fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי שמתנגד לפרויקט "כרמיאלה" מוזמן

תושבי רחוב חטיבת הראל בכרמיאל ממהרים לגבש התנגדות לתוכנית של צמח המרמן שתעמיס על מצוקת החנייה והפקקים באזורם
פרויקט כרמיאלה

בשנים האחרונות עולות טענות ותלונות תושבים על הפקקים והעומס בכבישים בשכונות מכוש ורמת רבין בכרמיאל, בייחוד בשעות העומס. לאחרונה החלו בבניית מספר פרויקטים בשכונת רמת רבין, בהם מתחם דירות מול המרכז המסחרי, ברחוב חטיבת הראל, בסמיכות לכיכר השלום ובסמיכות לפארק ונגר.

החברה צמח המרמן, יזמית הבנייה של הפרויקט "כרמיאלה" ברחוב חטיבת הראל, פנתה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בבקשה להקלת בנייה משמעותית של סה"כ 780 מ"ר תוספת לבנייה שמאושרת בתב"ע: תוספת 20 אחוז ביחידות הדיור, 52 יחידות דיור במקום 44 מותרות, תוספת 2 קומות על ה-4 המותרות (סה"כ שש קומות), הקלה בגובה המבנה, בניית מרפסות בולטות. יצוין כי למעט הפרויקט כרמיאלה, כלל הבנייה בחטיבת הראל מותאמת לתב"ע, עד ארבע קומות.

תושבי השכונה מיהרו להביע התנגדות ולפרסם את תוכניתה של חברת צמח המרמן, במטרה למנוע את אישור התוכנית. "המצב הקיים הוא בלתי נסבל, הוא הולך ומחמיר. לא רק שאין טיפול, רוצים להוסיף בנייה נוספת, ומעבר לבנייה שאושרה בתוכנית המקורית, שזה כבר הקש ששובר את גב הגמל", אומר מדלין בואציו, תושב הרחוב, "מבנה בן ארבע קומות שנבנה בסמוך לארבעה גני ילדים זה מסוכן וסבוך בפני עצמו, על זה תוסיפי עוד שתי קומות. מה שקורה בבוקר, בצהריים ואחר הצהריים כל יום זה סכנת נפשות. לכן החלטנו שאנחנו מנסים להילחם פעם נוספת".

מדלין בואציו

 

עו"ד חיים גרין, בעל משרד עורכי דין חיים גרין ותושב רחוב חטיבת הראל, מציין כי "בשכונות רבין ומכוש יש שלוש יציאות לרכבים, האחת היא דרך כיכר כרמים, השנייה דרך כיכר האבן והשלישית דרך רחוב חוחית. בשעות הבוקר יש בשכונות צוואר בקבוק, לעבור מרחק של 250-300 מטר לוקח כעשרים דקות, הולכים להעמיס את השכונות בארבעה מתחמי בנייה חדשים שנבנים כרגע.". מדלין בואציו: "מדובר בתוספת של 20 אחוז, בערך 8 משפחות, שזה בממוצע 16 רכבים נוספים בשכונה. גם ככה יש בעיית חנייה ובעיית תנועה".

איך אתם מתארגנים?

בואציו: "אנחנו מרגישים שקצת שכחו אותנו, התושבים, הדיירים. אנחנו מנסים להתארגן. אנחנו יודעים שיש כמה ועדים שמתארגנים והולכים להגיש התנגדות".

מדלין בואציו ועו"ד חיים גרין מבקשים להדגיש: "חשוב מאוד להעלות פתרונות אפשריים לפתרון מצוקת הפקקים בשכונות רבין ומכוש. פתרון אחד זה לעשות כניסה לסטודנטים שמגיעים מחוץ לעיר ונכנסים לאורט בראודה, אפשר לעשות גישה ישירות מאזור התעשייה בו נמצא המפעל פרוטליקס. פתרון שני זה לעשות מעברים עיליים להולכי רגל, כמו הגשר ליד בי"ס פסגות, אפשר לעשות את אותו הדבר ליד כיכר כרמים, כיכר האבן וכיכר לב כרמיאל. פתרון שלישי הוא יציאה מכיוון דרום משכונת רבין לצומת שורשים. יש תוואי של שביל אופניים במקום, אפשר להגדיל אותו בעלות לא גבוהה. גם את רחוב יסמין שמתחבר לחוחית אפשר להפוך לדו סיטרי, כך תתווסף יציאה רביעית מהשכונה".

עורך דין חיים גרין

ניסיתם להזמין את ראש העיר לסיור ברחוב, להתרשם ולראות את המצב?

"אנחנו פועלים תחת מגבלת זמן מאוד גדולה, כי יש חמישה עשר ימים מיום פרסום ההודעה להגשת ההתנגדות. ההודעה פורסמה ב-21 בנובמבר 2019, כלומר יש לנו עד ה-5 בדצמבר להגיש התנגדות. אנחנו רוצים שקודם כל תהיה מופקדת התנגדות, אחרי שתוגש ההתנגדות אני מאמין שאפשר יהיה לגשת ולדון". כך עו"ד גרין.

עוד מדגיש בואציו: "אין שלט ביצוע במתחם של הפרויקט שזה מחויב בחוק. קבלן שרוצה לבנות מחויב בשלט ביצוע, עוד לפני ששמים את היתד הראשון".

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: הנושא יידון בפני הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שתקבל החלטה בנושא.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות