fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרושים מתנדבים ליחידה משטרתית בחופי הכנרת

רגע לפני הקיץ מגייסת רשות הכנרת מתנדבים מהגליל המערבי. המועמדים שיעמדו בתנאי הסף יעברו הכשרה, יסייעו בשמירה על איכות הסביבה והמים בחופים ויאכפו את האיסור להשמיע מוזיקה רועשת
יחידת שיטור כנרת | צילום: יח"צ

תחת הכותרת "שומרים על הכנרת, משנים את המציאות בחופים ומחזירים אותה  למשפחות" יחל החודש גיוס נרחב ליחידה משטרתית התנדבותית, בתחום הגנת הסביבה, השומרת על איכות הסביבה ואיכות המים בסובב כנרת ובחופים. יחידת המתנדבים היא פרי שיתוף פעולה של איגוד ערים ורשות הכנרת, משטרת ישראל, המשרד להגנת הסביבה והרשויות.

צחי גביש, מנהל יחידת משמר הסביבה ברשות הכנרת אמר השבוע, כי החודש יחל גיוס נרחב למתנדבים נוספים ליחידת משמר הסביבה כינרת וכי המטרה היא לערוך גיוס נרחב של תושבים מאזור הגליל המערבי, העליון, רמת הגולן והעמקים- ומכלל אזורי הארץ: " אנחנו מחפשים אנשים שבטחון הציבור ואיכות הסביבה קרובים לליבם", מסביר גביש, "והם ישמחו להשתלב בתפקיד התנדבותי, משמעותי, מאתגר, מבצעי וייחודי"  עוד אומר גביש כי הוא קורא לתושבי הגליל המערבי להתנדב ליחידה החשובה כמשימה לאומית הקשורה לכלל אזרחי המדינה ומציין כי המתגייסים ליחידה יעברו ראיון ראשוני, מבדקי כניסה בהתאם לדרישות משטרת ישראל, קורס הכשרה בסיסי מסמיך והשתלמויות מקצועיות.  בהמשך ובמידה שיעמדו בתנאי הסף שהציבה המשטרה, הם יקבלו תעודת מתנדב משא"ז ומדי יחידה. מהלך המשמרת יבוצע ברכב המשמר והם יפעלו בשיתוף וסינרגיה עם פקחי יחידת הפיקוח והאכיפה של רשות הכינרת וצוותים משטרתיים נוספים בחופים. "מטרת היחידה היא הגברת אכיפת חוקי הסביבה בכינרת וסביבתה", ממשיך גביש, "תגבור גורמי אכיפת החוק בסביבת הכינרת ומתן גיבוי משטרתי, הגברת נוכחות ויצירת הרתעה בקרב הציבור בנושאים הקשורים לשמירת איכות הסביבה ואיכות המים בסובב כנרת ובחופיה".

בסוף השנה שעברה, אישרה מליאת הכנסת, בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק הסדרת הטיפול בחופי הכנרת אשר יסייע לשמירה על "חופים שקטים" בכל 15 חופי איגוד ערים כנרת. רשות הכינרת ביצעה בעבר פיילוט שהוגדר כמוצלח ביותר, במסגרתו חל איסור על השמעת מוסיקה רועשת, במטרה ליצור רגיעה עבור הנופשים בחופים וכן מקדם בטיחות, כך שהמצילים יוכלו לשמוע את הקהל הרחב ובעיקר את הנזקקים לסיוע. השמירה על חופים שקטים החזירה רבות מהמשפחות שנטשו במשך השנים את חופי הכנרת. בנוסף אישרה מליאת הכנסת הטלת קנסות על כל העובר על חוקי העזר של איגוד ערים כינרת. לצורך אכיפה של השקט וכן של החוקים הסביבתיים, הוקמה יחידת משמר הסביבה כנרת, שמבוססת על מתנדבים וכפופה לנוהלי העבודה המשטרתיים.

הקורס, לדברי גביש, מיועד לגברים ונשים כאחד  ונדרשים אזרחות ישראלית או מעמד של תושב קבע, מעל גיל 21 שירות בצה"ל, שירות חובה במשטרה, שירות לאומי, אזרחי או בעל פטור כחוק, ללא עבר פלילי, בריאות תקינה, ידיעת השפה העברית, בעלי רישיון נהיגה (עדיפות) ועוד.

המעוניינים מוזמנים לפנות למשמר הסביבה כנרת:

צחי גביש – מנהל היחידה, אגף מנהלת הכנרת – 04-8591935

עדי ביטון – קצינת מתנדבים, תחנת משטרת טבריה – 04-6728637

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות