fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: מדוע התושבים מרגישים פחות בטוחים?

האלימות בנהריה שוב מראה סימנים מדאיגים - תמונת מצב
תוצאות הפיצוץ בפאב "בלפור" בנהריה - ארכיון 2019 | צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור

נראה כי שנת 2019, תיזכר כשנה שבה האלימות בנהריה שוב הרימה ראש בעיר, כשבחודשים האחרונים, קיימת עליה במקרים שהצריכו את התערבות המשטרה. ניסיונות דקירה, יריות, הצתת רכב, פריצות לבתים ופיצוץ באחד הפאבים המובילים בעיר, וזה לפני שדיברנו על מקרי הטרדות הילדים.

במשך חודשים ארוכים נדמה היה שהעיר שקטה, ולאחרונה נראה שמשטרת ישראל עובדת שעות נוספות, לא רק באירועי אלימות במגזר הערבי, אלא גם בגזרת נהריה. רק השבוע הוצת רכב ברחוב השקד, ושרף איתו עוד שני רכבים בחניה, וצעיר בן 25 נדקר בקטטה ברחוב הרצל בנהריה, כששני המקרים עדיין נמצאים תחת חקירה.

המשטרה גם חוקרת את מעורבותם של ארבעה תושבי הכפרים ג'ת ירכא וסאג'ור בפיצוץ שהחריב את פאב ה"בלפור" בעיר, ואם זה לא מספיק, אז בשבוע שעבר הוגשה הצהרת תובע נגד שני תושבי נהריה ותושב עכו בשנות ה – 30 לחייהם, בחשד שפרצו לדירה בעיר, תוך שהם מזדהים כשוטרים שבאו לערוך חיפוש בביתו של הקורבן. החשודים כבלו אותו וגנבו ממנו את אקדחו האישי המשמש בעבודתו כמאבטח, מחסניות, ארנק וטלפון נייד.

לאחרונה דובר רבות גם על תופעת הבריונות בכבישי העיר, ומשטרת ישראל יחד עם עיריית נהריה יזמו בסוף השבוע שעבר לילה ראשון של אכיפה ממוקדת נגד התופעה. במהלך הפעילות נעצרו לבדיקה עשרות כלי רכב ונבדקו נהגים, כאשר באחד המחסומים שהוקמו לאורך שדרות הגעתון, נתפס גבר כשהוא תחת השפעת אלכוהול ורישיון הנהיגה שלו נפסל. בנוסף, כלי רכב אחד הושבת וארבעה נהגים נפסלו מנהיגה בעקבות עבירות מהירות.

יחד עם זאת, תושבים רבים מדווחים על כבישים נוספים בהם מתבצעות נסיעות המסכנות את שאר המשתמשים בכביש, כמו בכביש הראשי מבית החולים לנהריה ולהיפך, ובשכונות בהן חורכים את הכבישים אופנועי TMAX בכל שעות הלילה ומדירים שינה מעיניהם.

לציין כי משטרת ישראל בשיתוף עירית נהריה, חנכו השנה את יחידת השיטור המשולב בעיר, המשלבת שוטרים ופקחים עירוניים יחדיו, תוך הפעלת כלל הסמכויות של שני הגופים, במטרה להגביר את הביטחון האישי והסדר הציבורי ברחבי העיר.

ראש עיריית נהריה רונן מרלי אמר עם השקת היחידה: ״לא יהיו פשרות בכל הקשור באכיפה ושמירה על ביטחון תושבינו, מדובר בצעד חשוב בדרך להשבת פעילות השיטור העירוני בנהריה״.

וגם מפקדת תחנת נהריה סנ"צ מרי דניאלי אמרה כי אין ספק שהשיטור המשולב יסייע בשיפור זמני התגובה באירועים ברחבי העיר. אך העיר נהריה כבר למודת קרבות אלימות, בעיקר בין עבריינים, אז מה הפלא שלאור ריבוי המקרים בתקופה האחרונה, התושבים מרגישים פחות בטוחים?

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות