fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ברגל ימין: הפועל כרמיאל ניצחה בליגה ובגביע

הפתעה נעימה. המאמן צביקה (קיצי) דונט  (צילום: אלכס הובר)
הפתעה נעימה. המאמן צביקה (קיצי) דונט  (צילום: אלכס הובר)

הפתעה: הפועל כרמיאל, בניגוד לכל התחזיות והפרשנויות של מומחים מטעם עצמם, פתחה את העונה בניצחון חוץ על מכבי צור שלום, 0:2.

אז נכון שמדובר במשחק ליגה ראשון העונה ולכרמיאל עוד צפויה דרך ארוכה וקשה, אבל גם היעד מאוד ברור וצנוע: הישארות בליגה.

במרוצת השבועות האחרונים, עמלו היו"ר ציון טויטו והמאמן קיצי דונט, על גיבוש סגל שחקנים. עקב התקציב הנמוך, נאלצו השניים להסתפק בבניית סגל שחקנים צעיר וחסר ניסיון, והתבססות על 3 שחקנים בלבד מהעונה שעברה: הקפטן יוגב אלישע, הבלם ליאון אלחרר והחלוץ סהר דהן. ערב פתיחת העונה, הביעו טויטו ודונט, אופטימיות זהירה לגבי סיכוי הקבוצה לשרוד בליגה בתנאים הנוכחיים, והשמחה הגדולה שהתפרצה בסיום משחק הניצחון על מכבי צור שלום, בוודאי תעלה מעט את הביטחון של השחקנים.

כרמיאל התייצבה למשחק הפתיחה עם השוער אביב לוי, שרשם הופעת בכורה בקבוצה בוגרת. גם לאיהאב מסאלחה, שהגיע מקבוצת הנוער של הפועל נצרת עילית, עוז לוי שבא מקבוצת הנוער של עירוני נשר, פראס גנאיים מקבוצת הנוער של בני סכנין, ועמית פלכטמן שהגיע מקבוצת הנוער של עירוני קריית שמונה ונכנס כמחליף במחצית השנייה, היתה זו הופעת בכורה בקבוצה בוגרת.

הפתעה נעימה. המאמן צביקה (קיצי) דונט  (צילום: אלכס הובר)
הפתעה נעימה. המאמן צביקה (קיצי) דונט  (צילום: אלכס הובר)

כרמיאל עלתה ליתרון ראשון כבר בדקה ה_18. סהר דהן בעט מ_18 מ' כדור שפגע בבלם מקומי, הטעה את השוער וחדר לרשת, 0:1 לכרמיאל. למרות היתרון, כרמיאל לא הסתגרה, הציגה משחק טקטי סבלני והמשיכה לייצר התקפות. בדקה ה_70 היא גם הכפילה את יתרונה משער של ידין אשכנזי, שדחק מקרוב פנימה, 0:2.

המאמן קיצי דונט: "השמחה שלנו היתה קצרה, כי כולנו מודעים לעונה הקשה שעוד מצפה לנו. כיף לפתוח בניצחון, במיוחד במצבנו כשכל נקודה חשובה, אבל אסור לנו להסתנוור ולצאת בחגיגות. זו רק תחילת הדרך ונמשיך לעבוד קשה".

מה הביא לכם את הניצחון?

"אני חושב ששיחקנו בצורה טקטית נכונה. השחקנים אצלנו הם ילדים טובים, שנצמדו להוראות שנתתי להם. סגרנו טוב בהגנה והיינו יעילים בהתקפה. ברגע שיש לך שחקנים ממושמעים, הסיכוי של הקבוצה להצליח, גדל. השחקנים באמת נתנו את הכל והגיע לנו לנצח".

לא חששת לצאת למערכה עם שוער צעיר וחסר ניסיון?

"השוער אביב לוי היה גדול, ואני מאוד מאוד מקווה שזו לא היתה תצוגה חד פעמית שלו. אומרים שלניסיון יש תפקיד חשוב, אבל במשחק הזה הוכחנו שהכל בראש. השחקנים הצעירים אצלנו יודעים שזו הבמה שלהם להוכיח את עצמם והם באמת עבדו קשה כל המשחק כדי להצליח".

היו"ר ציון טויטו: "אני שמח ששחקנים שאף אחד לא ספר ולא רצה, הוכיחו את עצמם. זה היה ניצחון של נחישות, הקרבה, מלחמה ומשמעת. הוכחנו גם בלי שמות מפוצצים, אפשר להצליח והגדולה שלנו היא במשחק הקבוצתי. זה הנשק העיקרי שלנו. אני מאמין שככל שיעבור הזמן והשחקנים יתחברו יותר, תהיה לנו קבוצה טובה יותר. למרות הניצחון, אני עדיין אומר שמבחינת סגל השחקנים, אנחנו בין הקבוצות החלשות בליגה. אבל המשחק הזה הראה שיש עתיד וסיבה לאופטימיות לקראת ההמשך. אני בטוח שההמשך יהיה קשה, אבל נתמודד".

גביע המדינה: מהפך לשלב הבא

ביום שלישי, במסגרת הסיבוב הראשון בגביע המדינה, המשיכה כרמיאל להדהים כשהביסה את צעירי כפר כנא, 2:6, אחרי שמחקה פיגור, 2:1 והבקיעה 4 שערים בדקות ההארכה.

סהר דהן העלה את כרמיאל ליתרון ראשון בדקה ה_18. עם פתיחת המחצית השנייה, בדקות 53 ו_60, הצליחו האורחים מכפר כנא להבקיע פעמיים ולהפוך את התוצאה, 1:2. כרמיאל לא נשברה ובדקה ה_80 השיגה את השוויון מרגלי אור חזן. עד לסיום 90 הדקות לא הושגה הכרעה והקבוצות המשיכו להארכה. כרמיאל הציגה כושר גופני עדיף ובדקה ה_98 השלימה מהפך שני במשחק כשחלוץ הרכש החדש שהגיע מסקציה מעלות, דודו אפללו, הרשית והחזיר לקבוצתו את היתרון, 2:3. עומרי עטיה, בצמד מהיר בדקות 110 ו_112, הגדיל את היתרון ל_2:5. נגמר? לא. דודו אפללו חתם את ההצגה בדקה ה_118, השלים צמד אישי וקבע את תוצאת המשחק, 2:6 לכרמיאל.

קפטן הקבוצה יוגב אלישע: "הפתענו את כולם והלוואי ונמשיך ככה. זה רק מוכיח שבכדורגל הכל יכול לקרות. באנו נחושים ומאמינים בעצמנו. אנחנו גם מכירים את המגבלות שלנו ויודעים שההמשך יהיה קשה, אבל אני מעודד מכך שלמרות הפיגור, גילינו אופי, השקענו כוחות מטורפים ועשינו קאם בק מהסרטים".

המאמן דונט: "הניצחון הזה יוסיף לנו לביטחון בהמשך, אבל מה שבאמת חשוב הוא משחק הליגה הקרוב נגד הפועל אסי גלבוע".

היו"ר טויטו: "תמיד כיף לנצח ולא משנה באיזו מסגרת, אבל הייתי מעדיף שנשמור כוחות לליגה ונשיג תוצאה דומה גם נגד אסי גלבוע. מבחינתנו, זה משחק על 6 נקודות".

דור העתיד: הקבוצה שעלתה ליגה, ויתרה על מקומה בליגה הבכירה

קבוצת נערים ב' של הפועל כרמיאל, שהעפילה בתום העונה שעברה מהליגה המחוזית לליגה הארצית, ויתרה על השתתפותה בליגה הבכירה. יו"ר מחלקת הנוער דביר איפרגן: "הסגל של קבוצת נערים ב' בעונה הקרובה לא מספיק בשל לשחק בליגה הארצית ולהתמודד לאורך העונה כולה מול קבוצות חזקות. זו היתה החלטה קשה, אבל היינו חייבים להיות מציאותיים ולא להתעקש לשחק בכל מחיר רק כדי שיגידו שכרמיאל בליגה הגבוהה. הסברנו לשחקנים בצורה בוגרת את הסיטואציה ואת ההחלטה והם הבינו. עובדה שכבר במחזור הראשון, הקבוצה שהחליפה אותה בליגה הזאת, ספגה תבוסה. איזה ערך ספורטיבי יש לזה?  אני חושב שקיבלנו החלטה שקולה ואחראית".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות