fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורעף: יו"ר אליצור כרמיאל פיטר את בנו המאמן

קבוצת הספורט הייצוגית הבכירה ביותר של העיר כרמיאל: קבוצת הכדורעף מליגת העל, פתחה השבוע את אימוניה לעונה הקרובה. אופטימיות רבה לא היתה שם. עוד לפני שהשחקנים עלו על הפרקט לאימון הבכורה, כינס היו"ר הוותיק יצחק קפלן, את השחקנים, והציג להם נתונים על מצבה הכספי הקשה של הקבוצה.

"לא מספיק שהתקציב שלנו בעונה שעברה היה הנמוך ביותר בליגת העל, קיבלנו הודעה מעיריית כרמיאל, שהתקציב לעונה הקרובה, יופחת ויהיה עוד יותר נמוך", הבהיר קפלן, "נבנה קבוצה שתהיה בנויה כולה משחקנים מקומיים. אני רק מקווה שנדע להתמודד בכבוד מול שאר הקבוצות בליגת העל ולא נהיה שק החבטות של כולן".

בעונה שעברה שרדה כרמיאל בליגת העל עם תקציב כולל של 350 אלף שקלים, מחצית ממנו (170 אלף שקלים) הגיעה מהרשות המקומית. לאחרונה, הודיעה העירייה לקבוצה כי הוחלט לקצץ את התקציב ולהעמידו על 166 אלף שקלים. היו"ר קפלן: "אנשים שיקראו את זה אולי יצחקו, אבל בשבילנו, גם 4 אלף שקלים זה סכום משמעותי".

במהלך הקיץ, ניסה קפלן לשכנע את ראשי העיר, בחשיבות המשך קיומו ופעילותו של ענף הכדורעף בעיר, וזכה בתשובה לקונית: "אין כסף".

בנוסף לקיצוץ בתקציב העירוני, גם התמיכה של הספונסר מהעונה שעברה, שהסתכמה ב-40 אלף שקלים, ירדה, לאחר שהוא החליט שלא להמשיך לתת לקבוצה חסות.

בעקבות המצב, נאלץ קפלן לפטר את מאמן הקבוצה בשנים האחרונות, אלכס קפלן, שהוא במקרה גם בנו.

alexkaplan
בא מאהבה. המאמן אלכס קפלן (צילום: אלכס הובר)

"זו היתה החלטה משותפת" מסביר קפלן, "הילד צריך להתפרנס ואין לנו מאיפה לשלם לו, אז פיטרתי אותו". קפלן האב מתכוון כעת לאייש במקום בנו את התפקיד. הפעם האחרונה שקפלן, בן ה-78, אימן קבוצה, היתה לפני 8 שנים. "אין לי ברירה", הוא אומר, "מה, אשאיר את הקבוצה בלי מאמן?".

אלכס קפלן: "כדורעף זה ענף ספורט מדהים ויש בכרמיאל פוטנציאל אדיר. אנשים עושים בדרך כלל מה שהם אוהבים, ואמרתי לאבא שלי שאם לא תהיה ברירה, אחזור לאמן אפילו בחינם. אני בא מתוך אהבה גדולה לענף ולקבוצה".

יצחק קפלן, שנמצא במועדון מאז 1975, נשמע קצת מיואש וחסר כוחות. למרות זאת, אהבתו הגדולה לפרויקט חייו _ קבוצת הכדורעף של אליצור כרמיאל, מצליחה להשאיר בו מעט אופטימיות.

"אין לי כוחות להילחם מול כל העולם ולהניע את הקבוצה. פעם, כשהייתי צעיר, עוד יכולתי לעשת דברים. היום, אני מותש מכל המרדפים אחרי כספים ותקציבים. הדבר היחיד שנשאר לי זו היכולת לשכנע. אולי אצליח לגרום לכך שהשחקנים יסכימו לשחק בשכר נמוך. אני מקווה שהם יסכימו, אחרת לא תהיה ברירה והקבוצה תפורק".

לאימון הפתיחה השבוע הגיעו 13 שחקנים, כולם שחקני סגל מהעונה שעברה. על שחקני רכש, אין מה לדבר, מלבד אחד, שחקן צעיר שמגיע מפנימיית המחוננים של וינגייט. "אף שחקן רכש לא מוכן לבוא לכרמיאל בלי כסף", מסביר קפלן.

"בכל שנה, התפקיד הזה נעשה יותר ויותר קשה" הוא אומר, "אני לא נעשה צעיר יותר והתקציב, במקום לגדול, רק פוחת משנה לשנה. כשעלינו לליגת העל לא קיבלנו שום בונוס. אפילו לא שקל אחד".

המצב הקשה עשוי להשפיע גם על מחלקת הנוער של האגודה, המפעילה 5 קבוצות. "אין ספק שתהיה פגיעה", מזהיר קפלן, "ברגע שהקבוצה הבוגרת קורסת, אין לדור העתיד שום שאיפה או תקווה להמשיך להיות במועדון בכרמיאל. פעם, בעברי, כשהייתי צעיר ונלהב, הצלחתי לשכנע צעירים לבוא לשחק כדורעף. עובדה שכבר יותר מ_40 שנה יש כדורעף בכרמיאל. היום, אין לי כבר כוחות לזה. העברתי את המושכות לבן שלי אלכס, שינסה להמשיך את דרכי במחלקת הנוער. אם האגודה תפורק, לאן מצפים שהילדים האלה ילכו? לרחוב? כרגע, אני ממש לא יודע איך נעבור את השנה הקרובה. מאיפה אביא כסף, מהפנסיה הקטנה שלי? לצערי, במקום לעודד ספורט, מדכאים פה את הספורט".

ליגת העל בכדורעף תפתח ב-1 בנובמבר, כשבהגרלה נקבע כי אליצור כרמיאל תארח במחזור הפתיחה את אחת המועמדות לאליפות, מכבי ת"א החזקה.

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: "עיריית כרמיאל העבירה לאליצור כרמיאל את כל התקציב שהובטח לקבוצה. בקשות חדשות ידונו לקראת תחילת שנת 2017".

kaplanyzhak-yakir
מעריכים ומקצצים. ראש עיריית כרמיאל מעניק את תואר יקיר העיר ליו"ר יצחק קפלן (צילומים: אלכס הובר)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות