fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: טרור בטיילת הדרומית

לצפון 1 הגיעו תלונות של תושבים על השחתה של הטיילת על ידי מבקרים מחוץ לעיר, כתובות "מוות ליהודים" ומעשי וונדליזם נוספים. עיריית נהריה קיימה השבוע דיון דחוף
כתובת מוות ליהודים בטיילת. צילום: תושב מודאג

תושבי עין שרה והסביבה מתריעים כבר מספר חודשים על השחתה ולכלוך מכוון של מבקרים המגיעים מחוץ לעיר לטיילת הדרומית. בעקבות הדיווח בשבוע שעבר בצפון 1 כי נעצרו שני קטינים על השחתה של פחי אשפה ויצירת גארפיטי אנטישמי, הכולל צלב קרס, יצאנו בליל ראשון האחרון להתחקות אחר פעולות "הטרור", כפי שמכנים אותן התושבים, ומצאנו תמונה עגומה ביותר בטיילת שנחשבה עד לא מזמן לפנינה ייחודית בנוף הגליל המערבי.

קליפות גרעינים מושלכות לכל עבר, כשהפחים נמצאים בסמוך, הן בפארק האתגרי, הן בספסלי הישיבה בטרסות ומול חוף הים והן על המדשאות. ארונות החשמל בטיילת נפרצו לא פעם, פחי אבן ותאורות נופצו ועמודי חשמל חובלו ונותרו חשופים כשהם מהווים סכנה ממשית לאזרחים.

תושבת עין שרה מרינה גרינבאום: "האורחים שמגיעים ליהנות מהטיילת משאירים הרבה לכלוך. ניסיתי להסביר לאחד מהם שזה לא מכובד, שזו עיר של כולנו וצריך לשמור על הניקיון וזה כמעט עלה לי בחיי. אנחנו משלמים פה ארנונה, אם הם רוצים ליהנות כאן שיכבדו את המקום. מה שמעצבן, זה שאין מספיק פקחים, אם היו נותנים קנסות זה היה נראה אחרת. שכנה שלי פעם קיבלה דו"ח על פיצוח גרעינים, למה עכשיו לא נותנים דוחות? אני מקווה שראש העיר יתעשת כי זה קשור לכל העיר, קצת השקעה ואני בטוחה שכולנו נרוויח".

תושבי עין שרה, אידלמן קלרה וגריגורי: "צריך לתת קנסות גבוהים מאוד, ורק אז ילמדו. צריך לעשות מבצע אכיפה כיוון שזה לא הגיוני המצב הזה. העיר ומתקניה פתוחים לכולם באהבה, אבל בבקשה שיכבדו אותנו. הגיעו אלינו אורחים ממוסקבה, והתביישנו לטייל איתם בטיילת".

גריגורי אידלמן נזכר: "ברוסיה לעולם לא תראה מצב כזה, ואני למדתי את זה על בשרי. כשהייתי צעיר, כיביתי סיגריה במאפרה ובטעות היא נפלה לי לרצפה. מיד הגיע אליי שוטר ורצה לתת לי דו"ח כספי גבוה. הרמתי את הסיגריה ומאז אני מפקיד ששום דבר לא יפול לרצפה. אני מכבד את המקום שאני נמצא בו".

הלכלוך הביא איתו לאחרונה עכברים וחולדות, שמצאו את חוף הים הדרומי בנהריה בית. תושב נהריה סיפר לנו כי לאחרונה, חזה בלפחות שני מקרים של נשיכת חולדות ובעקבות כך, פינוי לבית החולים.

לציין כי עד לשנת 2018, אפשרה העירייה להדליק מנגלים בחוף גלי גליל, ורבים בחרו להתמקם דווקא שם, מרגע שהעירייה אסרה על הדלקת אש בחוף, החלו המבקרים מחוץ לנהריה למלא את הטיילת הדרומית ולהדליק אש. או אז פרסמה העירייה שלטים שמורים על כך שאין להדליק אש בטיילת, חולקו דוחות לכל מי שעבר על החוק העירוני, ומאז, הטיילת מתויירת מאוד במבקרים מחוץ לעיר שיוצרים לכלוך וזוהמה, שגורמים למפגעים תברואתיים וחלק מהם, כאמור, גם למפגעים אנטישמיים וקריאות "מוות ליהודים".

בהקלטת שמע שהגיעה לידי צפון 1 נשמע תושב נהריה מעיר למבקרים שפיצחו גרעינים וזרקו אותם על הרצפה, כשבתגובה החל אחד מהם לצעוק ולצרוח: "אתם שרמוטות, אתם והמדינה שלכם על הזין שלי":

מקור בכיר בעיריית נהריה מסר כי השבוע קיימו דיון דחוף בנושא, וכבר השבוע יחלו במבצע רחב היקף למיגור התופעה. שלטים האוסרים על לכלוך, זיהום, מתן שתן וצואה בפומבי ועוד יפרסו לאורך הטיילת, כך שלפקחים תינתן האפשרות החוקית לכתוב דוחות בגין עבירה על תקנות עירוניות אלה.

ומעיריית נהריה נמסר בתגובה: "מחלקת הפיקוח העירונית הגבירה את הסיורים באזור הטיילת הדרומית ואת האכיפה נגד מי שמפר את החוק: משליך פסולת, מבעיר אש או מעשן נרגילות באזור. בנוסף, בימים אלה, מותקן שילוט חדש ובולט לאורך תוואי הטיילת, מתוך מטרה למנוע תופעות של ונדליזם והשלכת פסולת המזהמת את האזור. אנו קוראים לציבור ליהנות מהבילוי באזור הטיילת הדרומית ולהשאיר אחריהם סביבה נקייה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות