fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדוע קיצצו סייעות בגני התקשורת בכרמיאל?

עם חזרתם לפעילות, התברר להורים לילדים על הרצף האוטיסיטי הלומדים בגני תקשורת, כי עיריית כרמיאל הפחיתה את מספר הסייעות העובדות בגנים אלו, מבלי שיידעה את ההורים. ההורים לראש העיר: "די לפגיעה בילדים על הספקטרום!"
גן כרכום - צילום עליזה רוזן הברמן

מדוע קיצצו סייעות בגני התקשורת בכרמיאל?

ילדי גני התקשורת חזרו לפני שבועיים לשגרה וגילו בכל גן סייעת אחת פחות, במפתיע וללא הודעה מוקדמת להורים

גני החינוך המיוחד חזרו לפעול במתכונת מצומצמת לפני מעט יותר משלושה וחצי שבועות, ולפעילות במתכונת מלאה מעט מאוחר יותר.

עם חזרתם לפעילות, התברר להורים לילדים על הרצף האוטיסיטי הלומדים בגני תקשורת, כי עיריית כרמיאל הפחיתה את מספר הסייעות העובדות בגנים אלו, מבלי שיידעה את ההורים.

בגני התקשורת צוות שכולל, גננת אחראית ושתי סייעות עובדות עירייה וכן סייעת של עמותת אלו"ט. בעיר פועלים חמישה גנים כאלו: עומר, בציר, כרכום, אילנות ויחיעם.

כעת עם פיטוריה של אחת הסייעות, הגנים פועלים עם סייעת עירייה אחת וסייעת נוספת של אלו"ט.

לדברי אחת האמהות: "לא הגיוני שדווקא כעת, כשחוזרים לשגרה אחרי תקופה ממושכת בבית, הילדים על הרצף שגם כך מתקשים להסתגל למצבים חדשים, נאלצים להתמודד עם שינויים רבים. חבל מאוד שהוחלט לצמצם את כח האדם המקצועי דווקא על חשבונם של הילדים שזקוקים לתשומת הלב הגדולה ביותר״.

הילדים בגני התקשורת הם על הרצף האוטיסטי ברמות שונות, חלקם עדיין לא גמולים ולכל אחד יש צורך בתשומת לב רבה במיוחד.

בנוסף יש לשים לב למספר השעות שהילדים שוהים בגן. שעות הפעלת הגנים אמורות להיות מ- 7:30 עד 16:45. אולם מאחר והגננת והסייעת של אלוט מגיעות רק בשעה 08.00 ההסעות מגיעות עכשיו לגן רק בשעה הזאת כדי שהסייעת הנמצאת לבד כעת לא תצטרך להביא את הילדים מההסעה ולהשאיר את הילדים לבד בגן.

קיצצו סייעות בגנים דווקא לילדים שהכי זקוקים לתשומת הלב

לדברי אחד ההורים, על פי התקן של משרד החינוך לא אמורות להיות שתי סייעות עירייה, ועד כה העירייה מימנה את הסייעת הנוספת מתוך רצון טוב להיטיב עם הילדים. "הנוהג הזה אינו חדש, הוא קיים מימיו של עדי אלדר במשך יותר מ-10 שנים".

ביום ראשון ה-24.5 התקיימה פגישה של מספר הורים עם ראש העירייה, שלדברי אחת המשתתפות הבטיח לבדוק מה ניתן לעשות. לדברי אותה אם: " קונינסקי הציע דברים לא קשורים כמו חוגים אחר הצהריים. אמר שבעייתי להכשיר סייעות חדשות עבור חודש בלבד. אבל האמת היא שמדובר בחודשיים וחצי – עד ה- 15.8. והסייעות לא עוברות שום הכשרה, צריך רק להחזיר את אלו שפוטרו".

מעיריית כרמיאל נמסר: "עיריית כרמיאל פועלת בהתאם לתקנים של משרד החינוך. הצוותים משובצים בהתאם לכך במערכת החינוך ובגנים".

הורי הילדים מסכמים בקריאה לראש העירייה: "אנחנו הורים לילדים מחמשת גני התקשורת, קוראי לראש העיר להתעשת ולקבל את ההחלטה הנכונה. להחזיר את הסייעות לגנים. די לפגיעה בילדים על הספקטרום!"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות