fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נא להכיר: הפרזנטור החדש של שכונת "אכזיב" בנהריה

ראש עיריית נהריה רונן מרלי מופיע בפרסום המקדם אכלוס לשכונה השנויה במחלוקת "אכזיב" העירייה: "פיתוח העיר הוא הדבר היחידי שעומד לנגד עיניו"
מחאה נגד הבנייה בחוף אכזיב (צילום: דורון גולן)
מחאה נגד הבנייה בחוף אכזיב (צילום: דורון גולן)

סערה בנהריה בימים האחרונים על רקע  דמותו של ראש העירייה רונן מרלי במודעת פרסום המקדמת את שכונת אכזיב, שהפכה בשנים האחרונות לאחד הסמלים המובהקים במאבק נגד הריסת קו החוף הצפוני בישראל ונגד השלכות האזבסט בעיר.

בציטוט של מרלי המופיע בפרסום החברות הקבלניות, "צמח המרמן" "אלקטרה" ו-"סלע בינוי" נכתב: "אני מתבונן במרקם האוכלוסייה שנוצר כאן, וגאה שהשכונה הנפלאה הזו הופכת לפנינה של נהריה", דבריו של מרלי לא מותירים ספק באשר  למסר החיובי שהוא מבקש להעביר אודות השכונה החדשה, זאת בניגוד לדעת התושבים בכלל, ולדעת פעילי הסביבה, בפרט, אשר רבים מהם היו מעדיפים לשמר את רצועת החוף הבתולית, ולא לבנות על הקרקע השנויה במחלוקת. יוזכר כי רק בשבועות האחרונים פסק בית המשפט נגד הקמת יחידות אירוח ובתי מלון על קו החוף באכזיב.

תושבי נהריה שהתבטאו בחריפות במסגרת הרשתות החברתיות, כתבו, בין היתר, כי ראש העיר משתף פעולה עם היזמים באופן מעורר חשד, וכי לא ברור להם למה הוא תומך דווקא בשכונה שהרסה את קו החוף.

יצוין, כי ההחלטה לבנות את השכונה במיקום בו היא הוקמה ותחילת הבנייה – כל אלה יצאו לדרך טרם בחירתו ולאחריה כבר היו עובדה מוגמרת. עם זאת, לדברי התושבים כניסתו ללשכת ראש העירייה מחייבת אותו לדאוג לאכלוס כל השכונות הנבנות בימים אלה, על מנת לקדם את בניית התשתיות, החינוך ואיכות החיים בעיר, וכן לטובת התושבים שכבר עברו לגור בשכונה וזקוקים להתאמת רמת השירות של העירייה.

ראש עיריית נהריה רונן מרלי (צילום: עיריית נהריה)

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: ״ישנה תנופת פיתוח נרחבת בכל הגליל, ובנהריה נבנות 12 אלף יחידות דיור. שכונת אכזיב שנויה במחלוקת מזה מספר שנים, אבל היא עובדה מוגמרת. יש בה כיום 18 בניינים שיש לאכלס ולא להפוך אותם לפילים לבנים. המשפחות שכבר מתגוררות בשכונה, פונות מדי יום לעירייה בבקשה לקבל שירותים דומים לאלו שניתנים לכלל התושבים. ראש העיר קיים סיור במקום עם כלל מנהלי המחלקות, נפגש עם התושבים ובימים אלה מקודמים צרכים חיוניים כמו בניית גני ילדים, פארק, מכולת, בית כנסת ומרכז קהילתי. ראש העיר מסייר באופן קבוע בשכונות "אכזיב", "אריאל שרון", "יצחק שמיר" ו-"שמעון פרס" ויעשה הכל כדי ששכונות אלה יהיו אטרקטיביות וימשכו אוכלוסיות איכותיות. תפקידו של ראש העיר הוא לדאוג למתן תשתיות עירוניות לכלל שכונות העיר ובהן גם לשכונת אכזיב. כל ניסיון לחפש קשר עם יזמים או קבלנים אינו רלוונטי. לנגד עיניו של ראש העיר ניצבת מטרה אחת: פיתוחה של נהריה, השארת הצעירים בעיר, השבתם של אלו שעזבו בשנים האחרונות, וקליטתם של משפחות וזוגות צעירים שיגיעו לגליל מכל רחבי הארץ ויבחרו להקים את ביתן בנהריה, בירת הגליל המערבי״.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות