fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כשהילדים שואלים אנחנו עונים

מעטים הכירו את דוד קסלין ז"ל, האיש שעיצב את פניה של כרמיאל, וזהו סיפורו

הלך לעולמו דוד קסלין ז"ל, האמן והפסל, אשר צבע את כרמיאל בפסליו. יצירותיו מוצבות במקומות מרכזיים ומהוות

נדבך חשוב מסמליה ההיסטוריים של העיר.

 

דוד קסלין ד"ל

כשישים פסלי נוי מוצבים בעיר, כמעט בכל מעגל תנועה, כל פסל וכל אבן נוצרו ועוצבו בחום ואהבה, עם המון מחשבה ובכישרון רב.

דוד קסלין ז"ל היה מורה לאמנות במקצועו, בעיירה קטנה ויטבסק שבבלארוס, שם הקים בית ספר לאמנות, שהפך עם הזמן לפקולטה לאמנות באוניברסיטה לחינוך. בשנת 1990 עלה ארצה עם אשתו ושני ילדיו הישר לכרמיאל.

בהיכנסו לעיר, פגש את פסלו של ניק אמבר ז"ל "משואה לתקומה", שפוסל בגבס והתפורר עם השנים. העירייה ביקשה ממנו לצפותו והשאר היסטוריה. קסלין ז"ל ציפה את הפסל, שהורכב ממספר פסלים בחומר הברונזה וכך עומדים הם בגאון עד היום.

מאז עבודתו הראשונה, הפך להיות פסל ואמן העיר, שעבד במחלקת הגנים והנוף של העירייה והמשיך ליצור את רוב הפסלים המוצבים כעת במעגלי התנועה ברחובות כרמיאל.

מעטים הכירו את האדם שמאחורי האמן, שעבד בשקט ובצנעה כל חייו, נחבא אל הכלים, בורח מין החשיפה, חי את חייו, את עבודתו, את היצירה שהייתה עולמו והפכה להיות חלק מעולמם של התושבים.

שמות הפסלים ידועים לכל מבוגר וילד ומשמשים לסימני דרך בעיר, גם לנהגי אוטובוסים ומוניות.

לצד פסליו, מהוות האנדרטאות ציוני דרך חשובים בנוף הכרמיאלי. במהלך עבודתו במחלקת גנים ונוף עיצב עשרות אנדרטאות לבקשת העירייה. חלקן במסגרת פרוייקט מיוחד של עיריית כרמיאל, שהיה נהוג על פי מדיניותו של ראש העיר לשעבר עדי אלדר, בו כל משפחה שכולה יכלה לבקש להנציח את זכרו של בנה או בתה, אשר נפלו בעת השירות הצבאי או נהרגו בעת פעולת איבה. בסיום כל עבודה, היה נערך טקס רשמי לחשיפת האנדרטה מלווה במשפחה, נציגי צה"ל, נציגי העיר, נציגי כוחות הביטחון, תושבי העיר והעומד בראשם, ראש העיר.

הפסל האחרון עליו עבד בשנת חייו האחרונה, נמצא בשכונת רבין ונקרא "מיני-ירושלים". קסלין ז"ל התחיל ביצירה זו מהחומות והשערים והמחלוקת על עיר הבירה לרובעים. אלה, בתו, מספרת כי בפנים אמורים היו להיות מסגד וכנסייה. מה עוד היה מכניס בו לעולם לא נדע. את עבודתו זו לא סיים.

בשנה שעברה, בשני באפריל שנת 2019 כרמיאל איבדה את האמן, הפסל והאדם המיוחד שעבודתו היא נכס צאן ברזל לעיר.

הלוואי ויכולתי לפסל את סיפורו.

מוזמנים להתרשם מחלק מעבודותיו של קסלין ז"ל באדיבות המשפחה:

https://drive.google.com/file/d/1ww4MXvXg42gcbUet04MLqC1QS343-pf5/view?fbclid=IwAR0-26eFn4HVrCTjolsQLz4cl-6cilzb2smsTMECdyh0e-WOs1XVqoF3Pwo

 

אתר :

http://www.davidkeslin.com/

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות