fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלה יוסף: זה לא כל כך נעים לראות גן סגור

המועצה האזורית מעלה יוסף ומשרד החינוך סוגרים את הגן השפתי היחיד במועצה, על אף מחאת ההורים. משרד החינוך: "הילדים ישולבו במסגרות זהות ביישובים סמוכים"
לא נעים לראות גן סגור. צילום: אילוסטרציה

הורים לילדי הגן השפתי "צבר" באלקוש שבמועצה האזורית מעלה יוסף, מוחים על כך שהשנה לא יפתח הגן עקב מחסור בנרשמים. הגן המיועד לילדים עם איחור בהתפתחות השפה ועיכובים נוספים, פועל במשרד החינוך תחת מסגרת של החינוך המיוחד והוא הגן השפתי היחיד הפועל במועצה.

ההורים טוענים כי אם לא יפתח הגן, פירושו של דבר שהילדים ייאלצו להישאר בבית ולהיפרד מהמסגרת אותה הם מכירים ואוהבים.

אמה של אחת הילדות בגן, שי-לי מדמון, העלתה פוסט נרגש אל עמוד הפייסבוק שלה וביקשה לשתף את הקריאה שלא לסגור את הגן. בין השאר כתבה: "אני פונה ללבכם ומבקשת את עזרתכם. הגן השפתי היחידי במועצה אזורית מעלה יוסף עומד להיסגר. נשארנו חמישה ילדים בלבד, כשהתקן עומד על מינימום שישה ילדים. ביקשנו פגישה עם מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון, אך בקשתנו לא נענתה".
מדמון אף צירפה מכתב שכתב ראש המועצה שמעון גואטה בו מפורטת תשובתה של ד"ר שמחון, האומרת למעשה כי אין טעם לקיים פגישה בנושא בנוכחות גורמי המועצה: החל מה-1 לספטמבר 2019" כתבה מדמון, "לילדנו לא תהיה קורת גג מלבד כל אחד בביתו. זה המצב. אין ברירה. הילדים שלנו עדיין זקוקים לגן השפתי, למבנה המוכר להם, לצוות האהוב עליהם, לצוות הפדגוגי, לטאץ' הריגשי, הנפשי והחינוכי".

מכתבו של ראש המועצה שמעון גואטה להורי הגן

עם זאת, יודגש, כי לצד טענות ההורים, המועצה ומשרד החינוך דאגו כי הילדים יוכלו להשתלב בגנים השפתיים במעלות או בשלומי. לטענת משרד החינוך, התקן המינימלי עומד על שמונה ילדים בחינוך המיוחד ורק כך ניתן לפתוח את הגן. ונכון לעכשיו, מספר ילדי החינוך המיוחד במועצה עומדת על שלושה,

מהמועצה האזורית מעלה יוסף נמסר בתגובה: "בשנת הלימודים הבאה ישנם שלושה ילדים בלבד המיועדים לגן חינוך מיוחד / שפתי אשר מתגוררים במרחב המועצה האזורית. נהלי משרד החינוך קובעים כי התקן לפתיחת גן לחינוך מיוחד עומד על שמונה ילדים. עפ"י החלטתו, המועצה קיבלה הודעה כי הגן ייסגר. להורים הוצעו מסגרות מקבילות זהות במעלות ובשלומי, ומבחינת המרחקים אלו פתרונות סבירים לחלוטין. למשרד החינוך, כמו גם למועצה ישנה אחריות לפעול עפ"י הנהלים".

ממשרד החינוך נמסר: "הרישום והשיבוץ לגן נעשים ע"י הרשות מכוח סמכות ואחריות שנתן המחוקק. המשרד פועל עפ"י מסגרת תקנים סדורה שקבעה המדינה. בחינוך המיוחד המסגרות קטנות יותר, מדרך הטבע, ועל כן, הראייה היא על בסיס אזורי, כאשר אין פתרון נקודתי-יישובי. במקרה זה, נכון לעכשיו, הפער בין הרישום לבין התקן הוא גדול,  בלתי ניתן לגישור ורחוק מאד מהמספר שצוין. ברמת העיקרון, כל החלטה שמתקבלת בעניין זה משותפת למשרד ולמרכז תמיכה האזורי, ונעשית בידיעת הרשות. בכל מקרה, לטובת ההורים והילדים יועמדו פתרונות ראויים והולמים ושאינם מרוחקים מהישוב באופן חריג".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות