fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טור אישי: מוטי בן דוד מסכם שנה במועצת העיר

חבר האופוזיציה במועצת העיר מעלות-תרשיחא, מציג לכם את הצד שלו לכל מה שקרה השנה בעירייה
מוטי בן דוד צילום יח"צ
מוטי בן דוד | צילום יח"צ

הבחירות האחרונות במעלות תרשיחא התנהלו בצורה בה רצו להחליף שלטון בכל מחיר ולא הייתה חשובה הדרך או מי יחליף. לא יאמן מה היה לנו בשנה אחת בלבד. התחלתי כסגן ראש עיר העיר ומחזיק תיקי התרבות והספורט ומהר מאוד הבנתי שעם ראש העיר הנוכחי לא ניתן לקדם את העיר לשום מקום, בעיקר עקב חוסר יכולת ניהולית, מנהיגותית והפגיעה בתושבים ובעובדים. השנה עתידה להיגמר עם גירעונות גדולים, עסקים ומוסדות תרבות ופנאי שנסגרים, כגון, מבנה הצופים ואולם אחלקה על הקרח, הכנסת עובדים חדשים מעל אחוז העובדים המותר ברשות מקומית, חובות לספקים והברחת יזמים. הגירעון לשנת 2019 נגרם ברובו עקב הכנסת סיכונים תקציביים גבוהים לתוכנית העבודה, שאומתו כנכונים משלא נכנסו הכספים הדרושים ולא גויסו כספים חדשים לקופת העירייה.

מכיוון שישנה בעיית משילות מקומית, אעביר אליכם את תפיסת עולמי.

מכיוון שיש לי ניסיון מוניציפאלי שנים רבות, כראש עיר חדש הייתי בודק באופן אמתי את מצבה התקציבי של העירייה וכתוצאה מכך מבין כמה התחייבויות כספיות עתידיות ישנן ובודק לעומק על אילו אתגרים תקציביים אני צריך להתגבר ועל סמך נתונים אלא בונה תקציב ריאלי. בניית התקציב חייבת להיות עם חשיבה מחוץ לקופסא וישימה עם מדדי ביצוע ברורים ועם כמה שפחות סיכונים תקציביים, לפחות בשנה הראשונה.

בתחילת הדרך הייתי מתמקד בתוכנית קצרת טווח, במקביל לתוכנית ארוכת טווח וכך מביא באופן מהיר תוצאות הקשורות לשיפור השירות לתושב ושיפור פני העיר, שכולל, תברואה, תחזוקה וגינון שהם אבני היסוד של עיר חזקה ובריאה.

בנוסף, הייתי מוציא לפועל פרויקטים מתוקצבים ומביא את הערך מוסף שלי על מנת לשדרגם ואתן דוגמא קטנה. בתחילת השנה הוחלפו רוב תחנות האוטובוס בעיר לתחנות חדשות כחלק מתקציב שהגיע מהמדינה. התחנות הוחלפו לתחנות זהות, רק חדשות. אני הייתי מוסיף תקציבים על מנת לדאוג שהתחנות יהיו עם תאורה סולארית ועם צגי מידע לתושב, כך שבשעות הערב תושב שהיה מגיע לתחנה והיה מקבל שירות הרבה יותר נכון ומתקדם.

התפקיד המרכזי של ראש עיר הוא לגרום לתושבים להיות מאושרים. זה מתחיל מיצירת חזון ארוך טווח, ישים, עם מדדים בעיקר ובראש ובראשונה בתחומי החינוך, תרבות ופנאי, תעסוקה ובריאות, סיוע למעסיקים מקומיים, הבאת יזמים, איכות חיים בלתי מתפשרת ושיתוף פעולה עם התושבים על ידי יצירת קהילתיות עירונית.  תפקידו לרוץ לגייס כספים ממשרדי ממשלה וגופים פילנטרופים בארץ ובעולם על מנת לממש את החזון. היכולת הוורבאלית של ראש עיר במאה ה-21 היא משמעותית מאוד ליישום התוכנית האסטרטגית, אך לא רק. מעבר ליכולות ניהול ומנהיגות, ראש עיר חייב להיות בעל זיקה חזקה לעיר, כזה שנולד בעיר ולמכיר "מהשורש" את ה-DNA העירוני. ראש עיר כזה הוא בעל יכולת הקשבה, התמדה ותשוקה לתפקיד ולתושבים שהם המשאב האנושי שבלעדיו לא ניתן להצליח.

תוצר ההצלחה הוא לראות את ילדנו מקבלים את כל הכלים וכתוצאה מכך מיישמים זאת בעירנו בכל תחומי החיים.

כנבחר ציבור אני יודע שמדובר בעבודה קשה מאוד ובשליחות של ממש שנוגעת ומסייעת לתושבים בכל תחומי החיים העירוניים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות