fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניצחון לעיר עכו: הכנסת אישרה את חוק השוואת הטבות המס של העיר עכו לזו של נהריה

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ב') את חוק "תיקון פקודת הטבת מס הכנסה" אשר יזמה ח"כ מיכל שיר. החוק החדש ישיב או יעניק הטבות מס לעכו וליישובים רבים בצפון הארץ
ראש העיר שמעון לנקרי וראש הממשלה נתניהו | צילום: דוברות עיריית עכו
ראש העיר שמעון לנקרי וראש הממשלה נתניהו | צילום: דוברות עיריית עכו

על פי החוק, אשר צפוי לבלום את גל ההגירה השלילית עמו מתמודדת עכו, הטבת המס החדשה תעמוד על 12% ותקרת הכנסה של 168 אלף ₪ בשנה

העלות התקציבית של החוק: 50 מליון ש"ח

יוזמת החוק, חברת הכנסת מיכל שיר (ליכוד) לאחר אישור החוק: "החוק אשר עבר לאחר דרך תלאות לא פשוטה הוא חוק חשוב, טוב וצודק! חוק שמהווה בשורה ענקית לעיר עכו ותושביה ותיקון עוול עבור ערים נוספות כמו טבריה, חצור הגלילית. בשיא משבר הקורונה אנו מסייעים לעשרות אלפי משפחות עובדות להנות מהטבת מס של עשרות אלפי שקלים בשנה. בדיוק בשביל רגעים כאלו, בחרתי להיות שליחת ציבור"

 

חברת הכנסת מיכל שיר | צילום: מאיר אליפור
חברת הכנסת מיכל שיר | צילום: מאיר אליפור

 

לאחר דיונים ארוכים וממושכים בוועדת הכספים, אתמול (ב') אישרה מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית את החוק ל"תיקון פקודת מס הכנסה (הטבות מס ליישובים) התש״ף 2020", שיזמה חברת הכנסת מיכל שיר (ליכוד).

החוק, אשר אושר כהוראת שעה למשך שנתיים וחצי, עם אפשרות הארכה לשנתיים וחצי נוספות, קובע כי ישוב עירוני במדד חברתי כלכלי 4 ומטה ומדד פריפריאלי 4 ומטה, יקבל הטבת מס של 5% ותוספת של 36,000 שקל לתקרת ההכנסה, עד 12% הטבות במס ועד 168,000 בתקרה המגעת מיגיעה אישית.

הנהנית המרכזית מהחוק הנה העיר עכו, אשר מצבה העגום לאחר ביטול הטבות המס לעיר היה המניע המרכזי של הליך החקיקה. בין השאר החוק הביא להגירה שלילית גדולה מעכו לנהריה השכנה, אשר תושביה נהנים מהטבות מס עדיפה.

עוד תהנינה מהטבת המס החדשה אותה קובע החוק, טבריה, חצור הגלילית, אבו סנאן, מג'ד אל-כרום, ג'ולס, ועוד כ-11 רשויות.

כמו כן, במסגרת החוק, אושר להאריך עד לסוף שנת 2020 את הטבת המס ליותר מ-70 יישובים  בכל רחבי הארץ, שהטבת המס שלהם הסתיימה בחודש יוני השנה – בשיא משבר הקורונה.

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי שנכח בכנסת: ״אני מאושר שהיום אני יכול ב״ה להביא את בשורת הניצחון, לכם תושבי העיר עכו. להגיד לכם שיש שכר לעמלנו. היום אני יכול להגיד שהעיר עכו, היפה בערי ישראל, הסובלנית שבהן, עיר שהיא מודל לחיים משותפים, יוצאת לדרך חדשה״.

לנקרי הודה לראש הממשלה, לשרים, לחברי הכנסת וליוזמת הצעת החוק ח״כ מיכל שיר. בעוד כשעה וחצי תתכנס מליאת מועצת העיר לישיבה חגיגית שלא מן המניין. הישיבה תשודר בפייסבוק לייב. היו עימנו

 

הישארו מעודכנים בחדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות