fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות-תרשיחא: שלמה בוחבוט מתפטר ממועצת העיר

תקציב העירייה אושר לאחר חילופי דברים קשים בין ראש העירייה פומרנץ לחבר האופוזיציה ברדא. חברי האופוזיציה ביקשו להאריך את כהונתו של נציג ש"ס בוועדת ההנחות, פומרנץ התנגד: "בינתיים נחכה לבוחבוט, המקום שמור לו"
שלמה בוחבוט | צילום: דורון גולן
רומסים כל עיקרון ציבורי. שלמה בוחבוט צילום: דורון גולן

בשעות הקרובות צפוי ראש עיריית מעלות לשעבר שלמה בוחבוט להודיע על התפטרותו ממועצת העיר. כך אמר היום ל"צפון-1", זאת לאחר שנעדר בפעם השלישית מישיבת המועצה, מאז הבחירות: "אין בכוונתי לשבת במועצת העיר ואגיש את התפטרותי עוד היום", אמר בוחבוט.  התפטרותו של בוחבוט באה על רקע אי השתתפותו בישיבת המועצה, שבה אושר תקציב העירייה ולאחר שלא הגיע לשתי הישיבות הקודמות מאז הבחירות.

תקציב עיריית מעלות-תרשיחא לשנת 2019 אושר בשבוע שעבר במועצת העיר, לאחר דיון סוער, שכלל חילופי דברים קשים בין חבר האופוזיציה יוסי ברדא וראש העירייה ארקדי פומרנץ. ברדא ושני חברי אופוזיציה נוספים: איימן שנאתי וכמיל עודה הצביעו נגד התקציב, בעוד יורי קוצ'ר, חבר מת"ש, מפלגתו של בוחבוט מהאופוזיציה, דווקא תמך. נעדר מהישיבה: שלמה סויסה, נציג ש"ס.

תקציב  2019 עומד על כ-166 מיליון שקלים והוא כולל תוספת של כחצי מיליון שקלים לסעיף חינוך, שיעמד על כ-42 מיליון שקלים. כמו כן, לסעיף הרווחה תינתן תוספת תקציבית בגובה 4.3 מיליון שקל והוא יסתכם בכ- 29 מיליון שקל.  במסגרת התקציב תוקצה תוספת של כ-2.5 מיליון שקלים לשיפור פני העיר ביחס לשנה הקודמת ויסתכם בכ-21 מיליון שקל יצוין כי יותר מ-51 אחוז מהתקציב מורכבים מסעיפי החינוך, רווחה, תרבות קליטה וקהילה. גירעון העירייה עומד על 9.2 מיליון שקלים.

במהלך הדיון הודיע סגן ראש העירייה שמעון ביטון, כי העירייה קיבלה ממשרד הפנים "מענק המראה" בגובה 12.5 מיליון שקלים לצורך חיזוק חוסנה. חצי מיליון שקל מכספים אלה יוקדשו, כך על פי ביטון, לגיוס חברה לייעוץ אסטרטגי וארגוני, על מנת לבחון אפשרויות להגדלת רווחי העירייה באופן יעיל. חברי האופוזיציה הביעו התנגדות לאשר סכום בגובה כזה, בלי לראות תוכנית רלוונטית ומפורטת באשר לניצול הכספים. בתשובה לדברים אמר מנכ"ל העירייה, עמית לוין, כי כדי שהתעשייה במעלות תפרח, יש לדעת איך לעשות זאת נכון ולייצר ייחוד ובידול. הוא הדגיש כי רק 22 רשויות בארץ זכו בתקציב ההמראה וראוי להשתמש בו בתשומת לב. עוד ציין, כי העירייה תפעל לגיוס מקורות למענקים שיביאו לידי ביטוי את ענף הספורט בתרשיחא.

עו"ד יוסי ברדא צילום: אדריאן הרבשטיין
עו"ד יוסי ברדא | צילום: אדריאן הרבשטיין

 

בישיבה התבקשו חברי המועצה לאשר רכישת מבנה במרכז המסחרי הישן (שהיה שייך לבנק הבינלאומי הראשון), באמצעות החברה הכלכלית. ההחלטה בדבר הרכישה התקבלה בזמנו של ראש העירייה לשעבר בוחבוט, ולאחר בדיקה שנערכה לאחרונה התברר שמדובר בעסקה שתחזק את המרכז המסחרי ותחדש אותו. חברי האופוזיציה התנגדו בטענה שטרם הוסדרו בעלי המניות בחברה הכלכלית בעקבות החלפת השלטון ולכן יש להמתין עד סיום התהליך.

יצוין כי במסגרת הישיבה הובהר גם כי צו הארנונה נותר בעינו למעט העלאה של כ-0.32 אחוז, שמחויבת במסגרת חוק ההסדרים.

חברי האופוזיציה ביקשו להאריך את כהונתו של שלמה סויסה (ש"ס) כחבר בוועדת ההנחות, אך ראש העירייה הביע התנגדות, כיוון שלדבריו, התפקיד מיועד לחבר האופוזיציה מטעם מת"ש – "שלמה בוחבוט". פומרנץ אמר:  "בזדון או שלא בזדון לא מגיע לישיבות ואיני יודע אם הוא רוצה להיות מנהל הוועדה. מן הראוי לתת כבוד לראש העיר הקודם ואין לי עניין עקרוני נגד מישהו, שיבוא שלמה בוחבוט ויגיד שהוא לא רוצה".

הרוחות בדיון סערו כשברדא המשיך להביע התנגדויות, וקרא לעבר ראש העירייה: "אתה לא מבין כלום". פומרנץ השיב לו: "אתה חוצפן, תשמור על הכבוד של ראש העיר".

ברדא: "באשר לרכישת הנכס במרכז המסחרי הישן,  אני חושב שזה מהותי לשדרג את המרכז בתשתיות ובאטרקציות, העירייה גם קיבלה כסף מהמדינה לפני כמה שנים לצורך שדרוג שעד עכשיו לא נוצל. מישהו יודע איפה הכסף? רכישה של המבנה הישן לא תחיה את המקום או תביא משקיעים חדשים. ההנהלה החדשה בעירייה רוצה להיות יצירתית? יש מנכ"ל שמגיע עם רזומה, תראו מה אתם שווים. זאת לא הבשורה שהעיר ייחלה לה. דיברו על שקיפות ושוויון, אך מדובר בשערורייה. לא יעלה על הדעת שלא נותנים לנו לדבר".

מעיריית מעלות תרשיחא נמסר: ראש העירייה, ארקדי פומרנץ: מקפיד לקיים מדיניות של שקיפות בעירייה. ישיבות המועצה מצולמות ומשודרות בדף הפייסבוק של הרשות. הפרוטוקולים מפורסמים באתר האינטרנט של העירייה ומונגשים לכלל הציבור. יצוין כי לכל חברי המועצה ניתנת זכות הדיבור ואף אחד לא עוצר בעדם".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות