fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: המנהלת היחידה בליגה הלאומית מדברת

קרן בן נשר (40) מנהלת ביד רמה את הפועל עכו. רגע אחרי שהקבוצה הבטיחה את הישארותה בלאומית, היא מתפנה לדבר על השנה הקשה והמאתגרת וגם על התובנות שלמדה
הכוח הנשי בהפועל עכו. קרן בן נשר צילום: אדריאן הרבשטיין

קרן בן נשר (40) הפכה בעונה האחרונה לאחת הדמויות המסקרנות בליגה הלאומית. אישה חזקה ודעתנית מצד אחד, אבל גם כזאת שמאמינה בעבודת צוות ונותנת לחבריה להנהלת הקבוצה להשמיע דעות מגוונות, גם אם הן לא תמיד פופולריות או נכונות מנקודת מבטה. שבועיים אחרי שהפועל עכו הבטיחה לעצמה את ההישארות בליגה הלאומית, מתפנה בן נשר כעת לראיון, ומספרת איך הפכה לאישה היחידה שעומדת בראש קבוצה בליגה הלאומית, על רגעי המשבר שעברו עליה השנה ועל תכניותיה לעונה הבאה.

בן נשר נחתה בהפועל עכו לפני 2 שנים כמנהלת כספים של המועדון. במהלך הקיץ שעבר, הפכה בעל כורחה לאחת מהדמויות המרכזיות במאבקה של עיריית עכו מול דניאל סטנצ'יו הרומני, על זכויות המועדון. בסופו של מאבק משפטי, הפועל עכו חזרה לבעלות עירונית ובן נשר, נפגשה עם ראשי העירייה והציגה בפניהם תכנית מסודרת לשיקום הקבוצה. הרושם החיובי שהותירה הוביל את ההחלטה להפקיד בידיה את ניהול המועדון.

הפועל עכו פתחה, כזכור, את העונה באיחור ניכר משאר הקבוצות. מושכות האימון הופקדו בידיו של המאמן אלון זיו, שבשליש האחרון של העונה פוטר, ובמקומו הובא המאמן חיים לוי, שלא הצליח למנוע את שליחתה של הפועל עכו לשני משחקי מבחן נגד מכבי הרצליה מליגה א'. הפועל עכו השלימה את המשימה אחרי שגברה על יריבתה פעמיים: בעכו (3:4) וגם בגומלין בהרצליה (1:3).

קרן, עכשיו אפשר להירגע. הפועל עכו נשארה בליגה הלאומית.

"זה נכון, אבל מלכתחילה, לא היינו אמורים להגיע למשחקי המבחן. קיבלתי בירושה קבוצה שבורה ומרוסקת: כלכלית, מקצועית, ארגונית ומנטלית. למרות נתוני הפתיחה הגרועים, אני, ביחד עם מנכ"ל העמותה צביקה מונקה, מנהל הכספים יניב משולם, היו"ר קרן דה קסטרו,  וחברי ההנהלה , הצלחנו לייצב את המועדון, לכסות חובות כספיים גדולים ואנחנו בדרך לאיזון ולחזרה למסלול הנכון".

איך את מסכמת את העונה?

"עונה קשה ומאוד מאתגרת. בהתחשב בירושה שקיבלתי ובמה שעבר על הקבוצה במהלך הקיץ, אני חושבת שבסך הכל עשינו עבודה טובה".

אלו תובנות למדת?

"למדתי המון, בעיקר שאסור להאמין לאף אחד. אני מבינה שלכל אחד יש דעה משלו, מבט שונה על איך דברים צריכים להיות וגם אינטרס כזה או אחר, אבל מבחינתי, טובת המועדון והצלחתו היא מעל לכל. אני מנסה לבנות וליצור משהו טוב והרגשתי כל הזמן שמנסים להכשיל אותי, במיוחד אנשים שהיו בתוך המערכת. שילמתי שכר לימוד לא קל, אבל היום אני כבר מצליחה לזהות מי מנסה להכניס את האינטרס שלו ומי מגיע על מנת לתת את כל כולו למערכת ובעונה הבאה יהיו בהפועל עכו רק אנשים ושחקנים שיהיו מחויבים בכל מאת האחוזים לקבוצה ולמועדון".

"אני גם מאמינה בעבודת צוות, כי אדם אחד לא יכול לעשות הכל. ניהול קבוצת כדורגל זו עבודה מסביב לשעון. אני מתכוונת להמשיך להיות הרבה יותר מעורבת, להמשיך ולהגיע יום יום למועדון, לחוש את האווירה, להיות קרובה לצוות המקצועי ולשחקנים ולשים דגש לא רק על ההיבט המקצועי אלא גם על החברתי. למדתי גם לא להיחפז בקבלת החלטות והיום אני שוקלת ובוחנת טוב טוב כל דבר, החל מבחירת המאמן הבא לקבוצה ועד אלו שחקנים הייתי רוצה לראות אצלנו".

תני דוגמא.

"את בחירת השחקנים מבחינה מקצועית אני משאירה למאמן, אבל לא אתפשר על שחקנים שלא יהיו מחויבים, וחשוב שיהיו בעלי אופי נחוש, שיילחמו במגרש בשביל המועדון, הקבוצה, האוהדים והעיר אותה אנחנו מייצגים. אני מאוד מעריכה שחקנים ערכיים. הייתי גם רוצה לראות יותר שחקני בית בקבוצה. אליאור סיידר הוא דוגמא לשחקן בית שנותן את הנשמה שלו לקבוצה. כל קבוצה מייחלת להתברך בשחקנים כאלה, לכן החלטנו גם על שינוי גישה במחלקת הנוער. איציק טוויזר יתמקד בעונה הבאה כמנהל מקצועי במחלקת הנוער. יש לו גישה לשחקנים צעירים והם גם מאוד אוהבים ומתחברים אליו. הבאנו את שמוליק אמירה, שהצליח מאוד בהפועל מטה אשר. אני רוצה להשריש בסיס של מחלקת נוער שתייצר בכל שנה שחקנים לקבוצה הבוגרת".

מה את עונה לאלו ששופטים אותך רק בגלל היותך אישה נטולת רקע מתחום הכדורגל.

"קל מאוד להעביר ביקורת מילולית מבחוץ, ולא להתמודד עם המציאות שהיא הרבה יותר מורכבת ממה שאנשים יודעים או מודעים לה. מדובר באמירה שוביניסטית שאני לא רואה לנכון להתייחס לאנשים שבכלל מעלים אותה. בעניין הזה, יש לי רק דבר אחד להבהיר והוא שאני נעזרת ומתייעצת עם אנשי מקצוע מהתחום כמעט בכל החלטה. אלה אנשים שלא נמצאים בפרונט, ולכן כל הזרקורים וכל האחריות מוטלת עליי. אין לי בעיה עם זה, כי בסופו של דבר, אני זו שמקבלת את ההחלטה הסופית וגם מבצעת אותה. אני מאוד אוהבת כדורגל, מכירה כל שחקן בקבוצה, יודעת מהן היכולות שלו ומה התפקיד שלו במגרש. יש דבר אחד שלא אעשה והוא: לא אתערב בשיקולים מקצועיים של מאמן. כמובן שאביע את דעתי, אבל זה יהיה רק בשיחה אישית".

היו לך רגעי משבר במהלך העונה שחשבת לעזוב הכל וללכת?

"האמת, כן. דווקא ברגעים הפחות טובים של הקבוצה, ציפיתי לתמיכה ולפרגון, ובמקום זה ביקרו ותקפו. אני מציאותית ומבינה שתמיד יהיו דעות, בכל דבר, לכאן או לכאן, אבל היו אמירות אישיות מעליבות ופוגעניות מצד אוהדים וגם מצד אנשים שמקורבים לקבוצה, שבהחלט פגעו בי. לא ברמה כזאת של בכי בלילות, אבל בהחלט היה לא נעים. באותם רגעים אמרתי לעצמי מה אני צריכה את זה? אני מקדישה את כל כולי למען הקבוצה, על חשבון המשפחה, ואין הערכה. מצד שני, היו גורמים בעיריית עכו שהאמינו בי וביכולות  שלי והם אלה שנתנו לי את הכוח להמשיך".

איך התמודדת עם הקשיים?

"אני מאמינה בקדוש ברוך הוא, שמגן ושומר עליי, ועוזר לי להרחיק ממני את הרוע ולהתמקד בדברים הטובים. לשמחתי, הבן שלי, שהוא שוער כבר 7 שנים והידע שלו בכדורגל לא נופל מאנשים עם שנות ניסיון מרובות בתחום, היה זה שתמך וחיזק אותי וגרם לי להישאר ולהילחם למען הצלחת הקבוצה".

באיזה שלב של העונה הבנת שאתם מסתבכים במאבקים נגד הירידה?

"בתפר שבין החלפת המאמנים, הייתה אווירה לא טובה בחדר ההלבשה  והרגשתי שכל מה שאנחנו עושים כדי לשפר את המצב, לא עוזר. קיימנו שיחות אישיות וקבוצתיות, שחררנו שחקנים, קיימו מפגשי גיבוש, הבאנו מאמן מנטלי. היו המון מאבקי אגו בין השחקנים ומאוד חששתי שזה יוביל אותנו לירידת ליגה".

מתי זה נעצר?

"לצערי, המצב הזה נמשך עד המשחק האחרון. רק כשהשחקנים הפנימו שירידת ליגה עשויה לפגוע גם בהם, הם שמו לרגע את הכבוד בצד ושיחקו כדי להשאיר את הקבוצה בליגה".

בשורה התחתונה, חיים לוי עמד במשימה והשאיר את הפועל עכו בליגה. למה לא לתת להמשיך?

"לזכותו של חיים לוי יאמר שהוא השיג את המטרה ונשארנו בליגה ולזכותו גם נסיבות מקלות, שכן הוא קיבל קבוצה שלא הוא בנה. הדעות עליו היו חלוקות, לכאן ולכאן ולבסוף החלטנו להביא את אלי כהן, מאמן מנוסה, סמכותי ששם דגש על משמעת. אני מקווה שעשינו בחירה נכונה ואם לא, תמיד נוכל לבצע שינויים".

שמעתי שחיים לוי הבטיח לכם להוביל את הפועל עכו בעונה הבאה לצמרת הגבוהה ושאם ייכשל, הוא יעזוב ואף יוותר על פיצוי כספי.

"זה נכון, אבל היו לנו שיקולים אחרים בבחירת המאמן. בכל מקרה, אנו מודים לחיים לוי על התקופה שלו בהפועל עכו ומי יודע, אולי עוד נפגש בעתיד". 

מי המודל שלך לניהול קבוצת ספורט?

"אין ספק שאלונה ברקת. אין לי אומנם את הכסף שיש לה, אבל הוכחתי שלא תמיד חייבים להיות בעל המאה כדי להיות בעל הדעה ובעונה האחרונה עמדתי בהצלחה במבחנים קשים ומאתגרים".

אלו דברים היית רוצה לשנות לקראת העונה הבאה?

"אם יש משהו שבאמת הפריע לי זה שלא הגיע מספיק קהל לתמוך בקבוצה. מצד שני האוהדים אוהבים ניצחונות, וברגע שהקבוצה מאכזבת, הוא פשוט לא בא. הקהל הוא חלק בלתי נפרד מקבוצת ספורט, בכל תחום, ולכן חשוב לי להחזיר את הקהל ליציעים. אגב, זה חלק מהתובנות שאני מתכוונת ליישם. למאמן הבא שיהיה להפועל עכו צריכה להיות אג'נדה התקפית. הוא צריך לדעת שהקבוצה חייבת להיות אטרקטיבית ויצירתית,  אני רוצה קבוצה שיש לה מטרות ויעדים שחלק מהם זה לשחק כדורגל, שהקהל יגיע וייהנה מכדורגל איכותי".

זו אולי אחת הסיבות שבגללן המאמן אלון זיו לא סיים את העונה?

"אלון קיבל קבוצה על הנייר ועשה יש מאין. כל הכבוד לו, כי לא כל מאמן היה מסכים לקחת קבוצה במצב בו הייתה הפועל עכו. אני מעריכה את הנאמנות שלו לדרכו, אבל זה לא תאם את הציפיות שלנו".

מה השאיפות לעונה הבאה?

"השאיפה והמטרה היא לבנות קבוצה שתהיה בפלייאוף העליון, ושתסלול את הדרך בחזרה לליגת העל. אני יודעת שיהיה קשה, אבל כבר עמדנו באתגרים קשים יותר. אני מבחינתי, אעשה את הכל כדי שלהפועל עכו תהיה בעונה הבאה קבוצה חזקה וטובה".

משפט לסיום?

"אני רוצה להודות לראש העירייה שמעון לנקרי ולמנכ"ל אוהד שגב, על התמיכה הגדולה, בעיקר ברגעים הקשים, בי ובקבוצה. הם באמת פועלים מתוך אהבת הקבוצה והעיר, ובלעדיהם הפועל עכו לא הייתה קיימת".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות