fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: ארגוני העובדים נלחמים על עובדי העירייה

אחרי שנים בהן ההסתדרות הכללית החדשה שירתה את עובדי העירייה כארגון העובדים הרשמי, יצאה השבוע קריאה בקרב העובדים לעבור להסתדרות הלאומית
אשר שמואלי מגיב לקקון. צילום: מתוך הסרטון ביוטיוב

עובדי עיריית נהריה נמצאים השבוע במרכז תשומת הלב של ההסתדרות החדשה ושל ההסתדרות הלאומית, כשבאופן טבעי, מנסה ההסתדרות הכללית החדשה להגן על מקומה בקרב העובדים, לאחר שאלה החלו לקבל פניות, הודעות ומסרונים הפותחים בפניהם צוהר להחלפת ארגון העובדים שדואג להם, ולבחירה בהסתדרות הלאומית. עם היוודע דבר השיווק המאסיבי של ההסתדרות הלאומית, קיבלו העובדים הודעה מההסתדרות הכללית החדשה שלשונה: "במהלך השעה האחרונה נשלחו הודעות לעובדים מטעם ההסתדרות הלאומית, בשיתוף עם עובדי עירייה שאינם מקבלים את הכרעת רוב העובדים על בחירת וועד העובדים ומנסים לקעקע את בחירת הרוב".

עוד נכתב לעובדים ע"י ההסתדרות הכללית החדשה: "וועד העובדים מחויב להגנת העובד ולרווחתו ורק שיתוף עם ההסתדרות הכללית החדשה שהינו הארגון היציג הגדול במדינה נוכל לשמור על זכויותיכם ורווחתכם במקום העבודה, שלא יעבדו עליכם, ההסתדרות הכללית החדשה הוא הארגון היחידי שיש ברשותו איגוד מקצועי ועורכי דין מן השורה הראשונה קרוב למקום העבודה, לראייה רק בקיץ האחרון מנענו בשיתוף ההסתדרות הכללית החדשה מעבר של עשרות מעובדי העירייה לחברה למתנ"סים".

השיא הגיע כשפורסם ברשתות החברתיות סרטון של יו"ר וועד עובדי זוגלובק, אורן קקון, הקורא לעובדי עיריית נהריה להצטרף להסתדרות הלאומית, וכבר למחרת, יצא יו"ר ההסתדרות הכללית החדשה במרחב הגליל המערבי, אשר שמואלי, בסרטון תשובה, ובו הוא אומר לקקון: "איזה הישגים הבאת לעובדים? ספר לנו על הסכם קיבוצי אחד שיצרת? תוספות שכר לעובדים? דבר אחד עשית: לפני מספר חודשים הסכמת לפטר את כל הנהגים בזוגלובק והפכת אותם לעובדי קבלן. עובדי עיריית נהריה היקרים, שלא יעבדו עליכם, לא קקון ולא כמה אינטרסנטים בחשבונות אישיים שלהם בתוך העירייה".

על אילו אינטרסים מדובר? פנינו ליו"ר וועד העובדים לשעבר, רותי נחום, שאמרה לנו השבוע: "אין כאן מאבק אלא מימוש זכות בסיסית שנקראת: זכות הבחירה. מה בעצם יש לנו כאן? ארגון ששנים קיבל דמי חבר/שכר מהעובדים ולא הוכיח את עצמו בשעת האמת. לכן, הגיע הזמן שבשנת 2020 העובדים יוכלו באמת לקבל תמורה מלאה עבור מאות אלפי שקלים שיוצאים מכיסם. להבדיל מההסתדרות הכללית, מצאנו אלטרנטיבה מעולה בהסתדרות הלאומית שנותנת שירות ותמורה מלאה לעובד עד למקום עבודתו, עד לביתו, כך שדמי החבר לא מושקעים במנגנון מנופח שקיים עוד מקום המדינה ולעוד הוצאות לא רלוונטיות לנו העובדים הקטנים. אני רואה במימוש הזכות הזו פשוט חגיגה לדמוקרטיה וצריך לנער את האבק שהצטבר עם השנים. זאת הפעם הראשונה שלעובדי עיריית נהרייה ניתנת הזכות לבחור את ארגון העובדים שהם רוצים ללא מורא ופחד שהושרש בעירייה. בשנה החולפת השתחררנו מכבלי הפחד הנוראים הללו. אני רוצה להדגיש: אין כאן שום אינטרסים אישיים ואם אתייחס לסרטון של שמואלי רק אומר: "על ראש הגנב בוער הכובע." אני סומכת על חבריי, עובדי עיריית נהריה, שיבחרו את מה שמתאים להם ושאף אחד לא יזלזל באינטליגנציה שלנו. גם אני הצטרפתי להסתדרות הלאומית".

יש לציין, כי עפ"י חוק, כל עובד בעירייה רשאי להצטרף לכל ארגון הסתדרותי שיבחר, על מנת לקבל את ההגנה המיטבית ואת התנאים המתאימים לו.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות