fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כפר ורדים: נער כבן 13 לא מבקר בבית הספר מזה חודש

הנהלת בית הספר השעתה את הנער לנוכח מה שהיא מגדירה: "התנהגות בלתי הולמת" ודרשה כי הוריו יגיעו לשיחה. מנגד, מסרבת אמו להגיע לבית הספר ובמכתב ששלחה לפיקוח התלוננה על התנהלות המוסד החינוכי. המועצה: "לא נדון בעניין מעל דפי העיתון" משרד החינוך: "הנער יכול לחזור, הוריו מוזמנים לשיחה"
נער אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

הנהלת בית הספר השעתה את הנער לנוכח מה שהיא מגדירה: "התנהגות בלתי הולמת" ודרשה כי הוריו יגיעו לשיחה. מנגד, מסרבת אמו להגיע לבית הספר ובמכתב ששלחה לפיקוח התלוננה על התנהלות המוסד החינוכי. המועצה: "לא נדון בעניין מעל דפי העיתון" משרד החינוך: "הנער יכול לחזור, הוריו מוזמנים לשיחה"

מזה חודש ימים נער כבן 13, מכפר ורדים, לא מבקר בבית הספר בו הוא לומד במעלות-תרשיחא.

לאחרונה, קיבלה אמו של הילד מכתב מהנהלת בית הספר ובו נכתב, בין היתר, כי בנה מפר את כללי המשמעת באופן עקבי, וכי התנהגותו אינה הולמת את חוקי בית הספר. עוד נכתב במכתב, כי הנער אינו נכנס לכיתה בעת שמתקיימים בה שיעורי אנגלית, וכן נוהג לצאת ממנה טרם סיום התפילה. טענה נוספת שהועלתה היא כי הנער שבר זכוכית של אחת הדלתות בבית הספר. לדברי ההנהלה, לאור כל אלה, הושעה הנער מבית הספר ויוכל לשוב אליו רק אם יגיע לשיחה עם אחד מהוריו.

מנגד, אמו של הנער מסרבת להגיע לשיחה עם ההנהלה, שכן היא סבורה שתפקידו של בית הספר להתמודד עם התנהגותו של הנער. עם זאת, אמרה כי למרות התנגדותה, החליט בנה לחזור אל בית הספר על אף ההשעיה, אך נשלח בחזרה הביתה לנוכח התנגדות ההנהלה להחזיר אותו אל ספסל הלימודים, בטרם נערכה שיחה עם הוריו:  "אני לא מבינה", אמרה האם השבוע, "מה קורה בבית הספר הזה. הבן שלי טוען שהזכוכית בדלת בית הספר הייתה שבורה טרם טריקתה על ידו ולמרות זאת, למען הסר ספק, לקחתי אחריות והצעתי לשלם בעבור התיקון. באשר לסוגיית ההתנהגות שלו, אני חושבת שתפקידו של בית הספר להתמודד עם הבעיה ולכן אין בכוונתי להיעתר לדרישת ההנהלה".

לידי "צפון-1" הגיעו דוחות שנכתבו בנוגע לנער ובהם נכתב, בין היתר כי הנער למד בעבר בשני בתי ספר שונים, וכי ההתנהגות המוגדרת "בלתי הולמת" מבחינת בית הספר כוללת עישון, הבאת אמצעי מניעה לבית הספר וצפייה בסרטים שאינם תואמים את גילו. עם זאת נכתב, כי מדובר בנער בעל כישורים חברתיים מעולים, בעל תכונות מנהיגותיות ונבון באופן יוצא דופן, שאינו מוצא את עצמו במסגרת החינוך הממלכתי- דתי. בתשובה למחנך כיתתו, השיב הנער שהוריו מאלצים אותו  לאמץ אורח חיים דתי, על אף שהוא אינו מעוניין בכך. עוד נכתב בדוחות שהאם מפנה אצבע מאשימה כלפי המוסד החינוכי, והיא זו שהחליטה להשאיר את בנה בבית למשך חודש, על אף שהמחנך והקב"סית (קצינת ביקור סדיר), ניסו בכל דרך להחזירו למסגרת הלימודים.

בתגובה למכתב שנשלח מבית הספר, שלחה האם מכתב אל המפקח מטעם משרד החינוך ובו העלתה טענות באשר להתנהלות המוסד החינוכי וכתבה  כי השעייתו  של בנה אינה מוצדקת, ולדעתה התנהגותו בעייתית, כפי שהיא מתוארת על ידי הנהלת בית הספר.

בתוך כך, הגיע אביו של הנער אל מנהלת מחלקת החינוך במועצה המקומית כפר ורדים, בניסיון לפתור את המצב.

ממחלקת החינוך בכפר ורדים נמסר: "המקרה מוכר ומטופל ע"י המחלקה. המועצה המקומית כפר ורדים אינה נוהגת לנהל את ענייניה מעל דפי העיתונות, על אחת כמה וכמה כשמדובר בעניינים הנוגעים לצנעת הפרט".

מהנהלת בית הספר, נמסר בתגובה: "מפאת צנעת הפרט לא נוכל למסור פרטים אודות המקרה המדובר. עם זאת, נציין כי בית הספר פעל וממשיך לפעול על מנת להחזיר את התלמיד ללימודים בהקדם"

ממשרד החינוך במחוז הצפון נמסר: "לאור מעשה בלתי הולם שעשה התלמיד טרם חופשת הפסח, הוא זומן לשיחה שבגינה הורחק. לאחר הפסח התלמיד נדרש לחזור לספסל הלימודים .במקביל ובלא התניה נדרשו ההורים להגיע לשיחה על מנת לבחון את דרכי המעורבות לשיפור התנהגותו. מסיבות שאינן מובנות אמו של התלמיד מסרבת עד לרגע זה להגיע לשיחה וגם לא שולחת את התלמיד למוסד החינוכי. חרף בקשות חוזרות ונשנות מהפיקוח ומהנהלת הישיבה להיפגש עם האם, היא עומדת בסירובה. יודגש שאין התניה לחזרת התלמיד לישיבה ואולם יש בקשות חוזרות ונשנות שההורים יגיעו לפגישה עם הצוות החינוכי לאור ריבוי בעיות ההתנהגות החמורות. מאחר שהתלמיד לא חזר לספסל הלימודים, הוחלט לערב בעניין את גורמי הרווחה והביקור הסדיר של כפר ורדים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות