fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מצוקת הדיור ביישובים הדרוזים היא סיר לחץ

סאלח סעד: מקווה להיכנס לכנסת הקרובה מטעם מפלגת העבודה ולהיאבק על שוויון זכויות
השיח מואפק טריף, נשיא המדינה, סאלח סעד צילום בית הנשיא

"מצוקת הדיור ביישובים הדרוזים – סיר לחץ שעומד להתפוצץ" – כך אומר השבוע סאלח סעד שכיהן בכנסת ה-20 מטעם "העבודה" ומשובץ במקום התשיעי מטעמה בבחירות הקרבות. לדעתו, מקומו ברשימה ריאלי ובדעתו להיאבק על שוויון זכויות.

סאלח סעד צילום איליה מלניקוב

סאלח סעד, תושב בית ג'אן, שכיהן בכנסת ה-20 בעקבות פרישתו של מנואל טרכטנברג ומוקם בימים האחרונים במקום ה-9 ברשימת מפלגת "העבודה" לכנסת מתריע השבוע: "במגזר הדרוזי קיים מחסור של אלפי יחידות דיור. היישוב הדרוזי האחרון הוקם לפני 130 שנה, ובמקביל, לאורך עשרות שנים הוקמו מאז קום המדינה כ-600 ישובים יהודים. הגידול הטבעי לאורך עשרות שנים ביישובי הדרוזים, ללא בניית אף יישוב חדש אחד, גורם למצוקת דיור קשה שרק הולכת ומחריפה עד כי היום, כ-38 אחוז מהאזרחים הדרוזים החיים בישראל הם מחוסרי בית. מדובר בצעירים דרוזים, שמרביתם משרתים ובוגרי יחידות קרביות החוזרים לכפרים בלי אפשרות לדיור או תעסוקה ולממשלה לא אכפת".

סעד שנמנה עם מקורביו של יו"ר "העבודה", עמיר פרץ, הסביר השבוע כי לדעתו המקום שבו שובץ ריאלי, על אף הסקרים: "המיקום הריאלי עושה עם הדרוזים והמיעוטים צדק. פרץ הניף בקמפיין הנוכחי את דגל השוויון".

לשכתו הפרלמנטרית של סעד ממוקמת בכרמיאל ואלפים מתושבי הצפון שוטחים בפניו תלונות המתמקדות במצוקת הדיור: "זו בושה. אמשיך להילחם ברשויות עד שימצאו פתרון לבני העדה שלי שנותנים את חייהם למען המדינה. הגיעה השעה לדרוש מהממשלה שוויון".

בעבר הקדיש סעד את כל מרצו למען תושבי הצפון מכל המגזרים. בזמן הקצר שכיהן הגיש קרוב ל-60 הצעות חוק. בנוסף ובאופן חריג, פעל למען הצעירים הדרוזים יוצאי הצבא, כאשר פנה בבקשת חנינה מנשיא המדינה, ראובן ריבלין, לפטור את בני העדה מאות הקלון שהונחה על כתפיהם כעברייני בנייה, רק משום שלא הוכנו תוכניות מתאר. סעד ביקש למנוע הריסת בתים ביישובים הדרוזים, בעיקר בגליל.

עם כניסתו לכנסת הגיש הצעת חוק לביטול חוק הלאום והצעת חוק נוספת לתיקון חוק קמיניץ (חוק המעניק לרשויות סמכויות להריסות בתים במגזר הערבי), יזם ועדת חקירה פרלמנטרית לטיפול בתופעת הזיהומים בבתי החולים, הצעת חוק לביטול חוק המרכולים, פעל לתקצוב המיגון בצפון והגיש עתירה לבג"ץ כנגד היעדר תקציבים לרשויות הדרוזיות, לצד סיוע לרשויות מקומיות חלשות: "מאות ואלפי דרוזים משתחררים מהצבא מדי שנה ואין להם תקווה, אין להם עתיד. בושה שהמדינה משתמשת בנו וזורקת. אני חושש מאוד כי פיצוץ הוא עניין של זמן ולכן אני מתכוון לשים את כל יהבי לתיקון המצב בכנסת ה-22".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות