fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: מלחמת ההישרדות של הפועל עכו

הפועל עכו אומנם ניצחה במשחק הראשון במאבק ההישארות שלה בליגה הלאומית את מכבי הרצליה, 3:4, אך האם זה יספיק לגומלין?
עמדו במבחן? אליאור סיידר ורועי שוקרני חוגגים את הניצחון במשחק הראשון | צילום: אדריאן הרבשטיין
עמדו במבחן? אליאור סיידר ורועי שוקרני חוגגים את הניצחון במשחק הראשון | צילום: אדריאן הרבשטיין

רק מחרתיים, רביעי, נדע האם הפועל עכו הצליחה במשימת ההישרדות שלה בליגה הלאומית או שהיא כשלה ברגע האמת והפסידה במשחקי המבחן לנציגת ליגה א' – מכבי הרצליה.

בינתיים נתרכז במפגש הראשון שנערך ביום ראשון.

למען האמת, כמו שהפועל עכו נראתה, זו לא תהיה הפתעה מרעישה אם היא תרשום ירידת ליגה שנייה ברציפות. מי היה מאמין שעד לפני שנה, הפועל עכו עוד הייתה קבוצה בליגת העל?

הפועל עכו פתחה את משחק המבחן הראשון, בו אירחה בביתה את מכבי הרצליה בצורה רעה וכבר בדקה ה-3 נקלעה לפיגור, 1:0. בדקה ה-20 היא השיגה את השוויון. ינון אליהו הגביה כדור מימין ויובל טיטלמן, התרומם גבוה ונגח באלגנטיות כדור קשתי שנחת ברשת, 1:1. בדקה ה-40 עלתה הרצליה ליתרון שני במשחק, 2:1, אלא שעוד לפני השריקה להפסקה דאג אליאור סיידר, האיש הלוהט של הפועל עכו במשחקים האחרונים לכבוש ולהשוות ל-2:2. רועי שוקרני מסר וסיידר בעט וולה מהאוויר פנימה.

בדקה ה-60 השלימה עכו את המהפך. דוד אמזלג שלח כדור רוחב מימין לשמאל, וסיידר, שהיה בלתי מכוסה ברחבה, המשיך בבעיטה מדוייקת לרשת, 2:3. המומנטום העכואי נמשך ובדקה ה-73 כבשה עכו את השער הרביעי. אמזלג שלח כדור לעומק הרחבה, טיטלמן בעט, השוער האורח הדף, וסיידר היה במקום הנכון כדי לגלגל את הכדור החוזר פנימה, 2:4. דווקא כשהיה נדמה שעכו בדרך להכרעה, ביצע המאמן חיים לוי חילוף תמוה כשוויתר על רועי שוקרני, קשר מנוסה שגם החזיק בכדור וניהל את המשחק במרכז השדה בצורה טובה, לטובת רז טוויזר הצעיר וחסר הניסיון. בדקה ה-83 עכו שילמה על כך ביוקר כשנקבעה לחובתה בעיטת עונשין מ-11 מ'. הרצליה דייקה וקבעה, 4:3.

המאמן חיים לוי: "נעשה בדק בית איך קרה שאיבדנו יתרון מבטיח ובמקום להגדיל את התוצאה, ספגנו מכלום. אנחנו יוצאים למשחק הגומלין עם יתרון שברירי, ולמרות שתיקו יספיק לנו נבוא להרצליה במטרה אחת, לנצח. כשהובלנו, 2:4, היה טבעי שהשחקנים, שהיו מאוד לחוצים, ירצו לשמור על תוצאה וירדו מעט אחורה. זה לא היה חכם וכל הזמן דחפתי אותם קדימה במטרה להבקיע שער נוסף. אני חושב שהוכחנו בגרות ואופי כשפעמיים חזרנו מפיגור, הובלנו וגם ניצחנו. אני מאמין שהפועל עכו תישאר".

אליאור סיידר, שכבש שלושער, נשמע בסיום מאוכזב ומתוסכל, למרות הניצחון: "זו לא התוצאה שקיווינו לה, וכולי תקווה שזה יספיק לגומלין. מה שחשוב הוא שקודם כל ניצחנו ועכשיו נצטרך להשלים את המשימה במשחק השני".

סיידר ייחסר להפועל עכו במשחק הגומלין, עקב צבירת כרטיסים צהובים, מה שהופך את משימת ההישארות של הפועל עכו לעוד יותר קשה.

בסביבת המועדון נשמעו ביקורות קשות על אופן ניהול המשחק של המאמן חיים לוי, וללא קשר לתוצאה שהושגה במשחקי המבחן, מסתמן שהוא לא ימשיך בעונה הבאה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות