fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: תושבי שכונת אשכול מתנגדים להקמת גינת כלבים

לדבריהם, הגינה שצפויה לקום בקרבת בתי המגורים, גני הילדים, בית הכנסת והמקווה השכונתי תגרום למפגעי לכלוך וריח רע
גינת כלבים, אילוסטרציה

תושבי שכונת אשכול יצאו למחאה בימים האחרונים על רקע הכוונה להקים פארק כלבים בסמוך לבנייני המגורים שלהם. בנוסף, התושבים מוחים על כך שהפארק עומד להיבנות בצמוד לגני הילדים "פשוש", "דוכיפת" ו"נעמת" ועלול להוות סכנה לילדים בשל ההיגיינה, הפארק נמצא גם בסמיכות למקווה ולבית הכנסת "מגן דוד" שבשכונה, אליהם מגיעים מתפללים וטובלות על בסיס יומי.

משיחה עם תושבת המקום המתנגדת להקמת הפארק בסמוך לביתה עולה כי החשש של התושבים הוא מפני הלכלוך, הקרציות, הצואה וריח השתן שיהיו מנת חלקם עם הקמת הפארק.  התושבים פתחו קבוצת וואצאפ, ומודעות בדבר הקמתה נתלו על הכניסות לבניינים, לגני הילדים, לבית הכנסת ולמקווה, בתקווה שכמה שיותר מתושבי השכונה יצטרפו למחאה.

בקבוצת הוואצאפ נכתב, בין היתר, כי ברגע שהתושבים הבינו שהפארק עומד להיבנות, הם כתבו מכתב לראש העירייה רונן מרלי וסגניתו שרית מולכו, עליו חתומות מעל ל – 20  משפחות המתגוררות במקום, לצד הורים לילדים הלומדים בגנים הסמוכים, ובו הסבירו את הסיבות לכך שמיקום הפארק בלתי מתקבל על הדעת מבחינתם: "לא יכול להיות שפארק כלבים יוקם בצמידות לגני ילדים ולמשחקייה בפארק אשכול. גינת הכלבים תגרום למפגעי ריח, זוהמה ורעש. בנוסף, ילדים רבים מפחדים מכלבים והקמת פארק שבו כלבים רצים חופשי, צמוד לגן, יגרום להם ללחץ ופאניקה מיותרים", כתבו התושבים במכתבם, "כמו כן, הפארק קרוב מידי לבנייני המגורים החדשים, לבית הכנסת ולמקווה, והוא יהפוך למטרד  לבעלי הדירות הצמודות, לטובלות ולמתפללים".

עוד טענו התושבים כי למרות הפצרותיהם, הם הופתעו לגלות כי בימים האחרונים החלה בניית הפארק במיקום הנבחר. לדבריהם, במכתב שכתבו לראש העיר וסגניתו בשלבי המחאה הראשונים, הציעו שטחים אחרים המתאימים יותר להקמת הפארק: "לדעתנו, ההחלטה על מיקום הפארק נעשתה בצורה חפוזה וללא בדיקה מעמיקה", כך הסבירו השבוע מובילי המחאה, "באתר משרד החקלאות מפורסם מסמך המלצות לתכנון ובניית פארק כלבים ובו המלצה על בחירת המיקום וכך נכתב במסמך: 'יש להקים את הפארק במרחק של לפחות 50 מטר ממקום מגורים, ובמרחק של לפחות 100 מטר משטח בית ספר או גני ילדים'.  המסמך, מטבע הדברים, נשלח לראש העיר מרלי ואל סגניתו מולכו יחד עם המכתב המקורי, אך העירייה בחרה להתעלם ממנו".

יצוין, כי במקביל לדברים הללו מדגיש ומבהיר משרד החקלאות כי עם זאת, יש להימנע מלמקם את הפארק במרחק גדול מדי מבתי מגורים על מנת שייעשה בו שימוש מכיוון שבאזורים עירוניים רבים, צפיפות הבנייה והשטח אינם מאפשרים עמידה בתנאי ההפרדה המומלצים ולכן,  ניתן ורצוי להשתמש בפתרונות מקומיים בהתאם לצורך. למשל, בקרבה למקום מגורים ניתן להגביל את שעות הפתיחה של הגינה ובקרבת גני משחק ובתי ספר, ניתן להפריד את הגינה בעזרת מחיצה ויזואלית או אקוסטית כגון צמחיה, ובמידת הצורך להגביל גם את שעות השימוש".

המלצות אלה, אינן מספקות את הדיירים שאיתנים בהתנגדותם להקמת הפארק ברמה העקרונית.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: ״קיבלנו את פניית התושבים ואנו מתייחסים לנתונים במלוא תשומת הלב. ראשית, מדובר בגינת כלבים ולא בכלביה. ראש העיר קיים מספר סיורים באזור עם אנשי המקצוע בעקבות בקשות תושבים להקים בשכונה גינת כלבים. נושא המיקום ייבחן פעם נוספת יחד עם גורמי המקצוע בעירייה ועם הווטרינר העירוני כולל בחינת חלופות, ובתום הבדיקה תינתן תשובה לתושבים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות