fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: סיכום משחקי המחזור האחרון

לאומית: הפועל עכו עדיין ללא ניצחון חוץ * ליגה א': בית"ר נהריה חגגה על סקציה מעלות * ליגה ג': זעזועים בהפועל עירוני כרמיאל. המאמן, כרגיל, שילם את המחיר
חגיגה במגרש. שחקני בית"ר נהריה אחרי הניצחון על סקציה מעלות צילום: אבי פפיס

הפועל עכו (לאומית)

הפועל עכו שוב קרסה במשחק חוץ כשהפסידה למכבי אחי נצרת, 2:0. הפועל עכו החזיקה מעמד מול היריבה מהתחתית 58 דקות, אז ספגה את השער הראשון מבעיטה מדויקת של יובל שבתאי, אקס הפועל עכו, שניצל סגירה לא טובה בהגנה העכואית ושחרר מ-18 מ' כדור היישר לחיבורי הקורות. בדקה ה-80 איבד גל קולני כדור בחצי המגרש של קבוצתו, אחי נצרת יצאה למתפרצת כשהיא מנצלת הגנה דלילה בחלק האחורי, והכפילה את יתרונה ל-0:2.

הפועל עכו חסרה במשחק את ירין שרעבי שסובל מפריקה בכתף, אבל צפוי לחזור בסוף השבוע לסגל, אבל קיבלה בחזרה את החלוץ עזאת חלאילה, שחזר מפציעה ושולב לראשונה אחרי היעדרות של יותר מחודש.

המאמן אלי כהן: "אין לי הסבר להפסד, כי לא היינו פחות טובים מאחי נצרת. השער הראשון שלהם קצת שיבש לנו את המשחק, כי עד אז הגענו למצבים, אבל החמצנו והם הבקיעו וזה כל ההבדל. השער השני הגיעה אחרי איבוד כדור ומפה כבר היה לנו קשה לחזור".

הפועל עכו, שעדיין לא ניצחה העונה בחוץ, ירדה בעקבות ההפסד למקום ה-11 בטבלה ורחוקה נקודה אחת מהמקום השמיני שמוביל בסיום העונה הסדירה לפלייאוף העליון.

המאמן אלי כהן, מתקשה להסביר את הסיבה להבדלים הגדולים בתוצאות קבוצתו בין משחקי הבית למשחק חוץ.

הפועל עכו נמצאת במקום השני בטבלת דירוג משחקי הבית, כשרק המוליכה מכבי פ"ת מקדימה אותה (22 נקודות).

הפועל עכו השיגה בבית 18 נקודות, עם מאזן של 5 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו והפסד אחד. היא גם הבקיעה 16 שערים וספגה 8 שערים.

לעומת זאת, הפועל עכו מדורגת במקום ה-15 והלפני אחרון בטבלת דירוג משחקי חוץ, כשהיא מקדימה רק את האחרונה בטבלה הרגילה, הפועל עפולה. עכו צברה בחוץ 3 נקודות בלבד, בזכות 3 תוצאות תיקו ויש לה 5 הפסדים. היא גם הבקיעה שער אחד בלבד (הנמוך ביותר בליגה), לעומת 8 שערי חובה.

בימים האחרונים דן המאמן אלי כהן עם מחזיקת זכויות הניהול בהפועל עכו קרן בן נשר, באפשרות לשינויים קלים בסגל הקבוצה לקראת חלון ההעברות הקרוב. עקב המגבלות התקציביות, הכוונה היא לשחרר 2-3 שחקנים, לטובת החתמת 2-3 שחקני חיזוק אחרים במקומם.

ׁ(ליגה ב') בית"ר נהריה – סקציה מעלות, 2:5

דרבי הגליל המערבי בליגה ב', שנעל את משחקי הסיבוב הראשון, הסתיים בניצחון מוחץ ומשכנע של בית"ר נהריה על סקציה מעלות, 2:5. הניצחון ביסס את מעמדה של נהריה בצמרת הגבוהה, בעוד ההפסד הצורב מסבך את מעלות במאבקי התחתית.

בית"ר נהריה הגיעה למשחק אחרי 2 תוצאות תיקו וללא המאמן ג'קי שריקי, שנעדר מסיבות אישיות. מי שהחליף אותו על הקווים היה המנהל המקצועי מיכה שושן.

מנגד, מעלות התייצבה למשחק עם סגל מצומצם וללא 3 שחקני הגנה: צמד הבלמים מומי יעקב (פצוע) ועומרי זיאדה (מורחק) והמגן הימני שמי אדרי (עבודה).

נהריה פתחה בסערה וכבר בדקה ה-22 עלתה ליתרון ראשון. מוסטפא גדבאן פרץ באגף שמאל, הגביה לרחבה, ואריק גולוב, המשיך בבעיטה חזקה פנימה, 0:1 לנהריה. בדקה ה-30 היה זה גדבאן שכבש והגדיל את היתרון ל-0:2. על סף סיום המחצית הראשונה, זכתה נהריה בפנדל. עמראן בריק דייק, 0:3 לנהריה. דקה 62: בר כהן שלח כדור מאגף ימין לרחבת נהריה ואיתן אדרי הקדים את שומרו ועם קצה הנעל החליק את הכדור לתוך השער, 3:1. בדקה ה-70 רמזי מנע בעט כדור חזק ומדויק מתוך הרחבה והעלה את נהריה ל-1:4. בדקה ה-72, היה זה מאי ברגיל, שהבקיע את החמישי לזכות קבוצתו, 1:5 לנהריה. בדקה ה-82 הגביה אלדר דדון כדור משמאל ואיתן אדרי התרומם ונגח כדור קשתי מעל השוער שנחת בתוך השער, 5:2.

המאמן המנצח מיכה שושן, סיכם: "שמחתי לעזור, אבל הניצחון הוא לא שלי אלא של המאמן ג'קי שריקי, שהכין את הקבוצה בצורה טובה למשחק ושל השחקנים שנלחמו והשקיעו מאמץ. פתחנו מצוין וידענו לשמור על קצב לאורך כל התשעים דקות. שאפו גדול לשחקנים".

המאמן המפסיד ניסים שיון: "חסרו לנו במשחק שלושה שחקני הגנה משמעותיים, ונאלצנו לאלתר משהו שלא הצליח. גם שחקני המפתח שלנו לא היו במיטבם, וכשהם לא טובים, זה משפיע על כל הקבוצה. לרגע אסור לנו לחשוב שהליגה נגמרה, כי ההפסד הזה מסבך אותנו בתחתית. אנחנו מתקשים לשמור על יציבות ואין ספק שנצטרך להתחזק כדי להישאר בליגה".

בית"ר נהריה מסיימת סיבוב ראשון מוצלח מאוד מבחינתה כשהיא מדורגת במקום השלישי בטבלה עם 25 נקודות ומאזן של 7 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים. נהריה רחוקה עשר נקודות מהמקום הראשון שמזכה בכרטיס עלייה אוטומטי לליגה א', ויש לה פער של 2 נקודות בלבד מהמקום השישי (מחוץ לפלייאוף העליון).

סקציה מעלות סיימה את הסיבוב הראשון כשהיא במקום ה-11 בטבלה עם 15 נקודות ומאזן של 4 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו ו-7 הפסדים. למעלות יתרון של 15 נקודות מהקו האדום, אבל רק 3 נקודות מהמקום שמוביל למבחני הישרדות.

בית הדין המשמעתי

סקציה מעלות נקנסה בסכום של 2500 שקלים, בעקבות דוח חמור שכתב שופט המשחק, בסיום מפגשה של הקבוצה נגד כפר מנדא (1:3).

על פי הדוח, לאחר שריקת הסיום, התפתחה קטטה בין שחקן מעלות עומרי זיאדה לשחקן כפר מנדא, שהוביל להתערבות של שחקנים נוספים וכן של אנשי צוות מצד שתי הקבוצות. למהומה הצטרפו גם אוהדים שהתפרצו למגרש, ורק בהתערבות משטרתית הופרדו הכוחות.

בעקבות הדוח החמור, הורשעה סקציה מעלות בשלושה סעיפים: התפרצות למגרש, התפרעות אוהדים, ותגרה ותקיפה מצד השחקנים.

השחקן שהתחיל את המהומה, עומרי זיאדה, הורחק לארבעה משחקים.

אחי עכו (ליגה ב')

אחי עכו ממשיכה את מסעה לחלק העליון בטבלה, ובמחזור האחרון רשמה ניצחון שישי מחמשת משחקיה האחרונים כשגברה במשחק חוץ על מכבי נח'ף, 0:1. אלעד אלגזר כבש את שער הניצחון בדקה ה-70.

המאמן פריד סכניני: "אנחנו עדיין לא מסתכלים למעלה, אלא עוברים ממשחק למשחק. כרגע אנחנו במומנטום חיובי, ובשביל לחשוב על פלייאוף עליון, נצטרך שתהיה להצלחה הזאת המשכיות".

אחי עכו מסיימת את הסיבוב הראשון כשהיא במקום התשיעי עם 21 נקודות ומאזן של 6 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו ו-5 הפסדים. אחי עכו רחוקה 2 נקודות בלבד מהמקום החמישי שמוביל לפלייאוף העליון.

 

(ליגה ג') הפועל נהריה – הפועל עירוני כרמיאל, 9:0

הפועל עירוני כרמיאל, ברוח חנוכה, כבשה שער אחד על כל נר שהודלק בחנוכייה, במפגשה נגד הפועל נהריה האומללה.

קונצרט השערים נפתח כבר בדקה החמישית משער של אוהד עדי, 0:1 לכרמיאל. בדקה העשירית הכפיל מידן שטיינברג את התוצאה ל-0:2. בדקה ה-18 שילש איליה זאיקה את היתרון ל-0:3. בדקה ה-23 הצטרף גם חמודי אסדי לחגיגה, 0:4. בדקה ה-30, זאיקה השלים צמד אישי בדרך ל-0:5. זו גם הייתה תוצאת המחצית הראשונה.

השליטה של כרמיאל במגרש הייתה ברורה וקצב הבקעת השערים המשיך גם במחצית השנייה. דקה 60: עוואד קדח כבש והעלה ל-0:6. דקה 65: מוטי קדוש, שהגיע רק בימים האחרונים ממכבי נווה שאנן לכרמיאל ונכנס כמחליף, רשם בכורה חלומית עם שער נהדר, 0:7. דקה 67: עוואד קדח משלים גם הוא צמד אישי ורושם, 0:8. דקה 87: מוטי קדוש, כובש, חותם וקובע, 0:9.

בדקה ה-70 נרשם אירוע מרגש עבור שוער קבוצת הנוער עדי רוט (17), שנכנס כמחליף ורשם הופעת בכורה במדי הקבוצה הבוגרת של המועדון.

רוט: "היה מרגש מאוד וכיף גדול. הרגשה מצוינת להיות שותף לניצחון הגדול ואני שמח ששמרתי על שער נקי".

יו"ר הפועל נהריה עמוס גבריאל: "זו הקבוצה הכי חלשה שאני זוכר מאז שאני בהפועל נהריה. סגל השחקנים לא מספיק טוב, אבל זה המחיר של קבוצה שמתנהלת עם תקציב נמוך".

מאמן הפועל כרמיאל ואסים עבאס: "אחרי ההפסד למכבי שעב ואיבוד המקום הראשון, היה חשוב מאוד שננצח ובתוצאה גבוהה כדי להחזיר לשחקנים את הביטחון. למען האמת, קיבלנו קבוצה בהזמנה. אני מאמין שאפשר למחוק את פער ארבע הנקודות משעב, זה לא בשמיים. יש כרגע לפחות ארבע קבוצות שמתמודדות על העלייה ועוד צפויים מפגשים ישירים, ככה שהכל פתוח. יש לנו עוד משחקים נגד אותן קבוצות שמתמודדות אתנו בצמרת ואני בטוח ביכולתנו לסיים את העונה במקום הראשון. הביאו אותי למטרה אחת – לעלות ליגה. אם לא הייתי מאמין שזה אפשרי, בכלל לא הייתי בא".

חילופי מאמנים בכרמיאל

ההפסד במחזור הקודם למכבי שעב, גרם לזעזוע בהפועל עירוני כרמיאל. המאמן שאול דה צ'וקרל, נפרד מהקבוצה, אבל ימשיך להיות מנהל מקצועי במחלקת הנוער.

יו"ר הפועל עירוני כרמיאל עומרי דרור: "שאול לא פוטר. הייתה בינינו הבנה שהקבוצה חייבת זעזוע ונפרדנו בהסכמה וברוח טובה. שאול מאמן מצוין ובעל ידע מקצועי גדול והוא ממשיך אתנו בטיפוח השחקנים הצעירים של מחלקת הנוער שלנו".

מי שהחליף את דה צ'וקרל על הקווים בהפועל עירוני כרמיאל הוא המאמן ואסים עבאס (39), שפתח את העונה בהפועל דבוריה מליגה א', ובהמשך אימן גם את כפר מנדא מליגה ב'.

לפני שלוש שנים, הוביל המאמן עבאס את צעירי כפר כנא לעלייה מליגה ג' לליגה ב', ולאחר מכן השלים עמה עלייה כפולה לליגה א'.

מי שעוד שילם את מחיר הכישלון הוא החלוץ ניר כהן. במקומו, הוחתם הקשר מוטי קדוש ממכבי נווה שאנן מליגה ב'.

המאמן הטרי ואסים עבאס, הבהיר לראשי הקבוצה כי בכוונתו לחזק את הקבוצה בשני שחקנים נוספים לפחות: בעמדת הקישור ובהגנה.

הפועל שלומי (ליגה ג')

הפועל שלומי נתנה פייט למוליכת הטבלה מכבי שעב, אבל בסופו של משחק, רשמה עוד הפסד, 3:1. המארחים משעב עלו ליתרון ראשון בדקה ה-17. על סף סיום המחצית הראשונה, נקבעה בעיטת עונשין מ-11 מ' לחובת שלומי, ושעב ניצלה זאת כדי לרדת להפסקה ביתרון, 0:2. בדקה ה-57 ניר בוסקילה משלומי כבש וצימק ל-2:1. שלומי לחצה במטרה להשוות, אבל בדקה ה-83 ספגה שער שלישי, ושוב יצאה מאוכזבת.

 ותיקים

קבוצת ותיקי נהריה ספגה במחזור האחרון את הפסד הליגה הראשון שלה העונה, 4:1, לאלופת המדינה, עירוני עכו. אודי זריהן כבש את השער היחיד לזכות נהריה.

קודם לכן, רשמה קבוצת ותיקי נהריה ניצחונות נאים על אור עכו, 1:4 (שלושער של עלי חמזה, ושער נוסף של מוניר עלי), ועל תיקי שפרעם, 2:4 (אלכס קירנס הבקיע שלושער, אודי זריהן הוסיף שער אחד).

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 13)

בקה אל גרביה – הפועל עכו, 3:1. לעכו: איציק אמירה, זאהי אחמד ואינן גונסלס.

קבוצת הנוער של הפועל עכו הגיעה במהלך ימי החנוכה לביקור ילדים חולים אשר מאושפזים במחלקות אגף הילדים במרכז הרפואי לגליל בנהריה. השחקנים, מלווים ביו"ר איציק אמירה ובמנהל המקצועי איציק טוויזר, איחלו לילדים המאושפזים החלמה מהירה, עודדו את רוחם בהתמודדותם עם מחלתם, פינקו אותם בסופגניות והעניקו להם חולצות מקוריות של הפועל עכו.

נערים א'

ארצית (מחזור 13)

הפועל עכו – הפועל כפר סבא, 6:0.

מחוזית (מחזור 11)

מכבי נהריה – הפועל נח'ף, 1:6. לנהריה: ואאל קרש – 2 שערים, נהוראי אזולאי, אביאור גינדוש, אדהם מאברכה וראול עזאם – שער אחד כ"א.

נערים ב'

ארצית (מחזור 13)

הפועל עכו – נווה יוסף חיפה, 4:2. לעכו: יהונתן בכר – צמד שערים.

מחוזית (מחזור 12)

מכבי נהריה – צעירי שעב, 2:9. לנהריה: מחמוד עכר – 3 שערים, עידו אבינועם – 2 שערים, שי אליהו, אוריה בן שושן, ליאם חן ועבד אל רחמן קבלאווי – שער אחד כ"א.

נערים ג' (מחזור 12)

הפועל חדרה – הפועל עכו, 3:1. לעכו: יהונתן אטיאס ושני שערים עצמיים.

סקציה מעלות – הפועל בענה, 0:12. למעלות: נאזם חטיב וראני סיף – 3 שערים כ"א, איתי אילוז ואיתי גולדנברג – 2 שערים כ"א, ויסאם פארס ומועדא סיף – שער אחד כ"א.

מכבי נהריה – בני סכנין, 11:0.

הפועל כרמיאל – הפועל קריית טבעון, 0:4. לכרמיאל: ירין מלול, חאמד סואעד, אחמד טאהא וראזי פרחאת.

 

לאן השבוע

לאומית (מחזור 18)

הפועל נוף הגליל – הפועל עכו (שישי, 3.1, שעה 15:00)

ליגה ב' (מחזור 16)

בית"ר נהריה – בני מג'ד אל כרום (שישי, 3.1, שעה 13:00)

סקציה מעלות – צעירי סכנין (שישי, 3.1, שעה 12:30)

ליגה ג' (מחזור 13)

הפועל שלומי – הפועל נהריה (שישי, 3.1, שעה 11:00)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות