fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו בסרטון: זעקת הסטודנטים במכללת בראודה "די לאטימות"

היום, יצאו הסטודנטים בבראודה להפגנה נגד שיטת הבחינות המקוונת בתקופת הקורונה, אשר מונעת מהם הגנה על הציונים בבחינות ונגד פקטור שלילי שנגרם כתוצאה מבדיקה אוטומטית וממוחשבת של התוצאות

היום בצהריים, התקיימה הפגנה במכללה האקדמית אורט בראודה בכרמיאל, נגד התנהלות מרצי המכללה.

הסטודנטים מוחים על פקטור שלילי שניתן, לדבריהם, לתלמידי המכללה עם המעבר ללמידה ולבחינות מקוונות. הסטודנטים טוענים כי המרצים אינם בודקים את הבחינות, הכל נעשה באופן מקוון, לא ניתנת להם האפשרות להיבחן בעל פה או לנהל דיון עם מרצה זה או אחר בעניין הבחינה אותה עשו, אין שמירה על טוהר הבחינות ובחינות כפי שהן מתבצעות מתמרצות סטודנטים להעתיק. לכן, יצאו הסטודנטים בקריאה: "לא ניתן יד לבריונות אקדמית. לא ניתן שירמסו אותנו"

שלט ההפגנה | אגודת הסטודנטים
שלט ההפגנה | אגודת הסטודנטים

 

לדברי נציגי אגודת הסטודנטים: "בתקופת המבחנים הנוכחית התוודענו למקרים רבים בהם מרצים ניצלו את כוחם לרעה ומנעו מסטודנטים לבצע הגנה בעל פה על הציונים שקיבלו לאחר שבוצע תקנון לציונים (פקטור שלילי/עובר בינארי). אנו, כאגודה, רואים בכך מניעת זכות בסיסית של סטודנטים, וכמובן שלא היינו מוכנים לשתוק על כך. לאחר שפנינו למנהלי המחלקות ולגורמים בכירים בהנהלה בנושא ולא קיבלנו אף פתרון – לא לטווח הקרוב ולא לטווח הרחוק, אנו מבינים כי אין ברירה אלא לצאת להפגין ולהילחם על זכויותינו".

הסטודנטים דורשים בהפגנתם זו לעגן בנוהל את הזכות לקיים הגנה על הציון במידה והסטודנט יהיה מעוניין בכך (לאחר ביצוע תקנון לציונים), וכן, דורשים שמרצים יישמו את תקנון הציונים לשני הכיוונים (ולא רק לכיוון הפקטור השלילי) כאשר ישנה חריגה בציונים כלפי מטה.

 

הסטודנטים של אורט בראודה בזמן ההפגנה | צילום: צפון 1
הסטודנטים של אורט בראודה בזמן ההפגנה | צילום: צפון 1

 

לדברי יו"ר אגודת הסטודנטים, עדי אברג'ל: "כל נושא ההפגנה עלה בגלל המצב החמור שנוצר בעקבות המרצים שנותנים "פקטורים שליליים" – הורדת הציון כתוצאה מעיוות הממוצע של כל סטודנט. לרוב, פקטור הוא משהו חיובי כתוספת על הציון האמיתי, אנחנו לא יכולים לעבור בשתיקה על ההתנהלות החדשה של המרצים, שנותנים פקטורים שליליים, וגם אם כן, שהמרצה ייתן לסטודנט אפשרות להגן על הציון שלו, זה נקרא "הגנה" וזה לא קורה. אנחנו דורשים שהמרצה ייתן לסטודנט אפשרות להגן על עצמו, במבחן נוסף בעל פה או בכל דרך אחרת וזה משהו שלא נעבור עליו על סדר היום. נשתמש בכל האמצעים שיש ברשותנו לתקן את העוול שעושים לנו."

"דבר נוסף, המרצים לא משתמשים בכלים שהמכללה יודעת לספק להם, כמו איך לכתוב מבחן נכון לנוכח הקורונה, יש במכללה מחלקה שנקראת "קידום הוראה", שנותנת כלים למרצים איך לכתוב מבחן נכון מבחן אינטרנטי. המרצים לא משתמשים בכלים האלה, הם עושים מבחנים אמריקאים, המחשב נותן תוצאה אוטומטית וכך המרצים לא בודקים בעצמם את המבחנים שלנו. אנחנו מגנים את ההתנהלות של המרצים שבוחרים ללכת בשיטה הזאת".

עוד הוסיף אברג'ל": "הקורונה תפסה את כולם לא מוכנים. המציאות השתנתה, אנחנו מצפים שהמרצים יתאימו את עצמם למציאות החדשה. חלק מהשינוי הוא הצורך לכתוב בחינות מותאמות למצב. יש מרצים שהסתגלו לשינוי ויש כאלה שכשלו ועל סמך בחינות אמריקאיות מורידים לנו ציון. לא ייתכן שסטודנטים ייגשו לבחינה ויגלו בדיעבד שהציון העובר בה הוא 20 נקודות יותר מסמסטר שעבר. אנו דורשים שהמרצים שלא יודעים להתאים את עצמם שלא ימשיכו ללמד בסמסטר הבא, או שייתנו לאחרים לכתוב את הבחינות עבורם. אנו דורשים מבחנים שלא קל להעתיק בהם, שימוש רחב יותר בכלים לזיהוי העתקות על מנת ליצור הרתעה, וכאמור, אפשרות להגן על הציון המקורי מבלי לדחות את הבחינה בעוד סמסטר."

צפו בסרטון: יו"ר אגודת הסטודנטים, עדי אברג'ל

 

מהמכללה האקדמית להנדסה בראודה נמסר: "המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה פועלת ללא הרף, מאז החל משבר הקורונה, למציאת פתרונות איכותיים ומיטיבים שיאפשרו, ככל הניתן, שגרת לימודים בתקופה מורכבת זו. המכללה ענתה לסטודנטים על פנייתם וציינה שתפעל לצמצם (ובשאיפה למנוע) מצב בו סטודנטים יקבלו ציון 'נכשל' בעקבות פקטור שלילי במועדי ב'. לצד זאת, המכללה תמשיך להגן ולשמור על המוניטין והיושרה האקדמיים כערך עליון ולא תאפשר ניצול לרעה של אתגרי התקופה בכדי לפגוע בערכים אלה".

נציין כי, ההפגנה התקיימה תחת הנחיות משרד הבריאות וכי מארגני ההפגנה דאגו לחלוקה מסודרת של חולצות, מסיכות מעוצבות ובקבוקי מים.

 

חלק מהסטודנטים שהפגינו | צילום: צפון 1
חלק מהסטודנטים שהפגינו | צילום: צפון 1

 

 

אהבתם את הכתבה? כתבו לנו בתגובות

והישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות