fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: סיכום משחקי סוף השבוע

לאומית: הפועל עכו סגרה סיבוב שלם ללא ניצחון * ליגה ג': ניצחון בכורה לשלומי. הפסד ראשון לכרמיאל. וגם: ומי היו"ר שהועסק 4 חודשים ודורש פיצוי של 400 אלף שקלים?
ברוכים הבאים לליגה. הפועל שלומי חוגגת ניצחון ליגה ראשון העונה

הפועל עכו (לאומית)

הפועל עכו סגרה סיבוב משחקים שלם ללא ניצחון חוץ, לאחר שסיימה את מפגש החוץ האחרון שלה נגד הפועל קטמון ירושלים בתיקו אפס.

עכו יכולה להיות מרוצה מהנקודה שחילצה מקבוצת הצמרת, אבל פחות מהיכולת הבינונית, בעיקר בחלק הקדמי ששוב סיים משחק ללא הבקעה.

התיקו השאיר את הפועל עכו במרחק נגיעה מהפלייאוף העליון (פער של נקודה אחת מהמקום השמיני).

במחזור הקרוב, שינעל את סיבוב המשחקים הראשון של העונה, מצפה להפועל עכו אתגר קשה כשהיא תארח את מוליכת הטבלה הבלתי מנוצחת, מכבי פ"ת.

החלוץ עזאת חלאילה והקשר אנואר מורד, שהחלימו מפציעותיהם וחזרו לאימונים מלאים, צפויים לחזור לסגל.

בקבוצה מתכוננים לחלון ההעברות שיהיה בחודש ינואר הקרוב וכבר מתכננים לבצע מספר שינויים. המאמן אלי כהן טרם החליט מי ישוחרר, אבל כבר עתה ברור שהפועל עכו חייבת חיזוק לחלק ההתקפי.

לראשונה מאז כניסתה לענף הכדורגל, הועמדה קרן בן נשר, מחזיקת זכויות הניהול בהפועל עכו, לוועדת משמעת של ההתאחדות לכדורגל. הזימון לבית הדין בא בעקבות דוח השופט בסיום משחק הבית של הקבוצה נגד הפועל אום אל פאחם (1:0). להפועל עכו היו טענות קשות נגד צוות השופטים, חלקן מוצדקות ביותר, לאור תצוגת שיפוט ירודה שהתעלמה משני פנדלים ברורים לזכות הפועל עכו וכן חוסר אחידות בשליפת כרטיסים צהובים על עבירות שעשו השחקנים.

על פי דוח השופט טל זטלמן, מיד ברדת צוות השיפוט לחדר ההלבשה הוא נתקל במחאה בוטה וחריפה מצד בן נשר כלפי צוות השופטים. לטענתו, הוא צעקה לעברם "אפסים", "אתם בושה", "שיפוט גרוע", "שיפוט שערורייתי", "אין לכם מושג בשיפוט", ועוד.

בעקבות דוח השופט, הועמדה בן נשר לדין על העלבת שופט והפרת הסדר.

בן נשר, שהכחישה את הטענות, אף הצטיידה בתצהירים חתומים של עדים שהיו בסביבת חדרי ההלבשה בסיום המשחק והציגה אותם בפני צוות דייני בית הדין. למרות זאת, היא הורשעה בסעיף של העלבת שופט וספגה קנס בגובה 500 שקלים. על הסעיף השני, הפרת הסדר, היא יצאה זכאית.

בן נשר: "השופט טען בתחילה שקיללתי וזה שקר וכזב. זה לא הסגנון שלי. נכון שהייתה לי ביקורת על תצוגת השיפוט ונכון שכעסתי, אבל מכאן ועד לכל הדברים שהשופט ציין בדוח, המרחק רב. עובדה שאב בית הדין, האמין לגרסתי והפחית את העונש". 

בית"ר נהריה (ליגה ב')

בית"ר נהריה התאוששה מהר מאוד מההפסד במחזור הקודם לעירוני כאבול, כשגברה במחזור האחרון על בני ממב"ע, 0:2.

נהריה, שעבודות שזרוע החורף במגרשה טרם הסתיימו, נאלצה לארח את המפגש במגרש בג'וליס. השער הראשון נכבש בדקה ה-45, ממש על סף סיום המחצית הראשונה, כשאליאס חורי מצא את רשת האורחים והוריד את קבוצתו להפסקה ביתרון, 0:1. בדקה ה-87 סגרה בית"ר נהריה עניין, כשרון בן בסט כבש את השער השני לזכות קבוצתו.

החלוץ אליאס חורי: "אחרי ההפסד במחזור הקדום, היה לנו חשוב לחזור למסלול הניצחונות ולשמור על מקומנו בצמרת הגבוהה. היה משחק לא פשוט מול קבוצה עיקשת, אבל אני שמח שידענו לנצל את ההזדמנויות שהיו לנו כדי לכבוש ולנצח".

הניצחון השאיר את בית"ר נהריה במקום הרביעי בטבלה עם 23 נקודות.

סקציה מעלות (ליגה ב')

דווקא כשהיה נראה שסקציה מעלות מתחילה להתחבר ולהתקדם, הגיע המחזור האחרון בו ספגה הקבוצה הפסד בית לעירוני כאבול, 2:0, שבלם מעט את התקדמותה במעלה הטבלה.

מעלות, שחסרה במשחק שלושה שחקני מפתח: בר כהן (מורחק), אבי טפטה (חולה) ויוסף נעים (נעדר מסיבות אישיות), התקשתה מול הנחישות של האורחים וכבר בדקות הראשונות נקלעה לפיגור, 1:0. למרות זאת, ניתנה לה הזדמנות מצוינת לחזור למשחק כשנקבעה לזכותה בעיטת עונשין מ-11 מ'. אלא ששמי אדרי החמיץ והתוצאה נותרה ללא שינוי עד לסיום המחצית הראשונה. במחצית השנייה הגבירה מעלות את הלחץ במטרה להשיג שוויון, אך החמיצה שוב ושוב. מנגד, בדקה ה-55, היא ספגה שער שני שהפך את המשימה לעוד יותר קשה.

המאמן ניסים שיון: "כדורגל זה מומנטום וניצול מצבים. כאבול ניצלה שתי טעויות בהגנה וכבשה. החמצת הפנדל שלנו במחצית הראשונה הייתה בעוכרינו, כי אם היינו כובשים, הכל היה יכול להיראות אחרת. חבל, אבל אנחנו כבר עם הפנים קדימה".

אחי עכו (ליגה ב')

אחרי שלושה ניצחונות רצופים, נעצרה חבורתו של המאמן פריד סכניני, כשנכנעה בביתה לקבוצת הצמרת של הפועל בועיינה, 3:1. האורחים כבשו כבר בדקה התשיעית, ובדקה ה-31 הכפילו את יתרונם ל-0:2. בדקה ה-40, כבש אלעד אלגזר מאחי עכו שער מצמק, 2:1. במחצית השנייה הסתערה אחי עכו על שער האורחים במטרה להשיג שוויון, אבל בדקה ה-53 ספגה שער שלישי, 3:1, וכל ניסיונותיה לחזור לעניינים לא צלחו.

למרות ההפסד, נותרה אחי עכו במקום ה-11 בטבלה, מרחק שלוש נקודות מהמקום ה-12, שמוביל בסיום העונה למבחני הישרדות נגד הירידה.

הפועל עירוני כרמיאל (ליגה ג')

להפסד בית לקבוצת מרכז טבלה בינונית, אף אחד בכרמיאל לא ציפה. במחזור האחרון, רשמה הפועל עירוני כרמיאל את הפסד הבכורה שלה בליגה כשנכנעה בביתה למכבי אבו סנאן (מקום שביעי), 1:0.

כרמיאל לא היטיבה לשחק ונגררה אחרי האורחים שרק רצו לסיים את בשלום, והאטו את קצב המשחק. בדקה ה-66 ספגה כרמיאל מכה כשצח טופורק ספג צהוב שני והורחק. בדקה ה-71 התאזנו יחסי הכוחות במגרש כשגם אבו סנאן נותרה בעשרה שחקנים. בדקה ה-77, באחת מהתקפותיה הבודדות, עקצה אבו סנאן בשער ניצחון. בדקה ה-85, הורחק שחקן נוסף של אבו סנאן, ולמרות שנותרה בתשעה שחקנים היא ידעה לשמור על שער נקי ולצאת עם ניצחון חוץ מפתיע.

המאמן שאול דה צ'וקרל: "הפסד כואב ומאכזב, שלא נלקח בחשבון, אבל אנחנו ממשיכים הלאה. פתחנו את המשחק בצורה טובה, הגענו למצבים שהיינו חייבים להבקיע בהם, אבל החמצנו. אבו סנאן קבוצה טובה, אבל לא הגיע לנו להפסיד. הסברתי לשחקנים שבמשחקי גביע, אין דרך חזרה, אבל בליגה תמיד יש אפשרות לתקן, וזה מה שאנחנו צריכים לעשות. להתאמן חזק, לעבוד קשה, ללמוד מהטעויות ולחזור לעצמנו ומהר. אני המאמן וכל האחריות עליי, לטוב ולרע. הליגה עוד ארוכה ואני לא חושב שצריך לעשות דרמה גדולה. התפקיד שלי עכשיו זה דווקא לתמוך בשחקנים, להרים אותם ולהחזיר את הקבוצה למסלול הניצחונות. אין קבוצה בעולם שחסינה מהפסדים ובכדורגל, כמו בכל ענף ספורט אחר, גם זה קורה. ניקח אוויר ונתגבר".

למרות ההפסד נשארה הפועל עירוני כרמיאל במקום הראשון עם 19 נקודות, אך היא עלולה לאבד אותו עם מכבי שעב (14 נקודות), תנצח בשני המשחקים החסרים שלה.

הפועל שלומי (ליגה ג')

הללויה. אחרי 6 הפסדי ליגה רצופים, השיגה הפועל שלומי את ניצחון הבכורה שלה העונה בליגה, כשגברה על הפועל דיר אל אסד בתוצאה, 1:4. בחגיגת השערים השתתפו: אבי בן שטרית – צמד שערים, ספיר דהן ואליאב מלכה – שער אחד כ"א.

המאמן המאושר ברוך צעדון: "קודם כל אני שמח בשביל השחקנים על הניצחון. הם משקיעים באימונים, מתמידים, מגלים רצינות, משתדלים לבצע את ההוראות שלי במגרש ונלחמים. האמת, גם במשחקים קודמים יכולנו לקחת נקודות, אבל פספסנו מצבים טובים ולא הבקענו. אנחנו רואים שיפור ממשחק למשחק, הקבוצה משחקת כדורגל חיובי ולא חוששת מאף קבוצה יריבה. יש פה קבוצה חדשה שנבנית וזה תהליך. אני מאמין שעוד נפתיע הרבה קבוצות". 

הפועל נהריה (ליגה ג')

בהפועל נהריה חשבו שהשינויים האחרונים בעמדת המאמן ובסגל השחקנים, יובילו לשינוי בתוצאות, אך המציאות שוב טפחה על פניהם. דווקא אחרי שרשמה ניצחון בכורה העונה בליגה עם המאמן מומי פזרקר, ספגה הקבוצה תבוסה צורבת להפועל דיר חנא, 5:1. את השער היחיד לזכות הפועל נהריה כבש בילאל בירומי.

היו"ר עמוס גבריאל, שמזמן כבר הבין שהעונה הנוכחית אבודה, אמר השבוע: "אין לי כבר מילים ונגמרו התירוצים. לא נעים להפסיד, בטח שלא בתוצאה כזאת, ואני מצפה מהשחקנים שיתעשתו ויגלו יותר אחריות במשחק שלהם. אני מאוד מקווה שהיכולת תשתפר במשחקים הבאים, כי במצב הנוכחי, המצב די מייאש".

סקציה מעלות: עבד 4 חודשים, תובע כ-400 אלף שקלים 

דיוויד רדליך, שהיה יו"ר מועדון הכדורגל סקציה מעלות, הגיש מכתב אזהרה לפני תביעה כנגד עמותת הספורט העירונית בו הוא דורש לשלם לו 391 אלף שקלים בגין פיטורים ללא שימוע, הפרת הסכם עבודה, אי מתן הודעה לעובד ותשלום הוצאות.

רדליך, שמיוצג על ידי עו"ד שי טל, טוען במכתבו כי הוא מונה בחודש יולי 2019 ליו"ר מועדון הכדורגל סקציה מעלות לתקופה של חמש שנים. ב-10 בנובמבר, קיבל רדליך מכתב עליו חתום ראש עיריית מעלות ארקדי פומרנץ, המאשר את החלטת ההנהלה לביטול המינוי. רדליך טוען מנגד, כי מעולם לא התקיימה ישיבת הנהלה בנושא וממילא הוא לא נכח בה. במכתב מודגש כי מדובר בפרוטוקול מזויף שהופק בדיעבד על מנת להכשיר את הליך הדחתו של רדליך מתפקידו כיו"ר המועדון. עוד טוען רדליך, כי את הידיעה על הדחתו הוא קיבל באמצעות הודעת ווטסאפ ומיד לאחר מכן הוא הוצא מקבוצות הווטסאפ המשותפות של המועדון. רדליך טוען שהליך הדחתו בוצע שלא כדין, בחוסר תום לב משווע, משיקולים זרים ופסולים תוך שלילת זכות הטיעון, בניגוד לתקנון עמותת הספורט העירונית. רדליך גם טוען כי העמותה עדיין חייבת לו כספים רבים בגין עבודתו, לרבות הוצאות שהוציא עד לפיטוריו שלא כדין.

בעקבות טענות אלו, דורש רדליך מהעמותה לשלם לו סך כולל של 391 אלף שקלים, תוך 7 ימים. במידה והעמותה לא תפרע את חובה, מאיים רדליך לפתוח בהליכים משפטיים נגדה.

מעיריית מעלות נמסר: "מר דייויד רדליך מונה לתפקיד יו"ר קבוצת הכדורגל המקומית ועשה זאת בהתנדבות. מינויו בוטל לאחר ישיבת הנהלה מסודרת, שתועדה. אל מר רדליך נשלח מכתב מכובד ומנומק ובו פירוט הסיבות להפסקת פעילותו במועדון. עיריית מעלות דוחה את טענותיו".

גורמים במועדון הוסיפו וציינו, כי רדליך ביצע מספר פעולות בניגוד לעמדת ההנהלה, ואם אכן הוא יממש את איומיו וינקוט בפתיחת הליכים משפטיים, בכוונתם להגיש תביעת נגד.

לאן השבוע

לאומית (מחזור 15)

הפועל עכו – מכבי פ"ת (יום שני, 16.12, שעה 19:00)

ליגה ב' (מחזור 12)

אחווה מנדא – בית"ר נהריה

בני ממב"ע – סקציה מעלות

צעירי טמרה – אחי עכו

ליגה ג' (מחזור 10)

מכבי שעב – הפועל נהריה

מכבי אבו סנאן – הפועל שלומי

הפועל דיר חנא – הפועל עירוני כרמיאל

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות