fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: אראל מרגלית שב למחוזות ילדותו

מרגלית: "אנו פועלים במספר מוקדים ברחבי הארץ כדי לאפשר שוויון הזדמנויות, ולטפח מנהיגות בחברה הישראלית"
אראל מרגלית עם הש.ש.צילום עמותת בקהילה

אראל מרגלית, מייסד עמותת בקהילה: "אנו פועלים במספר מוקדים ברחבי הארץ כדי לאפשר שוויון הזדמנויות, ולטפח מנהיגות בחברה הישראלית"

השישינים החדשים צילום עמותת בקהילה

"השינשינים החדשים של עמותת 'בקהילה' הגיעו השנה לראשונה לעיר כרמיאל בה גדלתי. הם יעבדו עם ילדים בבית הספר היסודי "הדקל" שבו למדתי. זה מאוד  מרגש. בסוף הבן אדם תמיד חוזר הביתה, לילדות, למקום שממנו דברים התחילו. כמה רחוק שלא תיסע, תמיד תיקח אתך במזוודה משהו מהילד שהיית. מאבא שניהל את המתנ"ס ואמא שהייתה מחנכת, שכולם אהבו. מהכדורסל. איך ריכזתי את קבוצת הבוגרים שהייתי בכיתה ז׳, רציתי להיות בארי לייבוביץ׳.

והבלוק שבו נפגשים כולם למטה, המכולת עם הלחם האחיד והחלב בשקית, הנשיקה הראשונה בחדר המדרגות. הבסיס". דברי אראל מרגלית לרגל הרחבת פעילותה של עמותת "בקהילה" בעיר, עמותה אותה ייסד ובה הוא מכהן כיו"ר.

מרגלית ייסד את העמותה בשנת 2002 יחד עם בת זוגו, דבי, כעמותה לשינוי מציאות חברתית, אשר באה לתת מענה לבעיית העוני התודעתי בקרב ילדים ובני נוער מאוכלוסיות מוחלשות בירושלים, מקום מגוריו מאז עזבה המשפחה את כרמיאל, באמצעות חינוך פורמאלי ובלתי-פורמאלי.

מטרת העמותה היא לסייע לילדים ולבני הנוער להכיר את החברה שבה הם חיים ואת יכולותיהם וכישרונותיהם, להאמין בכך שגורלם בידיהם והם יכולים לשנותו ולעזור להם לרכוש כלים לימודיים וחברתיים על מנת לשנות את המציאות שלהם ולצאת מהמעגל בו הם נמצאים.

מנכ"ל העמותה, עומר גבעתי: "בישראל 2019 שוויון הזדמנויות אינו מצרך נפוץ. ילדים ובני נוער רבים, המגיעים מאוכלוסיות מוחלשות, אינם זוכים לתנאים שווים ולאפשרויות והזדמנויות שוות על מנת שיוכלו להשתלב בחברה הישראלית ולהיות חלק משמעותי בה. העמותה פועלת בשמונה שכונות בישראל ועובדת עם 3,500 ילדים ובני נוער מדי שנה בפרויקטים לצמצום פערים לימודיים וחברתיים".

השנה, לאחר שנה של פעילות 'מלאכי נוער' בקהילה בכרמיאל, תרחיב העמותה, כאמור, את פעילותה בעיר ותפתח קומונה של מתנדבי שנת שירות בשכונת מגדים.

שמונה שעות שבועיות נוספו בראשון לספטמבר לבתי הספר – הדקל, כלנית ופסגות והשינשינים יעבדו עם הילדים בשעות הבוקר בבתי הספר, ובשעות אחר הצהריים במועדונים השכונתיים, במסגרות בלתי פורמאליות בשכונה, וכן, ייזמו אירועים קהילתיים לתושבי השכונה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות