשך גם ברבע השני ובדקה ה-19 היא רשמה יתרון שיא, 36:54. בדקה האחרונה של המחצית הראשונה הצליחה נס ציונה לקלוע 5 נקודות רצופות ולצמק ל-54:41. במחצית השנייה המשיכה נס ציונה במרדף עיקש אחר נהריה, כשהיא נוגסת אט אט בהפרש. נהריה נחלשה ובמקום לרסק את ההתלהבות המקומית ולשמר את הפער, הציגה ירידה חדה ביכולת והעניקה למקומיים תקווה למהפך אפשרי, והרבע השלישי הסתיים ביתרון נהרייני, 69:76. ברבע הרביעי נהריה פשוט קרסה, מקצועית ומנטלית. בדקה ה-38 נמחק היתרון של נהריה ושנס ציונה הצליחה להשוות את התוצאה ל-91:91. נהריה עוד היתה בתמונה כשעלתה שוב ליתרון, 91:93, אך ספגה שלשה מהצד השני של המגרש ונקלעה לפיגור, 94:93. נס ציונה נכנסה לאקסטזה וסגרה ריצה של, 0:12, בדרך למהפך, 93:103.

ממשיכה להתחזק. אריק גריפין, המצטרף החדש לעירוני נהריה צילום: עירוני נהריה
ממשיכה להתחזק. אריק גריפין, המצטרף החדש לעירוני נהריה
צילום: עירוני נהריה

לנהריה קלעו: יפתח זיו – 23 נק', ג'ורדן קרופורד – 20 נק', אריק גריפין – 17 נק', מייק הנרי – 14 נק', טרי אלן – 7 נק', דגן יבזורי, ניב משגב ואיגור נסטרנקו – 4 נק' כ"א.

המאמן אריק אלפסי: "מתסכל מאוד להפסיד משחק שכבר היה לנו בידיים. כישרון טבעי יש לנו ובשפע, והבעיה היא בעיקר מנטלית. אנחנו מתקשים לשמור על יציבות ועל אותה רמה לאורך כל המשחק וזה משהו שאנחנו צריכים לעבוד עליו. אני מצפה מהשחקנים לגלות יותר אחריות במאני טיים. אנחנו צריכים להסתכל על המשחק הבא ולהתכונן אליו".

הקבוצה ממשיכה בהרחבת הסגל כשצירפה את אריק גריפין (28, 2.03 מ'), שהתחיל את העונה הנוכחית במדי קבוצת רג'יו אמיליה מהליגה האיטלקית הראשונה. לפני שבועיים חתם בקבוצת ז'ילינה גורה מגאורגיה, אך שוחרר ממנה לאחר 2 משחקים בלבד. עבור גריפין, זוהי קדנציה שלישית בישראל, לאחר ששיחק בעבר בהפועל גלבוע/גליל ובהפועל אילת.

שחקן נוסף שצורף השבוע הוא הסנטר בן אלטיט (26, 2.08 מ'), שביקש להשתחרר מהפועל גלבוע/גליל. אלטיט, סנטר נבחרת ישראל, צפוי להחליף את איגור נסטרנקו, שנפצע ועשוי להיעדר כחודש.
(ארצית) בית"ר כפר יונה – הפועל עכו, 87:69   

מי יעצור את הקטר הדוהר של הפועל עכו? חניכיו של המאמן שי מינסטר, השלימו השבוע ניצחון מספר 12 רצוף מפתיחת העונה, אחרי שגברו על האחרונה בטבלה, בית"ר כפר יונה, 69:87.

משחק הקצוות בין הראשונה לאחרונה, היה שקול במחצית הראשונה שהסתיימה ביתרון עכואי, 34:42. במחצית השנייה, הגבירה עכו הילוך והגדילה את ההפרש עד לסיום.

לעכו קלעו: רועי נברו – 20 נק', גיא סהר – 16 נק', טל פרסלני – 14 נק', עידו קוז'קרו – 13 נק', אורן בן חמו – 10 נק', יבגני חולודוב – 9 נק', אילן נניקשוילי – 3 נק', ג'ונתן בייז – 2 נק'.

המאמן שי מינסטר: "אנחנו לא מקילים ראש באף קבוצה ולא משנה מיקומה בטבלה. עובדה, שבתחילת המשחק, כפר יונה נלחמה ונתנה לנו פייט שהקשה עלינו. אני שמח שבמחצית השנייה עלינו הרבה יותר מרוכזים והשחקנים ביצעו את כל מה שעבדנו עליו באימונים. למרות היתרון שלנו בטבלה, הדרך לעלייה עוד ארוכה ורחוקה".

בעקבות הניצחון הגדילה הפועל עכו את יתרונה מהמקום השני ל-3 נקודות.

אריק אלפסי מודה לקהל (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אריק אלפסי  (צילום: אדריאן הרבשטיין)

(ארצית) הפועל מעלות – מכבי חדרה, 61:60
הפועל מעלות ממשיכה להפסיד ולהסתבך במאבקי התחתית, אחרי שרשמה הפסד ליגה שלישי ברציפות, הפעם, בבית, למכבי חדרה. בתום 12 מחזורים, מדורגת הפועל מעלות במקום ה-12 בטבלה עם 16 נקודות, ומאזן שלישי של 4 ניצחונות ו-8 הפסדים.

מפגש התחתית היה צמוד ושקול עם יתרון שנע מקבוצה לקבוצה. מעלות פתחה היטב את המשחק וסיימה את הרבע הראשון כשהיא ביתרון, 10:14. ברבע השני התהפכה המגמה. האורחים מחדרה נטלו את ההובלה, ושינו את התוצאה בדרך למהפך וליתרון במחצית, 27:34. עם פתיחת המחצית השנייה, שוב התאזנו הכוחות במגרש, כשמעלות מנהלת מרדף אחר החדרתים, בניסיון להדביק את פער הנקודות. למרות הלחץ, השכילו האורחים לשמור על יתרונם גם בסיום הרבע השלישי, 45:50. מעלות פתחה מצוין את הרבע הרביעי והאחרון ובריצת, 0:7, החזירה לעצמה שוב את ההובלה, 52:53 (דקה 33). חדרה הגיבה מהר ושוב עלתה ליתרון, 52:57 (דקה 35), אך מעלות לא ויתרה וחצי דקה לסיום צימקה את הפער ל-61:60. חדרה יצאה להתקפה, אך איבדה את הכדור ו-19 שניות לסיום השתלטה מעלות על הריבאונד. מעלות סחטה את השעון ועם הבאזר זרק רותם ברזילי מעבר לקשת במטרה להשיג הכרעה, אך החטיא.

למעלות קלעו: ערן סודאי – 15 נק', רותם ברזילי – 14 נק', בן פריינטה ושגב גרילק – 7 נק' כ"א, רועי יחיא – 6 נק', גיא גרינשטיין – 4 נק', עמית קמרי – 3 נק', אסף רוטנשטיין ושלו הר אבן – 2 נק' כ"א.

המאמן יוסי בוכניק: "אין מילים לתאר הפסד קשה ואכזרי כזה מבחינה ספורטיבית, אבל אנחנו חייבים להרים את הראש ולהתרכז במשחק הבא. אנחנו חייבים להתחיל לנצח ולעצור את ההתדרדרות לפני שבאמת נסתבך במאבקים נגד הירידה".

הפועל מעלות מדורגת במקום השביעי בטבלה עם 16 נקודות, 2 נקודות יותר מבית"ר כפר יונה שבמקום האחרון.

 

 

ארצית (יום ראשון, 27.1)

הפועל עכו – מכבי חדרה (שעה 19:00)

הפועל מעלות – רמת השרון (שעה 20:00)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות