fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלמה בוחבוט למען דו קיום

שלמה בוחבוט, ראש העיר לשעבר של מעלות-תרשיחא, החליט להקים עמותה למען החיים המשותפים של המגזר היהודי והערבי בעקבות המצב הסוער כיום במגזר הערבי. בוחבוט: "למען הדורות הבאים"
שלמה בוחבוט | צילום: דורון גולן
שלמה בוחבוט | צילום: דורון גולן

"זה עוד יתפוצץ לנו בפרצוף"

"כיהנתי בתפקידים ציבוריים 42 שנה, ראש עיריית מעלות תרשיחא ישוב יהודי-ערבי, כיהנתי כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה, הייתי יו"ר מרכז השלטון המקומי, יו"ר ישוביי קו העימות, יו"ר אשכול גליל מערבי ובכל תפקידי פעלתי לחיים משותפים ונלחמתי לשיווין. למשל הטבות בקו העימות ניתנו ליהודים וערבים, נלחמתי שיוגדלו מענקי איזון למגזר הערבי. באשכול גליל מערבי, אשכול ראשון שקם במדינה, דאגתי שיהיו בו ישובים יהודים וישובים ערבים וזה מאוד מוצלח.

לאורך כל דרכי הציבורית כתבתי מאמרים על הכפר הערבי, אך לצערי הרב ממשלות ישראל לדורותיהם לא הבינו. שהכפרים הערביים חיים באופן שהוא כמעט מנותק מהמדינה, קורא עיתונות בערבית, רואה טלוויזיה בערבית וגם הפוליטיקה המקומית מתנהלת בקודים אחרים, כוחה של 'החמולה' שולט וכשזה כך, כוחו של ראש הרשות חלש ולצערי יש הבדל שמיים וארץ בין ישובים יהודים לישובים ערביים בכל תחומי החיים.

היום המגזר הערבי סוער, מודאג ומאוכזב מאוזלת ידה של המדינה ממה שקורה בביטחון האישי, הכפר הערבי הפך להיות המערב הפרוע. השנה נרצחו יותר מ-70 אזרחים ואזרחיות, בעיות הדיור בפיצוץ, תעסוקה בכפר אין ואני שואל, האם אין ממשל בירושלים. ולא רואה ולא שומע את הקולות.

אני עצמי כאזרח מודאג שמקורב מאוד למגזר הערבי וכמעט כל יום אני משוחח עם חברים במגזר ערבי ושומע את הדאגה לעתיד הכפר והיחסים במדינת ישראל בין יהודים לערבים, התחלתי לארגן ראשי ערים לשעבר, חברי כנסת לשעבר, יהודים וערבים על מנת להקים עמותה שאין דוגמתה בארץ! שתרים דגל של העצמת הישוב היהודי והערבי בפריפריה החלשה, בכל התחומים שיש בהם חולשה. דיגלנו חיים משותפים! אשקיע בעמותה את כל הניסיון שלי ושל חברי בתחומים המונצפלים, העמותה תהיי אפוליטית."

ומוסיף: ״נולדנו ביחד בארץ הזו, בואו נעשה את זה טוב. למען הדורות הבאים, ונעשה זאת לפני שהכל יתפוצץ לנו בפרצוף"

 

 

הישארו מעודכנים בפייסבוק שלנו!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות