fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מקומי בכיף שלי: ליאורה מורד – לביאה ורודה

גן תורשתי הביא את ליאורה מורד לחלות בסרטן השחלה שלוש פעמים בתוך שבע שנים. את הקושי והשמחה היא חולקת עם נשים נוספות שחלו במחלת הסרטן, בחתירה בכנרת
ליאורה מורד חותרת בכנרת. צילום: פרטי

הסיפור של ליאורה מורד (49) מנהריה, הוא סיפור אחד מבין מאות סיפורים על נשים שחלו בסרטן, ונאלצו להתמודד עם ניתוחים, טיפולי כימותרפיה וחודשי החלמה קשים, שהצטרפו ל”לביאות ורודות ישראל“, קבוצת חתירה בסירות דרקון של נשים המחלימות מסרטן, בשלבים שונים ובגילאים שונים, כשלכולן מטרה משותפת: לנצח גם במים וגם בחיים.

"חליתי בסרטן השחלה בפעם הראשונה בשנת 2013". מספרת מורד "אחרי ניתוח וטיפולי כימותרפיה החלמתי. אך שנתיים מאוחר יותר, חליתי שוב. ואז שוב טיפולים קשים והחלמה. בשנה האחרונה שוב התגלתה אצלי המחלה, בפעם השלישית, ולפני ארבעה חודשים החלמתי לגמרי ברוך השם. לאורך כל ההחלמה נשארתי אופטימית ושמחה ועזרתי לנשים אחרות שחלו במחלה, הרגשתי צורך לתת מהכוח שלי לאחרות במסגרת עמותה שנקראת עמותת ברכה על שם הגן brca 1,2, גן תורשתי שמעלה את הסיכוי לחלות בסרטן שחלה ושד, וכמובן, להמשיך לחתור עם הלביאות הוורודות".

גם ללביאות הוורודות הצטרפה מורד במטרה לחלוק את הקושי ואת רגעי השמחה עם נשים שחוו חוויה דומה. מדובר בארגון המונה 250 נבחרות בכל העולם, המתחרות בסירות שמקורן בסין, ובעלות מבנה המותאם לשייט במים רגועים באגמים או בנחלים. בכל סירה חותרות 20 לביאות ורודות, עם משוט ביד. בחתירה הן מחזקות את הגוף, ובעיקר את הנפש.

"החתירה המשותפת מגבשת ומחברת לאהבת החיים, סוחפת בשמחה את החברות למחלה ואת המשפחות שצופות מן החוף, גאות ושמחות. לשמחה, לאושר ולתחושת הניצחון אין גבולות".

בכל שבוע מגיעה מורד לכנרת, ויחד עם חברותיה כובשות את הכנרת בכל פעם מחדש. הקבוצה מקבלת ליווי של מדריכים שהוכשרו ע"י הפדרציה הבינלאומית לחתירה בסירות דרקון IDBF, וליווי של רופאים ומטפלים בתחומים שונים שיכולים לסייע לנשים בקבוצות בתחומים נוספים. קבוצת החותרות בישראל הוכרה כחברה בארגון הבינלאומי לנבחרות דרקון ורודות, והיא מתחרה ומייצגת את ישראל בעולם.

החודש מציינים את חודש המודעות לסרטן השד, ולהעלאת המודעות לבדיקה מוקדמת לגילוי המחלה, ובמסגרת אירוע העצמה שיתקיים ביום שישי (11.10), למאות מחלימות מסרטן השד שמקיימות הלביאות בכנרת, בהנחיית ליהיא לפיד, יעל ארד ובהשתתפות מירית הררי, אשתו של שדרן הרדיו דידי הררי שחולה אף היא במחלה, תשתתף גם מורד, ומבקשת להזמין גם את אותנו, תושבי הגליל המערבי, לקחת חלק באירוע, כשכל ההכנסות ממנו קודש לפעילות קבוצת החותרות הישראלית, של הנשים המחלימות סרטן.

לפרטים נוספים ולהרשמה לאירוע

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות