fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עמית שמיר זכתה בפרס הבימוי על סרטה אדום

עמית שמיר מכרמיאל היא זוכת פרס הבימוי בפסטיבל הסרטים היוקרתי The art of brooklyn film festival עם סרטה אדום: "ההכרה שקיבלתי מהפסטיבל מעצימה ומחזקת את הדרך המאתגרת שלי כיוצרת"
עמית שמיר בשיחה עם צופים צילום עצמי

עמית שמיר מכרמיאל היא זוכת פרס הבימוי בפסטיבל הסרטים היוקרתי The art of brooklyn film festival: "ההכרה שקיבלתי מהפסטיבל מעצימה ומחזקת את הדרך המאתגרת שלי כיוצרת"

אדום, סרטה של עמית שמיר מכרמיאל, הוקרן בפסטיבלים נחשבים בעולם, זכה בפרס "הסרט הקצר הטוב ביותר" בסינמטק תל אביב והוזמן לתחרויות בינלאומיות נחשבות. הפעם הוזמן להשתתף בפסטיבל היוקרתי המתקיים אחת לשנה בניו יורק The art of brooklyn film festival.

הסרט שהופק על ידי קבוצת חברים, בוגרי מגמת הקולנוע של תיכון פסגות בכרמיאל, בתקציב מינימלי, מספר על נשיות מנקודת מבט אינטימית.

שחר דוד בתפקיד ליאון, ריימונד אבקסיס בתפקיד ז'נט צילום יעל קלופמן

זהו סרט על מלחמה פנימית של נערה הכמהה להיות אישה, אך לא בהכרח על פי הגדרות הנשיות המקובלות במשפחתה ובחברה. הסרט מתרחש במהלך ארוחת ליל הסדר בה ליאון, נערה בת 14, מאלצת את משפחתה המרוקאית להתמודד עם הנשיות הכבויה בביתם המסורתי. קבלת הווסת הראשונה שלה משחררת את המחסומים שהציפו אותה מילדות.

במתכונתו המקורית, הפסטיבל אמור היה להתקיים בברוקלין כשהוא כולל הקרנות סרטים המשתתפים, פאנלים וסדנאות בהשתתפות יוצרים. זהו פסטיבל הבא לעודד אמנות ייחודית דרך סרטים מרחבי העולם. בעקבות הקורונה שונתה מתכונת הפסטיבל והוא התקיים במשך 12 ימים אונליין, כאשר ניתן היה לרכוש כרטיסים לצפייה בסרטים השונים שנבחרו לפסטיבל.

איך ההרגשה?

"מבחינתי, עצם ההשתתפות בפסטיבל סרטים בברוקלין, עיר של אמנים ויוצרים עצמאים, מגוונים וייחודיים, זה כבוד גדול. מעבר לכך, התרגשתי מאוד כשביקשו ממני ומשחר דוד, השחקנית הראשית בסרט "אדום", לעלות לשיחת זום לאחר ההקרנה ולענות לשאלות הצופים.

"שתינו התעוררנו בבוקר בשעה 05:00 שעון ישראל, כדי להתאים לשעון ניו יורק. הוקסמנו לגלות כמה מיוחדת יכולה להיות שיחה עם צופים באמצעות המחשב. בעולם שעובר בימים אלה כל כך הרבה שינויים, כל תקשורת שמשמרת שיח על אמנות היא חשובה מאוד בעיניי".

"אלן מקלאן, הבמאי הראשי של הפסטיבל, שבחר את הסרטים המשתתפים בתחרות, עלה גם הוא לדבר אתנו. בשיחה הוא סיפר שאחד הדברים שהכי נגעו בו היה האיזון בין השקט והעדינות הסימבולית של הגיבורה, ליאון, לבין העוצמה שיוצאת במילים הבודדות שהיא אומרת בסרט".

הסרט מספר על נערה שמקבלת לראשונה את הווסת שלה במהלך ארוחת ליל הסדר. כבמאית רצתה שמיר להשמיע קול נשי, עוצמתי. "רציתי להשמיע קול נשי ממקום מאוד שקט. אני לא חייבת לצעוק בקולי קולות כדי שיקשיבו לי, וגם לא חייבת לשתוק ולוותר על דבריי כדי לשמור על שלום בית. אני צריכה ללמוד להקשיב לעצמי ולבחור בכל פעם את הדרך שמתאימה לי להתבטא, זה הוויסות האמיתי שאני מאמינה בו, זו קבלת הווסת".

השחקנית שחר דוד נשאלה על התהליך שלה כשחקנית בסרט כה עדין, בו היא מדברת בעיקר דרך העיניים. היא מצידה שיתפה את הצופים בכך שהייתה צריכה לחקור את הנושא ולשאול הרבה שאלות על מה זה אומר מבחינתה להתבגר ואיפה היא מוצאת את נקודות החיבור עם הדמות של ליאון.

אדום – הסרט שמדבר על נשיות

שמיר: "אני יכולה לשתף שבפעם הראשונה שישבתי עם שחר בבית קפה היא לא הפסיקה לדבר והייתה מלאה באנרגיות, פחדתי שיהיה לה קשה להביע את האנרגיות האלה בלי מילים, אבל הסרט מדבר בפני עצמו ומראה כמה הבחירה בידיים שלנו, או כמו ששחר אמרה – בכל אחת מאתנו יש אש, אנחנו רק צריכות לבחור איך לשמר את הבערה".

על הטקס היא מספרת: "את טקס הפרסים ששודר אונליין אמנם לא נכנסתי לראות, אבל בבוקר קיבלתי מייל שזכיתי בפרס הבימוי בקטגוריית הסרט הקצר וקפצתי מהתרגשות.

"זה מאוד מאתגר לכתוב, לביים ולהוציא לפועל סרט עצמאי ואני באמת מודה לאנשים שגרמו לזה לקרות ומלווים אותי כבר שנים בדרך, על אף השיגעונות שלי, או שאולי בזכותם".

בימים אלה היא כבר נערכת לשיחת הזום שתתקיים בשבוע הבא לאחר ההקרנה של "אדום" בפסטיבל סרטי נשים בנבדה, בו נבחרו שתיהן להשתתף. "אני מעדכנת ומפרסמת על כל הקרנה בפייסבוק ואפשר לעקוב".

עמית שמיר ושחר דוד בזום צילום עצמי

מה את רוצה שיקרה עכשיו?

"אני מקווה שבקרוב נחזור להקרנות ומפגשים פנים אל פנים. אין כמו המבט בעיניים של הצופים והחיבוק שאפשר לתת ולקבל לאחר המפגש. ההכרה שקיבלתי מהפסטיבל מעצימה ומחזקת את הדרך המאתגרת שלי כיוצרת ואני ממשיכה לצבור ניסיון ולנסות לפרוץ גבולות דרך עולם הסרטים ובעזרת אנשים שלא פוחדים לחלום ולהגשים".

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות