fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראמיה: הדור השני בכפר לא מוכן להתפנות

כפר ראמיה (צילום: אלכס הובר)
כפר ראמיה (צילום: אלכס הובר) צילום אלכס הובר

הוגשה תביעה לצו מניעה נגד רשות מקרקעי ישראל לפינוי צעירי הכפר ראמיה בכרמיאל. אחרי שנים שבהן ותיקי שכונת ראמיה ניהלו את המלחמה נגד פינויים, שכרו בני הדור השני והשלישי עורכי דין משלהם.

תזכורת: באוקטובר 2015 נתן בית המשפט העליון פסק דין סופי הקובע כי על תושבי ראמיה להתפנות ולחתום על אותו הסכם משנת 1995 מול המדינה (המינהל, ע.ר.ה).לטענתם ההסכם לא הביא בחשבון שבינתיים יולדו עשרות ילדים בני השכונה וחלקם הגדול יהיו בגירים עד למועד הפינוי בפועל.

עורכי הדין פז בית הלחמי ועו"ד דרור גולדשטיין הגישו השבוע תביעה לפסק דין הצהרתי , לבית המשפט המחוזי בחיפה, בו הם מבקשים שייקבע כי לא ניתן לפנות את הדור הצעיר מבלי לתת לו דיור חלוף , משמעות פתרון מגורים. ע בשלב זה מבקשים העותרים מבית המשפט צו מניעה שימנע מרשות מקרקעי ישראל,  לפנות את בני הדור הצעיר מבתיהם עד להכרעה בתביעה.

 

כפר ראמיה (צילום: אלכס הובר)
כפר ראמיה (צילום: אלכס הובר) צילום אלכס הובר

הצעתם לפתרון מגורים לבני הדור הצעיר גובתה בחוות דעת של פרופ' ראסם חמייסי, מומחה לתכנון אורבני. חוות הדעת שלו מציעה להרחיב את שכונת ראמיה החדשה בה, לפי ההסכם משנת 1995, הוכשרו 29 מגרשים דו משפחתיים לדור הוותיק של מפוני רמיה. פרופ' חמייסי מציע להרחיב את השכונה באופן שתספק את צרכי הדור הצעיר. רמ"י מתנגדים ולא מוכנים לפתוח במשא ומתן.

מסביר עו"ד בית הלחמי: "אי אפשר לזרוק עשרות אנשים, מהאדמה בה נולדו ושהוריהם היו בעליה החוקיים, לרחוב בלי לתת להם פתרון לקורת גג". בתביעה ציינו כי גם רמ"י הפרו את ההסכם כאשר את השטח שיועד לפי ההסכם לצורכי ציבור, בשכונת רמיה החדשה, תושבי רמיה המפונים היו אמורים לקבל בו שירותים קהילתיים, שינו לאחרונה את ייעודו של שטח זה לבית מלון ושיווקו את השטח ליזם שמתכנן לבנות עליו בית מלון בצמוד לשכונת רמיה החדשה בניגוד להסכם לפיו השטח יועד לצורכי הקהילה כשטח ציבורי ,מתנ"ס או בית ספר או גן ילדים וכו'. רמ"י לא הודיעו דבר לבני הדור הצעיר. הם לא היו מעולם בקשר עם בני הדור הצעיר. הדרך של רמ"י לפנות את הדור הצעיר היא להתנות את חתימתם על ההסכם עם הדור הוותיק, בחתימת הדור הצעיר, למרות שבתי המשפט בערכאות הקודמות, כולל בית המשפט העליון לא שמעו את טענות הדור הצעיר ולא פסקו באופן ישיר כי על הדור הצעיר להתפנות. זאת פרשנות של רשות מקרקעי ישראל שאינה מקובלת עלינו".

בין השאר עומדת על הפרק השאלה, האם הפעם הסכם חדש המביא בחשבון את צרכיהם של בני הדור השני והשלישי שנולדו לאחר חתימת ההסכם עם הוריהם, יכובד או שגם כאן ינקטו סחבת עד להולדת הדור הרביעי והחמישי  בלא כל פתרון ושוב תעלה הסוגיה בגרסה מורחבת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות