fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאת הסטודנטים: "אנחנו סוג ב'"

מחאת הסטודנטים הגיעה השבוע אל הכנסת. קיריל קאטניק, מנהל המטה הצפוני: "הסטודנטים שורדים את משבר המשך התשלומים של שכר הלימודים והעדר התעסוקה". תגובת השר אלקין: "צריכים להתאקלם במשרד"
הסטודנטים בהפגנה צילום דוברות מחאת לא מתקוונים לשלם

מחאת הסטודנטים: "אנחנו סוג ב'"

מחאת הסטודנטים הגיעה השבוע אל הכנסת כדי להשמיע את זעקתם. קיריל קאטניק, מנהל המטה הצפוני: "הסטודנטים שורדים את משבר המשך התשלומים של שכר הלימודים והעדר התעסוקה"

מחאת הסטודנטים "לא מתקוונים לשלם" הגיעה לישיבה הראשונה של ממשלת ישראל במשכן הכנסת, כדי להשמיע את קול זעקת הסטודנטים במדינת ישראל.

בעקבות משבר הקורונה סטודנטים רבים נמצאים כיום במצב סוציו-אקונומי נמוך יותר מהמצב קודם למשבר נגיף הקורונה.

ביום ראשון השבוע התקיימה הפגנת סטודנטים מול בניין הכנסת בירושלים. את המחאה מובילים מספר סטודנטים שנטלו את היוזמה, בסיוע של היועץ האסטרטגי עדי לסקר שהעמיד את משרדו ללא תמורה לרשות המאבק.

הסטודנטים בהפגנה צילום דוברות מחאת לא מתקוונים לשלם

לדבריהם: ההשכלה הגבוהה ומשרדי הממשלה מתעלמים ושכחו את הסטודנטים במדינה, הקורסים תחת עול תשלומי שכר הלימוד לאורך כל תקופת המשבר, זאת למרות שלא מתקיימים לימודים. סטודנטים רבים פוטרו מעבודתם והוצאו ממעונות הסטודנטים, אך שכר הלימוד נשאר כשהיה ומשולם.

לסקר: "רבים מן הסטודנטים ייאלצו להפסיק את לימודיהם ולהמתין להתעוררות המשק, רק אז ישובו למעגל העבודה על מנת לשלם את חובותיהם המצטברים. משבר זה נמצא בפתחו של המשרד הממשלתי להשכלה הגבוהה".

מחאת הסטודנטים "לא מתקוונים לשלם"

מנהל מטה המחאה הצפוני, קיריל קארטניק: "הסטודנטים שורדים לא רק את משבר נגיף הקורונה, אלא גם את משבר המשך התשלומים של שכר הלימודים והעדר התעסוקה. הגענו סטודנטים מכל הארץ כדי שיקשיבו וישמעו את המצוקות שלנו. קשה לי להאמין שעד כה לא מצאו עבורנו זמן, שלא נדבר על תוכנית סיוע. לא נעזוב ולא נרפה".

הסטודנטים מסבירים: "בחודשים האחרונים ראינו כיצד המדינה שכחה מאחור את העצמאים במדינה, ראינו את כאבם הגדול וכיצד המדינה פילגה את השכירים והעצמאים לשני "עמים". אסור לנהוג כך גם אל מול דור העתיד של המדינה.

לא ייתכן שהאוניברסיטאות יממשו את כספי שכר הלימוד על מנת למקסם רווחים גם בתקופת משבר נגיף הקורונה. לא ייתכן שלא מוכנים לשמוע ולהתחשב במצוקת הסטודנטים. לא ייתכן שלמידה מקוונת עם תקלות רבות, באה במקום למידה פרונטלית ובעקבותיה בחינות ללא הקלות".

הסטודנטים פנו לשר אלקין, העומד בראש המשרד להשכלה הגבוהה שהוקם בממשלה, בבקשה כי יפעל מיידית לפתרון בעיית הסטודנטים.

מאחר וסטודנטים רבים כבר מגיעים ללשכות הרווחה ברשויות, הם פנו גם לשר הרווחה החדש, איציק שמולי, אותו הם רואים כמי שצמח ממחאת סטודנטים ולכן  אינו יכול להישאר אדיש ולהתעלם מפניותיהם. גורם בלשכתו של השר השיב "נעשה את המיטב כדי לקבוע פגישה בהקדם האפשרי".

מחאת הסטודנטים: המדינה שכחה אותנו

עדי אברג'יל, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית בראודה בכרמיאל: "מצב הסטודנטים בישראל לא פשוט, הם האוכלוסיה הכי חלשה במשק. רוב הסטודנטים עובדים בעבודות מזדמנות וכתוצאה מכך לא זכאים לאבטלה ולצאת לחלאת. אלו שזכאים לאבטלה ברובם מתחת לגיל 28 ולכן מקבלים הרבה פחות.
אבל איפה אותם סטודנטים שונים משאר האזרחים? למה המדינה לא קמה להגן על אותם סטודנטים שהם בעצם הדור הבא של המדינה הזאת?

לסטודנט הממוצע יש לשלם שכר לימוד, שכירות מחיה וכל זה ע"י עבודה זמנית לא רווחית במיוחד או מלגות אבל שזה נלקח מהם השכר לימוד והשכירות לא הפסיקו לרדת בבנק.
לפני כשבועיים הצטרפתי להפגנה עם חברי לספסל הלימודים והתאחדות הסטודנטים אל מול המלג כדי לדרוש עזרה, רשת בטחון והתייחסות למצב. ולבסוף לקבל תשובה, למה אף אחד לא רואה את הסטודנטים במדינה.
למה לצערנו אנחנו צריכים להרגיש כמו אזרחי סוג ב'".

מהמכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל נמסר: "אנו פועלים במרץ לתת מענה וסיוע לכל בקשה המתקבלת בעקבות משבר הקורונה. דיקנט הסטודנטים פועל במתכונת מורחבת לספק מענה בנושאים כמו תמיכה נפשית, הכוונה למלגות סיוע והלוואות מיוחדות לסטודנטים. בימים אלה מפרסמת המכללה מסמך עם שורת התאמות והקלות בנושאים כלכליים ואקדמיים שיסייעו לסטודנטים לצלוח תקופה זו, כגון דחייה ופריסה רחבה של שכר הלימוד".

הסטודנטים בהפגנה צילום דוברות מחאת לא מתקוונים לשלם

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות