fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: כשהאמנות מקבלת משמעות

עמותת אמני כרמיאל הופכת את העיר לגלריה ליום אחד. אמני העיר יפתחו את ביתם בשבת ה- 21 בספטמבר
יוכי שן-צור צילום אלכס הובר

לראשונה בעיר, עמותת אמני כרמיאל הופכת את העיר לגלריה ליום אחד. אמני העיר יפתחו את ביתם ויציגו את המובחרות שביצירותיהם, בשבת ה- 20 בספטמבר

עמותת אמני כרמיאל מפיקה ויוזמת בית פתוח לאמני העיר והסביבה בשבת, 21 בספטמבר 2019, בין השעות 19:00 – 10:00.

עמותת אמני כרמיאל נוסדה בשנת 2015 על ידי מספר אמנים מקומיים ביניהם סולומון לבייב, עליזה רענן, נתן ארד, דניאל חצבני, ויעקב הלוי והיא מאגדת בתוכה אמנים מתחומי הציור, הפיסול, הצילום, אמנות בזכוכית, טקסטיל, תכשיטנים וקרמיקאים. העמותה מונה כתשעים חברים מכרמיאל, נהריה ומשגב.

רפי בן סימון צילום אלכס הובר

פנינה טולדנו, יו"ר העמותה, ציירת ואמנית פסיפס: "העמותה שמה לה למטרה להוביל אנשים להתפתחות אישית וגם להתפתחות קבוצתית מול הקהילה בעיר. אנחנו רוצים להנגיש את האמנות לקהילה. אנחנו רוצים להעביר את הידע באמנויות שונות לצעירים. עשינו זאת עד כה במסגרת סדנאות שקיימנו בבתי הספר. גם עבור הקהילה המבוגרת יותר קיימנו שיח גלריה בתערוכות שהחברים הציגו בהן.

אנו מקווים לפתוח בית אמנים ושם לקיים סדנאות מגוונות במטרה להצמיח דור צעיר, שוחר אמנות".

העמותה נמצאת בעיצומו של פרויקט פיסול סביבתי, שיוקם בשיתוף פעולה עם תושבי השכונה ובתמיכת המשרד להגנת הסביבה. העמותה תבנה מיצג פסיפס שיוצב בתוך השכונה ואשר יכלול מספר פסלים.

סולומון לבייב צילום אלכס הובר

"הבית הפתוח" הוא אחת הדרכים לקרב את התושבים לאמן תוך יצירת יחס אישי בסביבת היצירה שלו. המבקרים מוזמנים לבקר בסטודיו של האמן ולהיווכח כיצד האמנות מקבלת משמעות אחרת ולשמוע מפיו על תהליך היצירה האמנותית מרגע הרעיון, תהליך הביצוע ועד התוצר הסופי.

יהיו בעיר מספר מרכזים בהם יוכלו המבקרים לצפות באמנים יוצרים בעת עבודתם בתחומים כמו: קרמיקה, פסיפס, פיסול, זכוכית, עץ ועוד.

בין האמנים המוכרים תוכלו לפגוש את יצירותיהם של סולומון לבייב – פסל ואוצר ברמה בינלאומית. יקיר העיר כרמיאל.

רפי בן סימון – עוסק בגילוף בעץ של סוגי ציפורים. בעבר היה יו"ר איגוד מגלפי הברווזים בארצות הברית וזכה בפרסים על הדיוק באמנותו.

ורה ובורים סטר לניקוב – מדענים מברית המועצות לשעבר, בני 80 שהמציאו את עצמם מחדש באמנות. עובדים על אותה היצירה וחותמים עליה ביחד.

פנינה טולדנו – אמנית רב תחומית. מציירת בשמן, יוצרת פסיפסים ותורמת בקהילה.

לאוניד שכטמן – מהנדס אניות בן 83, שהגשים חלום ילדות והוא מפסל בעץ דמויות תנכיות מההיסטוריה של העם היהודי.

מרדכי סאס – הופך כל גרוטאת מתכת ליצירה מרגשת.

הלל מילר – מוצא השראה בשורשים של עצי אבוקדו וגזרי עץ שהוא מוצא ביער.

יעקב הלוי – מוותיקי הציירים בעיר, זריז ומצייר כ- 20 ציורים ביום.

פרטים נוספים תמצאו בדף הפייסבוק: אמני כרמיאל.

ליאוניד שכטמן צילום אלכס הובר

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות