fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כחמישה מיליון שקל לאדם שנותר משותק כתוצאה מתאונה

חברת הביטוח קבעה בתחילה כי קצבת הביטוח הלאומי מספיקה לקיומו של תושב הצפון, בית המשפט חשב אחרת ואישר הסכם פשרה
בית משפט | צילום: פוטוליה

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל לאחרונה את הסכם הפשרה שנערך בין תושב הצפון שנפגע בתאונת דרכים ונותר משותק בפלג גופו התחתון לבין חברת הביטוח "הכשרה".

התובע, שמיוצג על ידי עו"ד ערן בקר מנהריה יקבל פיצוי בגובה של כחמישה מיליון שקל.

ראשיתו של הסיפור הוא בחודש מרץ 2013, כאשר התובע, כיום כבן 59 היה בדרכו לעבודתו בנתב"ג וכך נכתב בכתב התביעה: "תוך כדי נסיעה בכביש 22 (כביש עוקף קריות) סטה לפתע הרכב והתנגש בעוצמה רבה במעקה בטון. כתוצאה מההתנגשות נפגע התובע בצורה קשה בחלקי גופו השונים. הוא פונה ממקום התאונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה. שם אובחן כי הוא סובל משיתוק בשתי גפיו ומחוסר שליטה על הסוגרים".

התובע אושפז במחלקת עמוד שדרה בביה"ח ועוד באותו היום עבר ניתוח,

אחר עשרה ימי אשפוז, הועבר לשיקום בבית לוינשטיין. ברעננה, ממנו שוחרר לאחר ארבעה חודשי שיקום, כשהוא מרותק לכיסא גלגלים וזקוק לעזרה בפלג גופו התחתון באופן קבוע. מאז שחרורו ממרכז השיקום ועד היום, עבר התובע עשרות טיפולים שונים הן ברובד הפיזי והן ברובד הנפשי ובכלל זה טיפולי פיזיותרפיה, אך מצבו לא הוטב.

על פי כתב התביעה, כתוצאה מן התאונה, איבד התובע את היכולת לעבוד ולהתפרנס ותפקודו הכללי נפגע קשות.

עו"ד ערן בקר
שום פיצוי לא יחזיר את רגליו. עו"ד ערן בקר (צילום: יח"צ)

עו"ד בקר הגיש תחילה תביעה למוסד לביטוח לאומי כדי שהתאונה תוכר כפגיעה בעבודה וביקש כי ועדה רפואית תבדוק את העובד ותקבע לו אחוזי נכות. לאחר מספר ועדות רפואיות נקבע כי הוא סובל מנכות רפואית צמיתה בשיעור של 100 אחוז.

עם קביעת הנכות פנה עו"ד בקר לחברת הביטוח שביטחה את הרכב  וטען כי מדובר בתאונת דרכים ודרש כי זו תפצה את העובד.

חברת הביטוח סברה בשעתו כי הקצבאות החודשיות שהאיש מקבל מהמוסד לביטוח לאומי מספיקות, וכי אין לו זכאות לפיצוי נוסף הואיל ומדובר בנפגע בגיר וכן כי המדובר ברכב שבשרות המעביד, ולכן האיש אינו זכאי לפיצויים מעבר למה שקיבל ויקבל מהמוסד לביטוח לאומי.

בסופו של דבר, ובעקבות התביעה שהוגשה לבית המשפט הושג, כאמור, הסכם הפשרה שקיבל תוקף של פסק דין.

עו"ד בקר: "שום פיצוי כספי לא יחזיר את רגליו של מרשי אבל הפיצוי הגבוה שקיבל לאחר שנעשו כל הפעולות המתאימות, יסייע בוודאי לו ולמשפחתו לחיות ולהתקיים בכבוד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות