fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"שינוע הגז הטבעי לצפון יוריד את יוקר המחיה"

כנס לקידום התעשייה בצפון התקיים היום במפעל טמבור בעכו במעמד השר לפיתוח הנגב והגליל ח"כ סילבן שלום וחברת הכנסת רינה פרנקל
השר סילבן שלום, חכ רינה פרנקל, מיכאל דיין (צילום: רפי דלוה)
השר סילבן שלום, חכ רינה פרנקל, מיכאל דיין (צילום: רפי דלוה)
השר סילבן שלום, חכ רינה פרנקל, מיכאל דיין (צילום: רפי דלוה)
השר סילבן שלום, חכ רינה פרנקל, מיכאל דיין (צילום: רפי דלוה)

השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום התארח הבוקר (שני) בכנס המקצועי השני של השדולה לקידום התעשייה והתעסוקה בצפון הארץ במפעל טמבור בעכו. את השדולה הקימה חברת הכנסת רינה פרנקל (יש עתיד) תושבת נהריה.  הכנס נערך בשיתוף עם התאחדות התעשיינים בצפון.  הכינוס עסק בתהליכי תכנון והסרת חסמים ביורוקרטיים בפריסת תשתיות הגז הטבעי לצפון.

במהלך הדיון פנתה חברת הכנסת רינה פרנקל לתעשיינים ובישרה כי הושג תאום סטטוטורי, בנושא פריסת צנרת הגז, מול רכבת ישראל ומע"צ. פרקנל: "הגענו להסדרה מול רשות הגז כי זמן בדיקת התוכניות העתידיות שיוגשו לבדיקת משרד האנרגיה יעמוד על עשרה ימים. חשיבות הגז לתעשייה היא קריטית. הגז יכול להוביל להוזלה גבוהה של הוצאות התעשייה ולהשפיע על התפתחות המפעלים והאזור".

שר האנרגיה והתשתיות הלאומיות והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, ציין: "שינוע גז טבעי לגליל הוא דבר שנראה לרובנו לא ברור במקרה הטוב ולא חשוב במקרה הפחות טוב. אבל, מדובר באחד הדברים החשובים ביותר, אשר עומדים לפתחה של מדינת ישראל. גז טבעי מוזיל את עלות החשמל, אשר מצידו, מוזיל את עלות המוצר הסופי לצרכן. כשאנחנו מציבים את הורדת יוקר המחיה כמטרתנו המרכזית, שינוע גז טבעי לכל חלקי הארץ והשתתפות בשדולה לקידום התעשייה והתעסוקה בצפון, הם ממש צו השעה".

יו"ר התאחדות התעשיינים במרחב צפון, מיכאל דיין: "בשדולה הצפונית ארחנו היום את השר סילבן שלום ואת נציגי משרד הכלכלה במטרה לקדם מספר נושאים: הנושא הראשי הוא הגז הטבעי, לתת עדיפות גבוהה יותר לאזור הצפון אזור שנמצא בפיגור של שלוש שנים אחרי אזור הדרום. גם השר וגם אנשי המשרד הבטיחו לתת עדיפות גבוהה על מנת לחבר את הצנרת בצורה מהירה".

יצוין כי מפעל טמבור נמכר לאחרונה  לחברת KUSTO ROOFING מסינגפור. שווי הרכישה מוערך ב-500 מיליון שקלים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות