fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית כרמיאל: לגדר את חניון המשאיות להציב שמירה ולהעביר את הניהול לחברה חיצונית

בעקבות הכתבה שהייתה השלישית במספר בתוך זמן קצר (יחסית), בעיריית כרמיאל שוקלים להפוך את חניון המשאיות הפתוח לחניון בתשלום שיגודר, תוצב בו שמירה ויועבר לניהולה של חברה זכיינית
משה קונינסקי ויעקב סודרי בחניון צילום עיריית כרמיאל

כפי שנכתב כאן ביום ראשון השבוע: "בחניון המשאיות שבכניסה המערבית לעיר כרמיאל, אירע  שוד של אביזרים וחלקים, קשתות עם צופרי אוויר, צ'קלקות  ועוד , נזקים בגובה של  עשרות אלפי שקלים, למשאיות החונות דרך קבע במקום.

הגנבים פעלו באין מפריע במשך יותר משעה וחצי מבלי שאיש הבחין בכך, למרות שמוצבות מצלמות המחוברות למוקד העירוני. בכל אותו הזמן, איש לא הבחין במתרחש בחניון, וכמובן שהשיטור העירוני לא הגיע למקום לעצור את הפורעים הגנבים.

בעקבות הכתבה שהייתה השלישית במספר בתוך זמן קצר (יחסית), בעיריית כרמיאל שוקלים להפוך את חניון המשאיות הפתוח לחניון בתשלום שיגודר, תוצב בו שמירה ויועבר לניהולה של חברה זכיינית.

עיריית כרמיאל תסב לחניון בתשלום ואז יועבר לניהול חברה חיצונית

בהודעת עיריית כרמיאל נכתב: " לנוכח תלונות שנתקבלו לאחרונה במשטרה ובמוקד העירוני על מקרי גניבה בחניון המשאיות הפתוח, הנחה ראש העיר משה קונינסקי המכהן גם כיו"ר דירקטוריון החברה הכלכלית לכרמיאל  את מנכ"לית העירייה ד"ר שולה מנחם  ומנכ"ל החברה הכלכלית לכרמיאל משה ונגר , לבדוק היתכנות של הסבתו לחניון בתשלום שיגודר ותוצב בו שמירה ויועבר לניהולה של חבקה זכיינית.

יצוין כי  חניון המשאיות הפועל כיום והמיועד למנוע כניסת משאיות לעיר ומפגעי בטיחות הקשורים בכך, הינו חניון פתוח וללא תשלום , לא מגודר ושלא מוצב בו שומר, כאשר העירייה איננה אחראית על שמירה בחניון ומשכך אין לה סמכות לפעול במקרים של גניבות ונהגי המשאיות מתבקשים במקרים שכאלה   לפנות למשטרת ישראל.

מן העבר השני ,וגם זה נכתב כבר במקרים הקודמים בהם מצלמות האבטחה הקשורות למוקד הביטחון העירוני לא זיהו למרות שהגנבים פעלו כשעתיים וחצי במקום, בעלי המשאיות הציעו כבר אז, בפגישה עם ראש העירייה, כי הם ישלמו בעבור שמירה יחד עם תכנית לשיפור התנאים במקום לרבות גידור , בודקה ושירותים  ומצלמות ייעודיות המתריעות. אלא שעד כה התכנית הזו לא בוצעה על ידי העירייה, ורק כעת , לאחר ששוב פעלו הגנבים באין מפריע , הוחלט , לאחר פגישה עם נציגי בעלי המשאיות להוציאה לפועל.

ראש העיר משה קונינסקי : "במידה ויוחלט להסב את החניון מפתוח וללא תשלום לחניון מגודר ובתשלום, יצטרכו בעלי המשאיות לשלם דמי מנוי כנהוג באזורים רבים בארץ.  היוזמה תוכל לצאת לפועל,  אך ורק  בהסכמה ובהתחייבות של נהגי המשאיות להצטרף למיזם".

ניהול החניון יעבור לחברה חיצונית

תמוהה שלמרות שהחברה הכלכלית לכרמיאל האמונה על ביצוע העבודות וניהול המקום , לא תהיה זו שתנהל, כעולה מההודעה לעיתונות שנשלחה על ידי הדובר גדי נס ובה נכתב: "בעיריית כרמיאל שוקלים להפוך את חניון המשאיות הפתוח וללא תשלום לחניון בתשלום שיגודר, תוצב בו שמירה ויועבר לניהולה של חברה זכיינית".

על כך נשאל הדובר: " פעמיים לפחות סוכם עם ראש העירייה שתיבדק האפשרות לשמירה וגידור ובעלי המשאיות יהיו אלו שיישאו בהוצאה. מדוע בתמורה לתשלום הוחלט להוציא לחברה חיצונית את הניהול? האם רווחי ניהול החניון לא הגיוני שהיו נותרים עבור החכ"ל? מה ההיגיון בהוצאה לניהול חיצוני כשאנחנו עדים למה שקורה סביבנו עם דמי החסות למפעילים פרטיים? אודה תגובת העירייה.

עיריית כרמיאל בתשובה לשאלה: "במידה והמיזם ייצא לפועל, הרי שהחברה הזכיינית תיבחר בקפידה רבה ותצטרך לעמוד בדרישות המחמירות ביותר עפ"י וכמתחייב בחוק".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות