fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפטר ראש המועצה האזורית מטה אשר יהודה שביט

שביט נפטר בשעות הצהריים בביתו בקיבוץ כברי, ככל הנראה מדום לב. נבחר לפני כשנה לקדנציה רביעית כראש המועצה
יהודה שביט (צילום: יח"צ)
יהודה שביט ז"ל, 1951 - 2013 (צילום: יח"צ)

ראש המועצה האזורית מטה אשר יהודה שביט, 62, נפטר היום (שבת) בשעה 15:30 בצהריים בביתו בקיבוץ כברי, ככל הנראה מדום לב. שביט שהה בביתו יחד עם רעייתו, נעמי, ולפתע חש ברע ונפל.

שביט נבחר לפני כשנה לקדנציה רביעית כראש המועצה האזורית. לאחרונה קידם תוכנית מהפכנית לקידום התיירות בתחומי המועצה ואף נפגש לשיחות בנושא עם ראש עיריית נהריה ז'קי סבג, לאחר ששנים שרר ביניהם נתק מוחלט על רקע חילוקי דעות בנושאים שונים.

לאחרונה נלחם שביט נגד הקמת מתקן התפלה בשבי ציון ונגד הקמת מתקני לקליטת גז טבעי בעכו וכפר מסריק ואף עלה לירושלים והפגין מול משרדי ממשלה. ביום חמישי האחרון אירח שביט את השר לענייני גמלאים אורי אורבך בראש הנקרה והציג בפניו את גשר ההנגשה שהוקם באתר. בשבוע שעבר הניח את אבן הפינה למרפאה המשותפת לכפר מסריק ועין המפרץ.

מאות בני אדם נאספים כעת סמוך לביתו בקיבוץ, המומים מהבשורה המרה. בשעות אלו נמצא בביתו שר התמ"ת לשעבר וחבר קרוב, שלום שמחון.

מהמועצה האזורית מטה אשר נמסר: "כולנו המומים וכואבים על לכתו בטרם עת של אדם, איש ציבור ומנהיג".

בעמוד הפייסבוק של ראש עיריית נהריה ז'קי סבג נכתב: "כולנו אבלים ומחבקים את משפחת שביט שיקירם יהודה, ששימש כראש מועצת מטה אשר הלך לעולמו מדום לב. מהיכרות עם יהודה אני יודע עד כמה השקיע את כל הלב והנשמה למען תושבי מטה אשר וקידומו של האזור והישובים. אני משתתף בצערה העמוק של משפחתו היקרה. ת.נ.צ.ב.ה"

חוגג את הניצחון בבחירות. שביט ז"ל (צילום: דוברות)
חוגג את הניצחון בבחירות. שביט ז"ל (צילום: דוברות)

ראש עיריית מעלות תרשיחא ויו״ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט: "אנחנו בהלם. איבדנו אח, איש ציבור ראשון במעלה. במשך השנים שכיהנו ביחד כראשי רשויות, ובמיוחד שכיהנתי כיו"ר קו העימות היינו חברים קרובים ויצאנו למאבקים משותפים לטובת התושבים. יהודה היה איש אוהב אדם איש של יושר והגינות. זוהי אבידה גדולה למטה אשר ולראשי הערים בכלל. אני שולח תנחומים גדולים למשפחתו ולתושבי מטה אשר."

תושב קיבוץ כברי: "כולם המומים, לא מאמינים שהוא איננו. גם משפחתו עדיין לא מעכלת. שביט היה אדם בריא, הוא הוריד ממשקלו אחרי שנים שהיה בעודף משקל וחש בטוב".

מנהל חברת המים מאגרי אשר, יורם ישראלי מקיבוץ געתון, עבד צמוד ליהודה שביט ב-13 השנים האחרונות ועזר לו להיבחר בבחירות האחרונות. ישראלי בילה עם שביט במהלך היום באירוע שבת תרבות בגשר הזיו. השניים נפרדו לשלום ואחר הצהריים קיבל את הידיעה המצערת. "כמו כולם הופתעתי לשמוע היום אחה"צ על פטירתו של יהודה. אני משתתף בצער המשפחה והחברים", אמר ישראלי.

הלווייתו של שביט תיערך מחר (ראשון), בשעה 16:30, בבית העלמין בקיבוצו כברי.  יהודה שביט השאיר אחריו אשה, נעמי, ושלושה ילדים.

השתתפו בהכנת הידיעה: רותם כבסה וחן דרור

עדכון אחרון: 19:46

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות