fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות תרשיחא: מי דואג לכספי הציבור?

קבלן לפינוי גזם ופסולת שהונה את העירייה במאות אלפי שקלים, ניגש כמועמד יחיד למכרז שנועד להחליפו
בניין עיריית מעלות תרשיחא. צילום: שלמה שרביט

ועדת המכרזים בעיריית מעלות – תרשיחא התכנסה השבוע, על מנת להחליט על פסילתו של קבלן לפינוי גזם ופסולת, שהונה את העירייה במאות אלפי שקלים, ונכנס כמועמד יחיד במכרז של העירייה, שנוצר בעצם, על מנת להחליפו.

הקבלן, שהחל לעבוד עם העירייה לפני כעשור, עבד בשנה האחרונה תחת ראש מנהל שפ"ע (שיפור פני העיר) החדש, שמונה ע"י ראש העירייה ארקדי פומרנץ. בחודשים האחרונים, לאחר בדיקות ומעקב של אחר עבודתו של הקבלן בעיר, התגלה כי עבודת הקבלן לא תואמת את הדוחות אותם הגיש לעירייה, כשדוחות עבודתו חתומים ומאושרים ע"י ראש מנהל שפ"ע בעצמו, וניכר כי לא התבצעה בקרה כלל מצדו ומצד העירייה.

בישיבת הוועדה הקודמת הוחלט ע"י חבריה, כי למרות שאין ספק כי הקבלן לא יכול לשוב לעבודתו, עליהם להבין קצת יותר לעומק את מקור הבעיה, מפיו של ראש מנהל שפ"ע בעצמו, אך זה לא הופיע באף לא אחת מישיבות הועדה אליהן נקרא, כשבישיבה האחרונה, נשלח מנכ"ל העירייה על מנת לתת את התשובות לחברים.

בתוך כך, בהמשך לישיבת הוועדה האחרונה, העלתה עיריית מעלות תרשיחא פוסט בדף הפייסבוק העירוני ובין השאר כתבה: "בדיון שהתקיים במכרז לשירותי פינוי גזם, בחר חבר המועצה מוטי בן דוד להימנע בהצבעה על פסילת קבלן, שהוכח כי הונה את העירייה במאות אלפי שקלים במהלך השנים. בית המשפט המחוזי בחיפה אישר את פעולת העירייה אשר חילטה את הערבות הבנקאית של אותו קבלן בשל הפרה בוטה של ההסכם. מן הראוי כי חברי המועצה יפגינו יושרה ציבורית וישקלו שיקולים ענייניים בלבד בהצבעתם".

לצפון 1 אמר בן דוד: "היה רוב לביטול, נמנעתי כאות מחאה לכך שאין מקצועיות ואין מי שיביא את הנתונים. אם ראש מנהל שפ"ע שהוא המקור המקצועי עבורנו כמקבלי החלטות לא יכול להסביר על שיטת העבודה, ומדוע חתם על חשבוניות והביא וביקש מהקבלן המודח להגיד הצעה חדשה, זה מהווה בעיה. ידעתי שיש רוב ולכן מחיתי על ההתנהלות של העירייה. אני נבחר ציבור, ואני נלחם על כך שכספי הציבור לא יישפך לחינם. איך יכול להיות שאין בקרה של הארגון? רציתי לשאול את השאלות ולקבל תשובות. מדוע העירייה חושבת שאני צריך להיות חותמת גומי? מוטי המשיך וציין: ״את היושר שלי אני מביא כל העת. מי שלקח כספים לא שלו צריך לשלם על כך. מדובר בכספי ציבור ויש לדרוש את הכסף חזרה במידה ומדובר בממצאים שהוצגו, אך במקביל ביקשתי התייחסות ראש מנהל שפ״ע שלא נכח באף ישיבה רלוונטית בנושא מרכזי שהוא אחראי ומופקד עליו. שוב, מדובר במחדל שועדת מכרזים לא יכולה לשמוע את המנהל המקצועי ולא בפעם הראשונה. מדובר בהתנהלות עירייה חובבנית ולא רצינית. לא יכול להיות שאני מחפש מידע על מכרז מסוים ואין את הבן אדם המקצועי שייתן מענה. המנכ"ל הוא לא הגורם המקצועי שצריך לתת לנו הסברים".

העירייה כתבה עוד בפוסט על ההעדרויות של חברי האופוזיציה מישיבות הוועדה: "לצערנו, גם השבוע בחרו חברי האופוזיציה החברים בוועדת המכרזים להיעדר מישיבת הוועדה. עבור חבר הוועדה עו"ד יוסי ברדא זו הייתה ההיעדרות העשירית מתוך 12 הישיבות שנקבעו מתחילת השנה. עבור חבר המועצה מוטי בן דויד הייתה זו הפעם החמישית שנעדר משמונה הישיבות האחרונות. היעדרויות חוזרות ונשנות של חברי ועדה פוגמות ברציפות עבודת הוועדה ועלולות לגרום לעיכוב בבחירת ספקים ונותני שירות, על אחת כמה, כשמדובר בדיונים בנושאים מהותיים וחשובים לתושבי העיר כגון נותני שרותי הסעות תלמידים, קבלנים לסימון מעברי חציה וכו'. נראה כי דווקא אותם חברי מועצה המעבירים ביקורת על פעילות העירייה, מוצאים לנכון מסיבות כאלה ואחרות לעכב ולפגוע בשרות לתושב".

בתגובה לכך, השיב חבר האופוזיציה עו"ד יוסי ברדא גם הוא בעמוד הפייסבוק כי "על פי דין, וועדת המכרזים אמורה להתכנס החל מהשעה 18.00, כיוון שחברים בה גם חברי מועצה בהתנדבות שעובדים לפרנסתם מחוץ לעירייה. למרות זאת, כונסה הוועדה מספר פעמים לפני השעה 18.00, למרות שביקשתי שייצמדו לחוק כי אין באפשרותי להגיע קודם לכן. בקשתי נרשמה בפרוטוקול". עוד ציין בפוסט כי "אין תכנון מוקדם והיערכות ביחס לנושאי הוועדה. כך למשל, האחראים בעירייה נזכרו לזמן וועדה בנושא הסעות לבתי ספר וסימון מעברי חציה רק יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים, למרות שהיו להם חודשים רבים לעשות זאת. זאת הסיבה שלא סומנו מעברי החצייה בזמן", ואכן, סימון מעברי החציה סמוך לבתי הספר התבצע בתחילת שנת הלימודים.

על ישיבת הוועדה באשר לפסילת זכייה של קבלן לאיסוף גזם אמר ברדא: "וועדת המכרזים קבעה שהחלטה תתקבל רק אחרי שיישמע ראש מנהל שפ"ע. כשזומנה הוועדה כעבור כמה ימים במיוחד, ראש מנהל שפ"ע כלל לא הגיע. שוב נדחתה הוועדה וגם בפעם השלישית לא הגיע ראש מנהל שפ"ע. האם לא יכלו לבדוק זאת מראש או שזה נעשה במכוון?"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות