fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: אושרה התקשרות מחודשת עם החברה למתנ"סים

מועצת העיר נתנה למרלי אור ירוק להחזרתה של החברה לעיר. שטרקמן התנגדה: "לא הצבעתי נגד המתנ"סים. יש לי שאלות שלא נענו"
ישיבת מועצת העיר נהריה צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור

שבועות ספורים אחרי שראש עיריית נהריה רונן מרלי הודיע על כוונת העירייה לחדש את שיתוף הפעולה עם החברה למתנ"סים לצורך שדרוג תחום החינוך הבלתי פורמלי, הובא הנושא לאישור מועצת העיר.

העלאת הנושא לסדר היום בישיבה פירושה הצהרת כוונות מצד העירייה שהביעה למעשה את מחויבותה לתהליך. בעקבות ההצבעה תוכל החברה לצאת להליך מכרז לגיוס מנכ"ל לארגון שיקום בנהריה.

סגנית ראש העיר, האמונה על הקשר עם החברה, שרית מולכו: "האישור נחוץ על מנת להמשיך את ההליך בין החברה למתנ"סים, הסוכנות היהודית והעירייה. ההסכם שיגובש בקרוב יובא לאישור המועצה לכשייחתם והוא יכלול את תחומי הליבה שיופעלו ברשת המרכזים הקהילתיים והתקציב השנתי לצורך הפעלתם. התהליך מהווה עבורי סוג של סגירת מעגל. נכנסתי לפוליטיקה המקומית בעקבות המתנ"ס ואני שמחה שאחרי שמונה שנים, אני חלק מבניית מערך החינוך הלא פורמלי והחזרת החברה לנהריה".

חברת האופוזיציה אורנה שטרמן התנגדה בהצבעה וביקשה לקבל אינפורמציה ברורה יותר באשר לאישור העקרוני, כדי להבין כיצד כניסת החברה עומדת להשפיע על אופי הפעילות הקיים כיום. חברתה לסיעה, שרית נס פררו, נמנעה בהצבעה.

לדעתה של שטרקמן, האישור העקרוני שניתן במסגרת הישיבה לא נותן מענה לשאלות רבות שנותרו פתוחות: "חשוב להדגיש שאני לא הצבעתי נגד המתנ"סים. אלא נגד אישור עקרוני ללא חשיפה של פרטי ההסכם ומשמעותו. חתימה עם החברה למתנ"סים מחייבת את העירייה לטווח ארוך, ולמרות הרמיזה שכרגע מדובר בהסכם עקרוני בלבד ובעלויות נמוכות מעלויות הפעלת החינוך הבלתי פורמלי בעיר, לא נענו שאלותיי בנושא: מי יפקח על עלויות החוגים והפעילויות להורים? האם העלויות לציבור עשויות לתפוח? מי יהיה אחראי לבחירת התכנים, מהותם ואיכותם? עד כמה לעיריית נהריה תהיה השפעה על גוף חיצוני הבא עמה בהתקשרות חוזית? האם החוזה ניתן לביטול במקרה של אי תמורה מספקת או פגיעה בציבור, ומהם תנאי הביטול? אשמח לתמוך בכל התקשרות המבטיחה שדרוג באיכות החינוך הבלתי פורמלי בעיר מיד לאחר שאקבל מענה מספק לשאלות הללו. אני מאמינה כי ישיבות המועצה לא נועדו להוות חותמת גומי להחלטות, אלא במה לחשיפת המידע לציבור לצד קבלת דעה ותובנות מחברי המועצה שמגלים מעורבות ואכפתיות לנעשה בעיר".

יוזכר, כי בעבר שיתוף הפעולה בין העירייה בראשותו של ראש העיר הקודם ז'קי סבג לבין החברה למתנ"סים, עלה על שרטון, בלשון המעטה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות