fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: סיכום שבועי

כל מה שרציתם לדעת על הקבוצות הייצוגיות בגליל המערבי: הפועל עכו, בית"ר נהריה, סקציה מעלות, הפועל נהריה, הפועל עירוני כרמיאל והפועל שלומי
יוצאים לדרך. שחקני הפועל שלומי באימון הבכורה צילום: ערן גאון

הפועל עכו (לאומית)

הפועל עכו פתחה את הליגה בתיקו חוץ, 0:0, משמים נגד העולה החדשה, מ. ס. כפר קאסם. עם מעט מאוד הזדמנויות של שתי הקבוצות, האירועים המרכזיים במשחק היו דווקא בתחום ההרחקות. בדקה ה-30, זכה ירין שרעבי בתואר המפוקפק של השחקן הראשון של העונה בליגה הלאומית שמורחק בכרטיס אדום, לאחר פגיעה גסה בשחקן יריב, שהותירה את קבוצתו בעשרה שחקנים. בדקה ה-55 התאזן היחס המספרי במגרש לאחר שגם שחקן כפר קאסם הורחק.

המאמן אלי כהן: "עד הדקה ה-30, שבה הורחק לנו שחקן, שלטנו במגרש והיינו יותר טובים. מרגע ההרחקה, המגמה השתנתה והמשחק הפך להיות זהיר יותר. נקודה במשחק חוץ, במשחק ראשון שבו יכולתי לשלב בין שחקני ההרכב, זה לא רע. מה שאני יכול לקחת מהמשחק הזה זו באמת הלחימה של השחקנים. סגרנו יפה בהגנה ולמעשה כפר קאסם לא הגיעה למצב אחד שסיכן לנו את השער. המצב הכלכלי הקשה של הקבוצה מאלץ אותנו לבצע התאמות, אבל אני מקווה שאולי עוד נצליח להתחזק".

ביום חמישי תארח הפועל עכו את מכבי אחי נצרת (שעה 19:00).

שוב שינויים בסגל

השוער ירדן קרישטול, שוחרר במפתיע מהקבוצה, אבל לא מהסיבה המקצועית, אלא עקב פערים כספיים. קרישטול, שהחל להתאמן עם הקבוצה כבר מהאימון הראשון היה מיועד לשמש כשוער ראשון, אבל מחלוקת לגבי שכרו, הביאה לפרידה בין הצדדים.

בעקבות עזיבתו של קרישטול, החתימה הקבוצה את השוער עמית קרן, שוער המשנה של הפועל באר שבע, שיתמודד מול השוער הנוכחי אופק אנטמן, שעד כה, מפתיע לטובה.

הקשר הצעיר רועי רבינוביץ' ממכבי צור שלום, שנבחן בקבוצה והותיר רושם חיובי, טרם עבר, עקב דרישת קבוצתו שהשחקן יעבור לעכו בהשאלה ולא בהעברה. בין הצדדים עדיין מתקיימים שיחות במטרה להגיע להבנה. מי שעוד הפסיק להתאמן הוא הקשר גיתי סופר, כשגם הפעם, הסיבה היא מחלוקת כספית בינו לבין ההנהלה.

בקבוצה יכולים לפחות להתנחם בהשלמת העברתו של החלוץ הצעיר זאהי אחמד, מקבוצת הנוער של הפועל מטה אשר. על פי הסיכום בין המועדונים: הפועל עכו והפועל מטה אשר, החלוץ המוכשר יעבור לעכו ללא תמורה, אך במידה ובעתיד יימכר לקבוצה אחרת, מטה אשר תזכה לאחוז מסוים מסכום המכירה.

הבלם הצעיר רז לוי, שהושאל בעונה שעברה לשמשון כפר קאסם מליגה א', ושיחק במדי הקבוצה במשחקי גביע הטוטו, הושאל למכבי עירוני קריית אתא.

דובר חדש להפועל עכו

נתנאל הררי (30) מכרמיאל, מונה לדובר החדש של הפועל עכו. הררי, אחראי פרויקט מגרשים מוארים בכרמיאל, הוא דמות מוכרת בעירו כשמאחוריו יוזמות וארגונים של אירועי ספורט ייחודים כמו מפגשים של קבוצות מקומיות מכרמיאל נגד מכבי חיפה ובית"ר ירושלים (כדורגל), הפועל ירושלים והפועל חולון (כדורסל), הבאתו של ערן זהבי למפגש מעריצים ואימון ראווה, הקמת קבוצת כדורגל חופים של כרמיאל, מפגש עם נבחרת האומנים של ישראל ועוד.

הררי: "אני שמח להצטרף למועדון כדורגל מכובד ומוביל כמו הפועל עכו. עבורי, המינוי הזה הוא כבוד גדול ואפשרות להוכיח את יכולתי וכישוריי ולסייע למועדון כדורגל הפועל עכו בתחום הדוברות. אני מאחל שתהיה לכולנו שנה של כדורגל מהנה ועם הישגים והצלחות".

סקציה מעלות (ליגה ב')

יומיים לפתיחת העונה ולמשחק הרשמי הראשון במסגרת הסיבוב הראשון בגביע המדינה ושבוע ימים לפני פתיחת הליגה, בסקציה מעלות מודאגים. עד כה, כמעט אף שחקן לא חתם בקבוצה, שמתבססת בשלב זה בעיקר על שחקנים צעירים. השוער חיליק אליעז עזב, כך שמעלות נותרה עם שוער אחד בלבד: אור אדרי. הבלם מומי יעקב, שעזב את הפועל כרמיאל, חזר לשורות מעלות, אולם כל שאר השחקנים הוותיקים מהעונה שעברה, טרם הגיעו להבנות מול ההנהלה, כשעיקר המחלוקת היא שכר. בקבוצה טוענים כי דרישות השחקנים גבוהות נוכח הקיצוץ החד בתקציב הקבוצה. כך למשל, הקשר חיים בן דוד, לא המתין הרבה זמן וכבר עזב וחתם בבית"ר נהריה.

בצד המקצועי, ניצחה הקבוצה במשחק הכנה ראשון את הפועל קריית ים, 0:5. משחק הכנה נוסף נגד הפועל צפת, הסתיים בשוויון, 3:3.

המאמן ניסים שיון: "קצת קשה להתרגש מתוצאות נגד יריבות מליגה ג', ולא שאני מזלזל בהן, אבל צריך לראות איך נתפקד נגד קבוצות ברמה גבוהה יותר. אני מתעסק באימון ולא מעורב במשא ומתן עם שחקנים, אבל המצב בהחלט לא אידיאלי. יש לנו שחקנים צעירים ומוכשרים, אבל צריך שיהיה שיהיו לידם שחקנים מעט יותר מנוסים כדי שיהיה איזון. חבל לי ששחקני בית לא באים לקראת המועדון בו גדלו ולא מבינים שלפעמים יש גם שנים קשות מבחינה כספית. בכל מקום ההתחלה תמיד קשה, ואני מקווה שבהמשך הדברים ישתנו לטובה. בינתיים, נצטרך להסתדר עם השחקנים שיש לנו היום בסגל ונקווה לטוב".

ביום שישי (30 באוגוסט) תארח סקציה מעלות את ביר אל מכסור למשחק במסגרת הסיבוב הראשון בגביע המדינה. המשחק יערך במגרש בתרשיחא בשעה 15:00.

בית"ר נהריה (ליגה ב')

מנהל הקבוצה ב-9 השנים האחרונות אבי כץ, הפתיע בסוף השבוע כשהודיע על עזיבה. כץ, סירב להתייחס לסיבת עזיבתו אך גורמים המקורבים אליו סיפרו כי הוא מאוכזב מההתנהלות.

בקבוצה הביעו אופטימיות בנוגע לחזרתו של כץ. היו"ר ניסים אלפסי: "אבי כץ, מלבד היותו בן אדם מסור שביצע את תפקידו מכל הלב, עשה עבודה מצוינת כמנהל קבוצה ודלתנו פתוחה לחזרתו. אני מבין שאבי פעל למען הקבוצה מתוך רצון וכוונות טובות, אבל יש לי כיו"ר אחריות כוללת על הקבוצה ולכן ההחלטות צריכות להיות שקולות, ובהתאם למגבלות ולתנאים הקיימים. צר לנו שברגע אחד של כעס אבי החליט לעזוב, אבל אני מאמין שהוא יחזור. אבי הוא נכס לבית"ר נהריה ולכן גם לא מינינו אף אחד במקומו".

בתחילת השבוע ואחרי לחצים גדולים, חלה תפנית בעלילה וכץ חזר. בהתייחסות לסאגת עזיבתו וחזרתו אמר כץ ש"העניינים נפתרו".

במהלך השבוע האחרון ניהלו ראשי הקבוצה מרתון של שיחות עם שחקנים ורובם סיכמו את תנאיהם וחתמו לעונה הקרובה.

ביום שישי הקרוב תארח בית"ר נהריה את מג'ד אל כרום במסגרת הסיבוב הראשון בגביע המדינה (תרשיחא, שעה 12:00).

הפועל עירוני כרמיאל (ליגה ג')

הפועל כרמיאל ממשיכה בהשלמת הסגל והשבוע צירפה עוד שני שחקנים: קיקו כהן ודין כהן. כמו כן, סוכם על חזרתם של האחים בוטלר: השוער טומס והקשר אוזיאל. השניים צפויים להיות בקבוצת הנוער של המועדון, ובמקביל להשתלב גם בקבוצה הבוגרת.

השבוע גם קיימה הקבוצה ארוחת ערב לגיבוש חברתי במסעדה בעיר, בה נכח גם ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי, שמתגלה כאוהד מספר אחת של הקבוצה המתחדשת.

המאמן שאול דה צ'וקרל: "יש אווירה טובה, אימונים רציניים וגם התמיכה מצד העירייה מעודדת מאוד. לאט לאט אנחנו מגבירים את קצב האימונים על מנת שנגיע לפתיחת העונה בשיא המוכנות".

הפועל כרמיאל תפתח את העונה במשחק ליגה ב-20 בספטמבר, וב-24 בספטמבר היא תארח את הפועל צפת למשחק במסגרת הסיבוב הראשון בגביע המדינה.

הפועל נהריה (ליגה ג')

בהפועל נהריה ניסו בשבוע האחרון להפחית את גובה הלהבות במאבק מול עיריית נהריה, שעד כה, הערימה קשיים על פעילותה של הקבוצה במטרה ללחוץ על ראשיה להתאחד עם בית"ר נהריה. כזכור, בתחילה שלחה עיריית נהריה מכתב ליו"ר עמוס גבריאל, ובו דרישה שעליו לפנות את הציוד מחדרי ההלבשה שבאצטדיון העירוני. לאחר מכן, חזרה בה העירייה מכוונה זו, אך מנעה מהקבוצה לקיים באצטדיון את אימון הבכורה שנקבע לפני כשבועיים ונעלה את שערי האצטדיון. בעקבות שיחות שהתנהלו בין הצדדים בניסיון להגיע לפשרה מוסכמת, נראה כעת שיש הבנה לרגיעה והפועל נהריה הורשתה להשתמש במגרש העירוני. ביום רביעי האחרון התקיים אימון הפתיחה הרשמי.

היו"ר גבריאל: "מאחר והאיחוד לא יצא לפועל, אין שום סיבה שהפועל נהריה לא תמשיך להתקיים. כואב לי שהאיחוד לא קרה, כי גם אני בעד קבוצה אחת חזקה וטובה שתזכה במרב המשאבים והתמיכה. לצערי, האיחוד היה במילים ולא במעשים. אני מקווה שהסיפור הזה מאחורינו ומאחל לשתי הקבוצות: בית"ר והפועל נהריה, שתהיה שנה ספורטיבית מוצלחת".

הפועל שלומי (ליגה ג')

עכשיו זה רשמי. הפועל שלומי יצאה השבוע לדרך, באימון פתיחה רשמי ראשון בהדרכת המאמן איציק עידו. כ-20 שחקנים התייצבו לאימון בכורה מרגש. באימון נכח גם סגן ראש מועצת שלומי, עו"ד עופרי סיידה, מהתומכים הגדולים בקבוצה החדשה ומי שעמד מאחורי חידוש פעילותה.

היו"ר ערן גאון: "תמיד מרגש לפתוח עונה, ובטח כשמדובר בקבוצה חדשה של היישוב שלך. אני שמח על הקמת הקבוצה, שנותנת מסגרת ספורטיבית-חברתית לשחקני כדורגל חובבים משלומי. אין לנו שום כוונות הצהרתיות לעלייה, והמטרה היא באמת ליהנות".

במשחק הכנה שקיימה הקבוצה נגד קבוצת ותיקיאור עכו, ניצחה שלומי, 3:7. לשלומי הבקיעו: נתן פרץ וספיר דהן – 2 שערים כ"א, אבי הרבון, אבי בן שטרית וניר בר – שער אחד כ"א.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות