fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קבלו את מצטיינת המשטרה הצבאית

סמל רוזה חנוכייב היא מצטיינת המשטרה הצבאית. יש לה סיפור חיים מרתק וכמו שהיא אומרת: "החיים שלי יכלו להוביל אותי להיות נחקרת אך בחרתי להיות חוקרת"
מצטיינת סמל רוזה חנוכייב צילום דוצ

קבלו את סמל מצטיינת המשטרה הצבאית רוזה חנוכייב

חנוכייב: "החיים שלי יכלו להוביל אותי להיות נחקרת אך בחרתי להיות חוקרת"

סמל רוזה חנוכייב, בת 20 מכרמיאל, חוקרת מצ"ח, נבחרה למצטיינת קצין המשטרה הצבאית הראשי ביום העצמאות ה-72 למדינת ישראל.

סמל חנוכייב היא חיילת בודדה, שגרה בכפר הילדים בכרמיאל, למדה בבית הספר התיכון כרמים, והיום ממשיכה להתגורר במקום בשכונה המיועדת לחיילים ומשוחררים.

סיפור חייה מוכיח כי למרות הקשיים אפשר להצטיין ולתת את הטוב ביותר אם רק מחליטים.

"גדלתי אצל סבתא שלי, וכשהיא חלתה עברתי לגור אצל אמא שלי, אבל לא הסתדרנו. היו בעיות בבית והרווחה החליטה להוציא אותי מהבית בגלל המצב הכלכלי. עברתי לגור בכפר הילדים בכרמיאל בגיל 11".

מנהל כפר הילדים כרמיאל אורן וזאנה: "עם גיוסם של בוגרינו לשירות הצבאי, הכפר מעמיד ארבע דירות לרשות החיילים וממשיך לתמוך בהם. הכפר תומך בבוגרים גם במלגות ללימודים גבוהים ואפשרות מגורים עד לסיום התואר ראשון, כך יוצאים בוגרינו מוכנים לאזרחות ולאתגרי החיים".

מעיין אדיקה, מירי לוי רוזה חנוכייב – צילום באדיבות מירי לוי

מצטיינת המשטרה הצבאית מוכנה לאתגרי החיים

בכפר הילדים חברה חנוכייב למדריכה ג'והי שמשמשת עבורה כאמא. "כשאני חוזרת מהצבא אני מגיעה קודם אליה לפני שאני מגיעה הביתה".

"בבית", היא אומרת, "החיים שלי אחרים לגמרי. לא האמנתי כשסיימתי את התיכון עם בגרות, קיבלתי הרבה ערכים בכפר, ואני מבינה ששום דבר לא מובן מאליו, לקבל חיבוק מאמא, ללכת עם בגדים נקיים לבית ספר וכל דבר שגרתי אחר".

המחנכת מירי לוי מאורט כרמים: "את רוזה קיבלתי בכיתה י'. ילדה מדהימה,  עם אמביציות להצלחה. היא נכנסה למגמת תיאטרון ופרחה בכיתה ובמגמה. אהודה על כולנו המורות והחברים בכיתה ובשכבה. אין גאה ממני על הצטיינותה. כל כך לא מפתיע – זאת רוזה שלנו. אפילו השמיים הם לא הגבול להגשמת היעדים שלה".

למה היה חשוב לך להתגייס למשטרה הצבאית?

"ידעתי שאני אתגייס ושאפעל אחרת מההורים שלי שהלכו בדרך אחרת. הזמנתי קורסים מהאינטרנט כדי להשקיע במיונים לצבא.

לא ידעתי שיש את תפקיד החוקרת בצה"ל אבל רציתי להתעסק בתפקיד שעושה טוב וששומר על המדינה. החיים שלי יכלו להוביל אותי להיות נחקרת ובחרתי להיות חוקרת המשטרה הצבאית.

להיות בצד של האנשים שעושים טוב. אמרתי לעצמי שאני אהיה בצד שאוכף את החוק ושומר על הסדר הטוב. את הערכים האלה למדתי מהחיים שלי, מהמדריכים שהפכו למשפחה ומכפר הילדים שגדלתי בו".

מה את עושה בתפקיד החוקרת?

"עברתי הרבה מיונים ומבחנים כדי להגיע לתפקיד. התחלתי כחוקרת בערבה, עברתי חפיפה מקצועית על סוגי חקירות שאנחנו מבצעים ועל חקירת תיקים והייתי צריכה להיכנס לעולם שבו אני חייבת לחשוב מחוץ לקופסה.

התפקיד לימד אותי לקחת את החיים בידיים. אתה מתעסק בתפקיד באנשים של חיים אחרים ואני מאמינה שאנחנו עוסקים באירועים מצילי חיים".

על ההצטיינות שקיבלה מתא"ל יאיר ברקת קצין המשטרה הצבאית הראשי: "הופתעתי מאוד. לא ציפיתי לקבל את ההצטיינות. אני חושבת שזה קרה כי בחרתי לקחת את החיים שלי בידיים ולהשקיע בהם. אני תמיד רוצה להיות בצד שנותן ולא המקבל. אני מתכננת להמשיך בתפקיד המשמעותי, לחתום קבע ולחסוך כסף לקראת הטיול הגדול".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות