fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל – מאירים את העיר

בעיר מלאת אור והתנדבות, מצאנו שמונה שמשים, אלו שמאירים את עירנו בעשייה מתוך הלב בהתנדבות וללא תמורה
מאירים את העיר- תיאטרון סיפור אחר
מאירים את העיר- תיאטרון סיפור אחר.

חג האורים הוא הזדמנות לציין ולהוקיר תודה לכרמיאלים מתנדבים, שעוסקים באור ובהארת השגרה של כולנו, הכרמיאלים. שוחחנו עם כמה נקודות אור מרגשות בכרמיאל והתמלאנו השראה מאנשים שהנתינה בנשמתם

אוולין דסה. צילום עצמי
אוולין דסה. צילום: עצמי

אוולין דסה

זה כבר 18 שנה שאוולין דסה מתנדבת בקהילה. בתחילת דרכה ההתנדבותית פעלה בארגון נשות הדסה, בו כיהנה כסגנית נשיאה ארצית ונשיאת נשות הדסה בכרמיאל. פרשה מתפקידה בהדסה לצורך תפקידה כיו"ר האגודה למלחמה בסרטן, אותו מבצעת בהתנדבות מלאה. בשנים האחרונות אוולין מתנדבת גם בביטוח הלאומי, במועצה לישראל יפה ובאגודה למען החייל. כיו"ר האגודה למלחמה בסרטן, מפעילה אוולין, יחד עם כ-30 מתנדבים נוספים חוגים ומפגשים למתמודדים עם סרטן ובני משפחותיהם בעברית וברוסית. הסניף פועל מתוך מרחב נעמ"ת כרמיאל.

אוולין, אלמנתו של קלמנט דסה ז"ל, שהיה גם הוא מתנדב פעיל בעיר, תושבת העיר משנת 1991, אימא לשלושה וסבתא פעילה ואוהבת לשישה נכדים, שניים מתוכם לוחמים בגבעתי. הפעילות שממלאות את אוולין באור היא יציאה לטיולים ברחבי הארץ עם בן זוגה: "אני אוהבת את הטבע, את השקט, את השמיים, את הנוף".

 

 

אסתי קוגן לנג. צילום: עצמי
אסתי קוגן לנג. צילום: עצמי

אסתי קוגן לנג

אסתי קוגן לנג, בת 63 : "מאוד גאה בגיל שלי". מאסטר ב-NLP וב-Mindfullness, למדה פסיכותרפיה הוליסטית ותהליכים אנרגטיים (Access bars) תהליך אנרגטי ממוקד ב-32 נקודות בראש, עצמאית בתחום. ממקימי קהילת ידיד נפש ליהדות מתקדמת בכרמיאל וראש וועדת קליטה וגיור ארצית, חברה בכוח המשימה שהוקם במתנ"ס רבין ומיוזמי התכנית להקמת מוזיאון אינטראקטיבי- נייד לעיר כרמיאל. במסגרת תפקידה ההתנדבותי בקהילת ידיד נפש מלווה משפחות שעלו ארצה: "כעולה חדשה בעבר, מאוד חשוב עבורי לתת לעולה החדש את כל העזרה שאפשר, שירגישו בתוך משפחה".

אסתי, אימא לארבע בנות וסבתא לשמונה נכדים, גננת בגמלאות, מתמלאת אור כשמתרגלת החלפת אנרגיות מול מטפלי Access bars אחרים ולעתים נמצאת עם עצמה ומתחברת לעצמה: "בדרך כלל זה יוצא לבד מתוך הרגשה של אהבה".

 

חנן דומיין

חנן דומיין ובת זוגו אילנית שטרנשוס, צילום עצמי
חנן דומיין ובת זוגו אילנית שטרנשוס. צילום: עצמי

חנן, בן 55, בזוגיות עם אילנית, אב לשתי בנות כרמיאליות וסבא גאה. גמלאי של מתנ"א (משטרת תנועה ארצית), פרש לאחר 32 שנות שירות. במסגרת שירותו פיקד על מתנדבי מתנ"א, ונחשף לעבודתם המורכבת. "זו תחושה של שליחות, הניסיון למנוע הרוגים נוספים בכביש. המלחמה בתאונות הדרכים קשה יותר מכל מלחמות ישראל. מתנדב תנועה שיוצא לפעילות זה מתנדב שיוצא למלחמה על חיי אדם בכביש." חנן מתנדב מזה שלוש שנים בתחום אכיפת התנועה באזור כרמיאל יחד עם בת זוגו, כרמיאלית ועצמאית. בנוסף, חנן העביר הרצאות בהתנדבות בבית ספר ובמקומות עבודה על הסכנות בכביש והחשיבות של נהיגה בטוחה.

חנן מתמלא באור כשהוא מתנדב ותורם לאחר. "אני עושה את זה בכיף, אני אוהב לעזור בשקט".

 

 

 

 

עו"ד סיון דמרי גרשין. צילום: אליקו צלמים
עו"ד סיון דמרי גרשין. צילום: אליקו צלמים

עו"ד סיון דמרי גרשין

בת 33, אימא לסהר בן ה-7, ילידת העיר כרמיאל ובעלת משרד לעריכת דין שעוסק בתחומי המשפחה והעבודה. בשלוש השנים האחרונות סיוון מתנדבת בשי"ל (שירות יעוץ לאזרח) אחת לשבוע במתן ייעוץ משפטי ללא עלות. בנוסף, לקחה חלק בהקמת הלשכה המשפטית של ויצ"ו כרמיאל, שם מכהנת גם כחברת הנהלה. מעבירה בהתנדבות הרצאות לבני נוער במסגרות שונות אודות אחריות פלילית בקרב בני נוער ובנושא העסקת בני נוער, מייצגת ניצולי שואה ונשים מעוטות יכולת "פרו בונו". סיוון צמחונית אידאולוגית, משתדלת לתווך ולסייע בטיפול בבעלי חיים שננטשו, סיוע בהסדר חובות של פעילים עבור בעלי חיים. חברה בקבוצה לחלוקת מנות מזון למעוטי יכולת: "כשאני יוצאת לחלק מזון, אני משתדלת שסהר יהיה איתי, חשוב לי ללמד אותו לתת יד לאחר, אז הוא מסייע לי בחלוקת מזון". בשנים 2013-2015 כיהנה כחברת מועצה, אך פרשה לאחר שנה וחצי.

את סיוון הים והצלילה ממלאים האור. וודאי שגם בנה, בן זוגה, משפחתה ולקוחותיה ממלאים אותה באור גדול.

 

 

עומר וייס

עומר וייס. אלבום פרטי.
עומר וייס. צילום: עצמי.

מטפל בפסיכודרמה, מנהל תיאטרון הפלייבק "סיפור אחר" ומנחה הקבוצה. תיאטרון פלייבק, עיקרו אלתור, אימפרוביזציה, שמתבסס על סיפורים אישיים של המשתתפים בפעילות: "זה תיאטרון הומוריסטי ומוקצן, אבל בדרך כלל פוגש את הלב של האנשים ונוגע בנקודות משמעותיות ועמוקות יותר.". קבוצת התיאטרון מתנדבת במגוון מסגרות, בהן כלא צלמון, עמותת "אנוש" לקידום מתמודדי נפש, בית יד לבנים, בהפעלה עבור הורים ואחים שכולים, אנשים שמתמודדים עם מגבלה גופנית ובמסגרות נוספות. בשנה האחרונה עומר התנדב בהפעלת קבוצת פלייבק עבור קבוצת נאמן במועדון כפלי אביב, מבוגרים שמשתקמים מאירוע מוחי. בנוסף, מתנדב עומר בקבוצת "אחוקים" הכרמיאלית, המסייעת לאנשים שרכבם נתקע בדרכים בתקלות כמו פנצ'רים, הנעת הרכב וכדומה. "יש פה ארומה של הרפתקנות, מתוך השגרה לצאת לכתובת לא מוכרת, לפגוש אדם לא מוכר כדי לעזור לו. זה נותן סיפוק וגם קצת אדרנלין".

עומר מתמלא באור מהחיבוק המשפחתי, הוא נהנה להשתטות עם בנותיו, לטייל במדבר וחש סיפוק מיוחד כשמצליח, בעזרת הפלייבק, להאיר על חייו של הקהל.

 

צביקה מונר עם תלמידיו. צילום: עצמי
צביקה מונר עם תלמידיו. צילום: עצמי

צביקה מונר

יליד הארץ, תושב כרמיאל משנת 1977, הגיע לעיר מקריית אתא. אב לשלושה ילדים, גמלאי אגד, פרש לאחר 35 שנה. צביקה התוודע לחשיבותו של האולפן ללימוד העברית כשהתנדב בארגון "בני ברית" ואף כיהן כנשיא הארגון בכרמיאל. לאחר פרישתו מהארגון פנה למרחב נעמ"ת כרמיאל וביקש שיקצו עבורו מקום להפעלת האולפן בהתנדבות. היענותם של העולים הביאה לפתיחת קבוצות נוספות עם מורות דוברות רוסית וכן קבוצת לימוד בשעות הערב עבור אנשים עובדים. מלבד הלימוד באולפן, צביקה מפעיל קבוצות וואטסאפ, בה מתרגלים הלומדים את השפה: "אני אומר תודה על כל טעות, מכל טעות כולם לומדים." הלימודים באולפן שמים דגש על שיח יומיומי, על היכרות עם פתגמים ועל קריאה באינטרנט. צביקה גם מספר על טיולים אליהם יוצא עם תלמידיו. בנוסף לפועלו בתפעול האולפן בהתנדבות, צביקה מתנדב באגודה למלחמה בסרטן בכרמיאל.

צביקה, צלם חובב, שנהנה בעיקר מצילום ציפורים, מספר שהוא מתמלא באור נוכח הצלחת תלמידיו.

רן הראל

רן הראל עם בניו איתמר והראל. צילום: עצמי
רן הראל עם בניו איתמר והראל. צילום: עצמי

רן, תושב כרמיאל כתשע שנים, הגיע עם משפחתו מקיבוץ בערבה. לוכד נחשים ומדביר מוסמך, נשוי לרוני ואב לאיתמר וליוגב. מתנדב כשלוש שנים במד"א, החל להתנדב בעקבות בנו איתמר, שמתנדב כמגיש עזרה ראשונה (מע"ר) "המטרה זה להתנדב, להציל חיים. סיפוק מאוד גדול להגיע לבנאדם שזקוק לך ושאת עוזרת לו, את המושיע שלו באותו הרגע."

מתנדב אחת לשבוע עם שני ילדיו, משמרת של 8-9 שעות. "זה מחזק את הקשר עם הבנים שלי. כשאנחנו יחד ואנחנו יודעים להפריד בין היחסים כאב לילדים בבית לבין אירוע אמתי, כשאני ראש הצוות." רן מתמלא באור ממשפחתו ומאשתו, בזמן איכות עם המשפחה.

 

 

שרה דובשן. צילום: עצמי
שרה דובשן. צילום: עצמי

שרה דובשן

בעיצומן של חגיגות יום הולדת שישים, אלמנתו של נתן דובשן ז"ל, אימא לשלושה וסבתא נרגשת לנכד קטנטן בן חודש. כרמיאלית מזה 34 שנים, עובדת בבית התוכנה בנארית בתחום המכירות. יזמה את הקמת סניף אי"ל (האגודה הישראלית לסוכרת) במרחב נעמ"ת כרמיאל לאחר שנתן, בעלה, נפטר מסיבוכי המחלה. בהקשר הזה, מספרת שרה, שחלומה לגבש קבוצת תמיכה לסוכרתיים ולמשפחותיהם. במסגרת תפקידה, שרה עוסקת בתיאום הרצאות רופאים ובעלי מקצועות פרא-רפואיים בסניף אי"ל.  בנוסף, לפעילותה כיום, בעבר התנדבה שרה בפורום נשים משגב- כרמיאל.

שרה מתמלאת אור מריקודי עם, צעידות בוקר, פילאטיס, שירה בציבור ובילוי בים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות